Vaimoni ja Lady-Sportster - opettavainen tarina

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Niina77
Viesti:

Re: Vaimoni ja Lady-Sportster - opettavainen tarina

Viesti Kirjoittaja Niina77 »

Teininä ajelin mopolla, ja kun korvessa asuttiin, niin pakkokin oli mopo hommata jos jossain halusi käydä.
Isä osti mulle Tunturi Hopperin, sitä kun ei voinut virittää. Kyllä sitä vähän silti yritettiin isältä salaa :oops: . Ihan hirvee peli se kumminkin oli! Niinpä tuli keikuttua kavereidenkin kyydissä. Välillä käytiin metsässä ja välillä pellolla. Hengissä ja ilman vammoja kuitenkin selvisin, mutta Hopperin ja minun suhde loppui siihen, että yhden reissun päätteeksi kotipihassa totesin, että minähän en sillä enää aja. Isä ei meinannut uskoa, mutta uskoihan tuo kun vähän selvensin että v***ttaa kun se saakeli ei kulje ja mä liikun vaikka liftaamalla.

Sen jälkeen tulikin piiiiitkä tauko mopoilun suhteen.

Mopoaikoja lämmöllä kuitenkin kavereiden kanssa muisteltiin mitä enemmän alkoi ikää tulla. Yksi kaveri sitten lupasikin, että eiköhän lähdetä ajamaan ne A-kortit heti kun lapset on tehty. Kun kaverin kuudes :lol: :lol: sitten alkoi olemaan vuoden ikäinen niin kaveri ilmoitti, että nyt olis sopiva aika mennä autokouluun. Ja siellähän me sitten jo seuraavalla viikolla istuttiinkin! Kivaakin siellä oli :D, ja hyvin opittiin sekin, että AINA se on se moottoripyöräilijä johon sattuu jos joku yhteenotto liikenteessä tulee.

Ensin ajelin 250 kuutioisella kawasakilla. Se oli kesy peli... Tuntui ihan mopolta!

Sitten miesystävä lähti ulkomaille ja antoi dynansa lainaan mulle. Eihän siinä muu auttanut kuin kokeilla sitä. Ja se oli sitten menoa samantien :D ! Painavahan se on, mutta sillä on hiton hyvä ajaa. Mistään teknisistä puolista en kauheasti ymmärrä edelleenkään, mutta ei kai mun tarvikaan..? Suupielet vaan venyy hymyyn kun tuolla ajelee :D. Vuoden verran tässä vasta on ajeltu, mutta sadekelien "riemut" on todettu :arrow: en tykkää!!! Toisaalta en mä lähtis avoautollakaan ajamaan kaatosateessa, en ainakaan vapaaehtoisesti.

Kaverin mies oli muuten ikionnellinen kun kaveri sai kortin. Nyt heillä seisoo pihassa sporsteri :lol: . Vanhaa mopoporukkaa ollaan muutenkin saamassa taas vuosien jälkeen kasaan kun huomattiin, että monella meistä oli A-kortti ja "mopot". Liivijengiksi ei sentään ruveta :roll: , mutta on meillä jo oma kesätapahtuma suunnitteilla. Seuraava vaihe kai on, että kaikki hommaa vanhan Datsun Cherryn ja sitten katotaan kuka pääsee kotterollaan pisimmälle :wink: :!:
Kauas on pitkä matka. Hyvä!
lakeudenmies

Viesti Kirjoittaja lakeudenmies »

Sen verran, että tehtiin paremman puoliskon kanssa pieni tyylirikko = umpikypärät ( mustat tosin ) ja bluetooth-kypäräpuhelimet. Kuuluu Sportster päältä luureihin päläpäläpälä :lol: :lol: . No, ei nyt suinkaan, kodin asiat jää sinne, ja jos tulee läppää, niin silloinhan on kaikki hyvin eli ei ainakaan ajaminen ahdista... :wink:

Hyvää jatkoa "Niina77":le & poppoolle! " Kaikki motoristien naiset: vaatikaa oma H-D !! :D "
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

otsir3 kirjoitti:ainaski se "tarinoista",on selvinny et moni alottanu sportsterilla enneku on siirtyny "harrikoihin", no hyvä et harrastus on jatkunu.). ois varmaan loppunu jos eivät ois siirtyneet "miesten",pyöriin,,)) no saa nähä vieläkö ens kesänä Sportster pääsee ralleihin,))),
(jone nikulakin mainostaa suzuki swiftiä.)), vois jo leikata hiuksensa,ja vetää espoolaisen merkonomiluukin,päähänsä,,), entiä miten se tähän liitty tuli vaan mieleen,)),,
lissee vuan juttuja,,
Heh, ja vice versa. Aloitin 883, siirryin Softailiin, mutta en tykänny. Nyt alla Nightster 1200, ja kaikki palaset on kohdallaan.... Meinas mulla loppuu harraste ton Softailin kanssa, kun ei vaan löytyny yhteistä säveltä ja suuntaa.

Esa "the Bobber wannabe"
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Taas piiiiiiiitkän tauon jälkeen täällä, ja asiaa tuntuu riittävän.

Mulla emäntä lykättiin 125 cc kiinankustomin päälle kesäks kun se oli jokusen vuoden vinkunu omaa mopoa. Itse opetin rakot jaloissa ja saatanallinen puhelinlasku nappikuulokkeista kun silloin ei ollu mitään bluetootheja älykkääseen hintaan saatavana.

Kaks viikkoo vdettiin joka ilta joko isolla parkkipaikalla tai sit paikallisella teollisuusaluella ilta-aikaan. Tehtiin vedellä täytetyistä colapulloista pujottelurataa ja jarrupaikkaa ja sit yhtenä iltana se veti vilkun vasempaan ja huuteli puhelimeen lähtevänsä käymään kaverilla kahvilla...

2500 km tuli sinä kesänä sillä piikillä mittariin into päällä ja kun alkoi loppukesästä valitus ettei sillä pysy liikenteen vauhdissa mukana niin olihan se sportti hankittava "synttärilahjaks"... Ekana kesänä sain rouvan houkuteltua pienillä 350 km päivämatkoilla puriaisiin ja sit sen jälken onkin joka talvi ollut aika tulisilla hiilillä että joko kevät tulis että pääsis tien päälle!

Huomenna satamaan ja kohti Hollantia, pyörillä!
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Mulle isi opetti, että älä poika ota sellasta akkaa joka haluais ite ajaa... Ota kyytii vaa, ja jos ei tuu nii ei sitte... Onnistuu :wink:
Vastaa Viestiin