Huoltoa talven varalle

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Peeppe
Viesti:

Re: Huoltoa talven varalle

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

hdlate kirjoitti:Eikös ne käytetyt öljyt ole jäteöljyä, eli kuka laittaisi moottoriin moiset talviseisonnan ajaksi? :wink: Varmasti parempi vaihtoehto laittaa uudet.
Enpä nyt sanoisi niitä vielä jäteöljyksi, koska valmistaja suosittelee vaihtoväliksi vain 8 tuh. vertaa autojen vaihtoväliin 30 tuh.
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Peeppe kirjoitti:
hdlate kirjoitti:Eikös ne käytetyt öljyt ole jäteöljyä, eli kuka laittaisi moottoriin moiset talviseisonnan ajaksi? :wink: Varmasti parempi vaihtoehto laittaa uudet.
Enpä nyt sanoisi niitä vielä jäteöljyksi, koska valmistaja suosittelee vaihtoväliksi vain 8 tuh. vertaa autojen vaihtoväliin 30 tuh.
Jep, samaa öljyähän se periaatteessa on, ja Harrikan ollessa kyseessä ei kierroksetkaan ole niin ylärekisterissä että tarttis vaihtaa noin usein. Japseissa huoltoväli 6000km...

Aika hyvä saldo muuten oli, meillon aina piha täynnä pyöriä, tänää ku niitä laitoin talvisäilöön nii kaks neljästä lähti käyntii :mrgreen: Kyllä oli tuskallista lykätä niistä uusinta pyörää kun oli hälytin imeny akun tyhjäks...
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Peeppe kirjoitti:
Eikös vanha sanonta mene, että parasta(ja halvinta) huoltoa on öljynvaihto. Makuasia, mutta itte vaihdan öljyt mopoon 4tonnin välein, ja talveksi aina uudet. Enkä autollakaan aja 15tuhatta öljyillä vaikka valmistaja niin lupaa. Säästetään, mut ei öljyissä.
-90 FXR Super Glide
Peeppe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

hdlate kirjoitti:
Peeppe kirjoitti:
Eikös vanha sanonta mene, että parasta(ja halvinta) huoltoa on öljynvaihto. Makuasia, mutta itte vaihdan öljyt mopoon 4tonnin välein, ja talveksi aina uudet. Enkä autollakaan aja 15tuhatta öljyillä vaikka valmistaja niin lupaa. Säästetään, mut ei öljyissä.
4 tonnin välein, ja öljy-yhtiö kiittää. Onhan se öljynvaihto hauskaa puuhastelua en sitä sano, mutten itse viitti vaihtaa niin usein.
Jos valmistaja ilmoittaa vaihtovälin, niin miksi minun se pitäisi kysenalaistaa, sitä en ymmärrä.

Vaihtaa tottakai jokainen saa niin usein kuin haluaa, tää on vaan mun tapa.
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Peeppe
Jos valmistaja ilmoittaa vaihtovälin, niin miksi minun se pitäisi kysenalaistaa, sitä en ymmärrä.
Mulla on toi sama vamma eli uskon/noudatan mitä laitteen valmistaja (ja takuun antaja) suosittelee. Tallin takanurkasta tuppaa kyllä tulemaan toisenlaista dataa, mutta en ota sitä kuuleviin korviinikaan. :wink:
Kuva LIFEMEMBER
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Eikös me suomalaiset kyseenalaisteta kaikki ennenku nähdään itte :wink: . Eihän ufoihinkaan uskota ennenku nähdään, ja mielellään pitäs päästä vielä pellin alle kattelemaan, et mikä mylly mahtaa olla :lol: .
-90 FXR Super Glide
KPP

Viesti Kirjoittaja KPP »

Vähän riippuu .. itse käytän mineraaliöljyä eikä vanhassa mopossani ole suodatinta. Vaihdan viimeistään 3000km ajon jälkeen, usein aiemminkin; eivät nuo kalliita ole ja vaihto on vaivaton operaatio.
Kun muinoin oli vain mineraaliöljyjä, suositeltiin vaihtoväliksi 3-4000km.
Uudemmissa pyörissä joissa käytetään synteettisiä öljyjä on tuo 8000-10000km varmaan ok !

Hmm .. voisihan tuon suodattimenkin laittaa. ( proppu ei ole omasta pyörästäni )

Kuva
XLH 1000 Ironhead -79
Zündapp Combinette -64
Vastaa Viestiin