Enpä nyt sanoisi niitä vielä jäteöljyksi, koska valmistaja suosittelee vaihtoväliksi vain 8 tuh. vertaa autojen vaihtoväliin 30 tuh.hdlate kirjoitti:Eikös ne käytetyt öljyt ole jäteöljyä, eli kuka laittaisi moottoriin moiset talviseisonnan ajaksi?Varmasti parempi vaihtoehto laittaa uudet.
Huoltoa talven varalle
Re: Huoltoa talven varalle
Jep, samaa öljyähän se periaatteessa on, ja Harrikan ollessa kyseessä ei kierroksetkaan ole niin ylärekisterissä että tarttis vaihtaa noin usein. Japseissa huoltoväli 6000km...Peeppe kirjoitti:Enpä nyt sanoisi niitä vielä jäteöljyksi, koska valmistaja suosittelee vaihtoväliksi vain 8 tuh. vertaa autojen vaihtoväliin 30 tuh.hdlate kirjoitti:Eikös ne käytetyt öljyt ole jäteöljyä, eli kuka laittaisi moottoriin moiset talviseisonnan ajaksi?Varmasti parempi vaihtoehto laittaa uudet.
Aika hyvä saldo muuten oli, meillon aina piha täynnä pyöriä, tänää ku niitä laitoin talvisäilöön nii kaks neljästä lähti käyntii
Eikös vanha sanonta mene, että parasta(ja halvinta) huoltoa on öljynvaihto. Makuasia, mutta itte vaihdan öljyt mopoon 4tonnin välein, ja talveksi aina uudet. Enkä autollakaan aja 15tuhatta öljyillä vaikka valmistaja niin lupaa. Säästetään, mut ei öljyissä.Peeppe kirjoitti:Enpä nyt sanoisi niitä vielä jäteöljyksi, koska valmistaja suosittelee vaihtoväliksi vain 8 tuh. vertaa autojen vaihtoväliin 30 tuh.hdlate kirjoitti:Eikös ne käytetyt öljyt ole jäteöljyä, eli kuka laittaisi moottoriin moiset talviseisonnan ajaksi?Varmasti parempi vaihtoehto laittaa uudet.
-90 FXR Super Glide
4 tonnin välein, ja öljy-yhtiö kiittää. Onhan se öljynvaihto hauskaa puuhastelua en sitä sano, mutten itse viitti vaihtaa niin usein.hdlate kirjoitti:Eikös vanha sanonta mene, että parasta(ja halvinta) huoltoa on öljynvaihto. Makuasia, mutta itte vaihdan öljyt mopoon 4tonnin välein, ja talveksi aina uudet. Enkä autollakaan aja 15tuhatta öljyillä vaikka valmistaja niin lupaa. Säästetään, mut ei öljyissä.Peeppe kirjoitti:Enpä nyt sanoisi niitä vielä jäteöljyksi, koska valmistaja suosittelee vaihtoväliksi vain 8 tuh. vertaa autojen vaihtoväliin 30 tuh.hdlate kirjoitti:Eikös ne käytetyt öljyt ole jäteöljyä, eli kuka laittaisi moottoriin moiset talviseisonnan ajaksi?Varmasti parempi vaihtoehto laittaa uudet.
Jos valmistaja ilmoittaa vaihtovälin, niin miksi minun se pitäisi kysenalaistaa, sitä en ymmärrä.
Vaihtaa tottakai jokainen saa niin usein kuin haluaa, tää on vaan mun tapa.
Peeppe

Mulla on toi sama vamma eli uskon/noudatan mitä laitteen valmistaja (ja takuun antaja) suosittelee. Tallin takanurkasta tuppaa kyllä tulemaan toisenlaista dataa, mutta en ota sitä kuuleviin korviinikaan.Jos valmistaja ilmoittaa vaihtovälin, niin miksi minun se pitäisi kysenalaistaa, sitä en ymmärrä.
LIFEMEMBERRe: Huoltoa talven varalle
Eikös me suomalaiset kyseenalaisteta kaikki ennenku nähdään itte
. Eihän ufoihinkaan uskota ennenku nähdään, ja mielellään pitäs päästä vielä pellin alle kattelemaan, et mikä mylly mahtaa olla
.
-90 FXR Super Glide
Vähän riippuu .. itse käytän mineraaliöljyä eikä vanhassa mopossani ole suodatinta. Vaihdan viimeistään 3000km ajon jälkeen, usein aiemminkin; eivät nuo kalliita ole ja vaihto on vaivaton operaatio.
Kun muinoin oli vain mineraaliöljyjä, suositeltiin vaihtoväliksi 3-4000km.
Uudemmissa pyörissä joissa käytetään synteettisiä öljyjä on tuo 8000-10000km varmaan ok !
Hmm .. voisihan tuon suodattimenkin laittaa. ( proppu ei ole omasta pyörästäni )

Kun muinoin oli vain mineraaliöljyjä, suositeltiin vaihtoväliksi 3-4000km.
Uudemmissa pyörissä joissa käytetään synteettisiä öljyjä on tuo 8000-10000km varmaan ok !
Hmm .. voisihan tuon suodattimenkin laittaa. ( proppu ei ole omasta pyörästäni )

XLH 1000 Ironhead -79
Zündapp Combinette -64
Zündapp Combinette -64