Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

Niinpä... ja tätä "kiistaa" on käyty jo 1900- luvun alusta asti....

Pidän vain perinteitä yllä...

8) :twisted: 8)

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Kieritelläänköhän mut pikkujouluissa tervassa ja höyhenissä jos tunnustan tässä, että mulla on roplattavana (jostain kumman syystä nyt melko harvoin kun on toi luotettava Evon kone eväinä) pajalla myös vanha Jawa, -55 tosi projektikuntoinen BMW ja pappamallin Solifer...Ja muuten nautin myös niistä!
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari »

Hyvä, että jo 50 vuotta sitten oli lompakkobikereita jotka eivät käytännöllisesti rakennellet pannujansa piloille vaan varustivat ne tehtaan lisävarusteilla. Tähän päivään asti on säilynyt edes muutama pannu joka on aitoHD. Todennäköisesti 50 vuoden päästä evot jotka on alkuperäisessä kunnossa tai varusteltu HD lisävarusteilla lompakkobikereiden toimesta ovat arvossaan (pannuja unohtamatta).

Ja toisaalta on hyvä kun on niitä pyöriä joista voi surutta rakentaa eikä tarvi hyvinsäilynyttä alkuperäiskuntoista pilkkoa.

Tuli vaan mieleen tommonenkin näkökanta.

Itse en kuitenkaan vastusta rakentamista vaikka niin voisi rivienvälistä lukea, rakennan kopteria yms. Ja lompakkokin löytyy, tosin ei kasituumasta biker lompakkoa ketjulla.

Jari
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Mikä mahtaa olla tuon ketjulompakon viehätyksen takana :) :?:
Itse en keksi mitään :wink:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
wellu

Viesti Kirjoittaja wellu »

No mulla se on ihan käytännön syy mikä sen saneli, kun tuppas toi lompakko tippumaan ja sitt siinä on se juttu ett sitä ei vorot vie huomaamati :lol: Samasta siis tosta ensimmäisestä syystä mulla on avaimetkin ketjun perässä etteivät tipu ja unohu mihkään :wink:

wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!

it's hard to be a Rocker and Biker and Father

Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
fxr-ss

ketju

Viesti Kirjoittaja fxr-ss »

Luulis olevan just se ettei rahat tipu kyydistä kun pannulla täryyttää puoltatoistasataa pitkin hiekkatietä.. eikä unohdu minnekään eteisen pöydälle ulos lähtiessä.
zzeus

Re: ketju

Viesti Kirjoittaja zzeus »

pannu53 kirjoitti: kun pannulla täryyttää puoltatoistasataa .
:D
...
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Wellu: why is it so hard to be a biker and a rocker :?: 8O :D
Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Hiljattain ensimmäisen HD:ni hankkineena , tämän foorumin ja HDCF:n tulokkaana olen vähän huolestuneena lueskellut tätä viestiketjua. Lukemani perusteella voisi päätellä, ettei moponi kai sitten HD olekaan.

Olin ymmärtänyt, että HDCF on Harley kerho, eikä vain "HD-läjä", pannu- tai shovelikerho :D , mutta toivottavasti alkuperäiskäsitykseni kuitenkin on lähempänä todellisuutta.

Itse olen ollut n.27 vuoden ajan aktiivinen JENKKI-harrastaja, tosin kalusto on ollut tähän asti vain autoja, mutta nyt viimen sain hommatuksi autojen lisäksi myös jenkkipyörän.
Koska en aio autoharrastuksestani luopua ja nykyisetkin projektit tuntuvat vain venyvän, päädyin uudehkoon "valmiiseen" pyörään. Ja vaikka päädyin ei-nahkaisiin ajovarusteisiin sekä umpikypärään, niin en usko senkään tunnelmaani latistavan. Mutta miten käy jonkun kanssapyöräilijän tunnelman 8O ?
Tosin 25-vuotta vanhat nahkavehkeet ja musta avo-kypäräkin ovat tallessa (ja mahtuvat päällekin vielä tarvittaessa).
Aion kuitenkin, uhkarohkeasti, tapahtumiinkin osallistua 8)

Niinkuin aikaisemmin todettiin, on autopuolella myös samankaltaista yksisilmäisyyttä, enemmän kuin tarpeeksi. Eikä tunnu muuksi muuttuvan.
Mielestäni, vaikka joku merkki ja tyyppi on harrastuksen kohteeksi valittava, koska kaikkia ei voi / eikä kiinnosta harrastaa, niin se ei tee niistä muista sen huonompia kohteita kuin se oma. Vai?

