Teininä ajelin mopolla, ja kun korvessa asuttiin, niin pakkokin oli mopo hommata jos jossain halusi käydä.
Isä osti mulle Tunturi Hopperin, sitä kun ei voinut virittää. Kyllä sitä vähän silti yritettiin isältä salaa

. Ihan hirvee peli se kumminkin oli! Niinpä tuli keikuttua kavereidenkin kyydissä. Välillä käytiin metsässä ja välillä pellolla. Hengissä ja ilman vammoja kuitenkin selvisin, mutta Hopperin ja minun suhde loppui siihen, että yhden reissun päätteeksi kotipihassa totesin, että minähän en sillä enää aja. Isä ei meinannut uskoa, mutta uskoihan tuo kun vähän selvensin että v***ttaa kun se saakeli ei kulje ja mä liikun vaikka liftaamalla.
Sen jälkeen tulikin piiiiitkä tauko mopoilun suhteen.
Mopoaikoja lämmöllä kuitenkin kavereiden kanssa muisteltiin mitä enemmän alkoi ikää tulla. Yksi kaveri sitten lupasikin, että eiköhän lähdetä ajamaan ne A-kortit heti kun lapset on tehty. Kun kaverin kuudes

sitten alkoi olemaan vuoden ikäinen niin kaveri ilmoitti, että nyt olis sopiva aika mennä autokouluun. Ja siellähän me sitten jo seuraavalla viikolla istuttiinkin! Kivaakin siellä oli

, ja hyvin opittiin sekin, että AINA se on se moottoripyöräilijä johon sattuu jos joku yhteenotto liikenteessä tulee.
Ensin ajelin 250 kuutioisella kawasakilla. Se oli kesy peli... Tuntui ihan mopolta!
Sitten miesystävä lähti ulkomaille ja antoi dynansa lainaan mulle. Eihän siinä muu auttanut kuin kokeilla sitä. Ja se oli sitten menoa samantien

! Painavahan se on, mutta sillä on hiton hyvä ajaa. Mistään teknisistä puolista en kauheasti ymmärrä edelleenkään, mutta ei kai mun tarvikaan..? Suupielet vaan venyy hymyyn kun tuolla ajelee

. Vuoden verran tässä vasta on ajeltu, mutta sadekelien "riemut" on todettu

en tykkää!!! Toisaalta en mä lähtis avoautollakaan ajamaan kaatosateessa, en ainakaan vapaaehtoisesti.
Kaverin mies oli muuten ikionnellinen kun kaveri sai kortin. Nyt heillä seisoo pihassa sporsteri

. Vanhaa mopoporukkaa ollaan muutenkin saamassa taas vuosien jälkeen kasaan kun huomattiin, että monella meistä oli A-kortti ja "mopot". Liivijengiksi ei sentään ruveta

, mutta on meillä jo oma kesätapahtuma suunnitteilla. Seuraava vaihe kai on, että kaikki hommaa vanhan Datsun Cherryn ja sitten katotaan kuka pääsee kotterollaan pisimmälle

Kauas on pitkä matka. Hyvä!