Teksti on paikoin ehkä provosoivaa, tarkoituksellisesti. Perusvire tarkoitettu kuitenkin positiiviseksi. :D :D

PS. mielessä on kyllä joskus pyörinyt tehdä jostain pannusta Captain America klooni.. Siihen nuo yllämainitut ajovarusteet eivät kyllä sopisikaan..
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Hemuliko se tän keskustelun aloitti...Normaalilla itsetunnolla varustettu ihmisolento ei välitä höykäsenpölähystä mitä muut ajattelee sitä pyörästä, vuosimallista, merkistä jne, jolla sattuu ajelemaan. Pääasia on, että ite tykkää. Silti tällä foorumilla kaikilla on oikeus omaan omituiseen mielipiteeseensä...Kyllä joku VL olis aika makee :twisted:
wellu

Evo Chopper kirjoitti:Wellu: why is it so hard to be a biker and a rocker :?: 8O :D
Huomenii.
Ai ett selitystä vaille olet , no sehän on siinä kun elämässäni on pari tärkeetä asiaa kuten toi Rock'nRoll, HD, General Motors:in autot, niin ja unohtamatta kuitenkin perhettä elikkä eukkoo tyttöä ja syntyvää nassikkaa.Tuppaa toi rinnan elo olla välillä vaikeeta ku ei aina tiä mihkäpäin sitä sitt ratkee menemään.Välillä törmäilee ihmisiin jotka kahtoo ihmeellisesti meikäläistä ja kyselevät kuin sä voit olla sitä ja sitä samalla kertaa, ku miusta se näkyy päällepäin noi 3 asiaa samalla kertaa. Mutt eiku selvityksen annan Kun se on mulle elämäntapa toi Ameriikan moottori vehkeet joista uutena Härräni,Niin siksi.En tiä miks se joistakin tuntuu oudolta ett Roku ajaa ja harrastaa Hooreeta ei itestäni tunnu ku siinä on kuiteskin moottori ka se on oma asiani mill mä liikun , siks toiseks se ei muille kuulu mutt näkyy ja kuuluu kuiteskin. Tästäpä tuli rönsyilyä toivottavasti sait selville kun ei toi aamukahvi oo vielä vaikuttanu.

wellu

Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

[quote="UL-41ei välitä höykäsenpölähystä mitä muut ajattelee sitä pyörästä, vuosimallista, merkistä jne, jolla sattuu ajelemaan. [/quote]

Täysin samaa mieltä. Omat harrastepelit eivät ole (olleet) mitään suuren yleisön suosimia / harrastamia merkkejä. Mutta itselle sitäkin mieluisempia.
Paitsi nyt sitten HD?
wellu

Simo

Sama tilanne on meikäläiselläkin kun noi Autot on tääläpäin huonossa arvossa mutt tilanne on toinen rapakontakana, kun kalustona on pari Oldsia ja yks GMC subbari, itelle ja emännälle ne on ykkösiä ja niitä arvostamme kypällä eipä ne meilä muuten ois ja se mun Rautapää tuli mulle kun se on tarpeeksi vanha mulle elikkä jo 30 vuotias joka ei mua hylkää mutt kohtelee mua kaltoin, ainakin viime kesänä :cry:

wellu

42wla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 42wla »

Niin eikös se kuitenkin oo pääasia notta eres ittellä on kivaa kun tienpäällä liikkuu. Ei ainakaan mun kesäiset kulkupelit oo ollu kovinkaan suurenyleisön suosikkeja, lähinnä mua on tuijotettu silimät ympyriääsinä... 8O

Niin muutaman kesän päästelin jo edesmenneen itäisen saksan ylpeyden aiheella Trabantilla ja lähinnä ihmettelyjä sain osakseni, niin vai johtuisko sittenkään kulkupelistä... tiedä häntä?

Onpa siinä sitte ollu DKW:tä ja Jawaa ja NSU:n kakspyöräsiä, kaikki valtamerkkejä yleisyys tilastoissa. Aina ihmetystä, mutta itellä on ollu kivaa.

Sama tahti tietysti näyttää jatkuvan kun ekaks H-D:ksi tuli sitte hommattua toi WLA.

On vieläkin itellä kivaal iikenteessä, ainakin jos vaihteet suostuu meneen päälle... :P

Niin että eiköhän meille kaikille oo tilaa, kalustosta ja lompsan paksuudesta riippumatta!

-Jyrki-
tuoppi

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

[quote="42wla"]Niin eikös se kuitenkin oo pääasia notta eres ittellä on kivaa kun tienpäällä liikkuu. Ei ainakaan mun kesäiset kulkupelit oo ollu kovinkaan suurenyleisön suosikkeja, lähinnä mua on tuijotettu silimät ympyriääsinä... 8O

MOI! Oon ite ra´kennellu briteistä lättäpäihin ja pannusta evolaan , siihen on mahtunu monenenmoista kahvankääntäjäkaveria ja jollaki on ollu rahaa ja lopuilla ei ,mutta molemmista ryhmistä löytyy ihmeukkoja jotka ei käsitä asian ydintä eli RAKENTAMINEN TÄYTYY OLLA VAPAATA OLI RAHAA TAI EI
Vastaa Viestiin