Atomic Café

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Masa

Atomic Café

Viesti Kirjoittaja Masa »

Tänään kannattaa istahtaa töllön ääreen klo 22.45 ja valita kanava 2. Sieltä tulee satiirinen dokumentti, Atomic Café, joka kertoo amerikkalaisten atomipommipropagandasta 50-/60-luvuilta. Aivan uskomatonta juttua ja tehty ihan tosissaan - nyt ohjelma on mitä parhain tahattoman komiikan oppitunti :mrgreen: :lol:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Joskus on netistä tullut otettua kaikenlaisia aiheeseen liittyviä propagandavideopätkiä ko. aikakaudelta ja inspiraationhakuillanistujaisissa neuvoa antavien kanssa mitä mainiointa viihdykettä :)

Mutta tässä välissä lienee aiheellista lukea hieman sarjakuvia: http://www.authentichistory.com/images/ ... bomb1.html
Masa

Mä olin 70-luvulla intissä öbiksen rannikkojääkäripataljoonassa, ja meille annetiin siellä selkeät ohjeet, miten toimia ydinpommin räjähdettyä: "Kun ydinlaskeuma tulee, piiloutukaan maastoon sadeviittojenne alle. Kun ydinvaara on ohi, nouskaa ylös ja rapsuttakaa kuusenhavulla atomit pois sadeviitoista. Jatkakaa sitten etenemistä esimiehen määräämään suuntaan!" :lol: :lol: Ei poikennut hirveesti tosta Atomic Cafen meiningistä :oops:
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Terve!

Samat muistelot. Lisäyksenä vielä: Pystykorva-pyssy piti laittaa vatsan alle. Valtio suojasi omaisuuttaan :lol:
Mopopoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika »

Masa kirjoitti:Mä olin 70-luvulla intissä öbiksen rannikkojääkäripataljoonassa, ja meille annetiin siellä selkeät ohjeet, miten toimia ydinpommin räjähdettyä: "Kun ydinlaskeuma tulee, piiloutukaan maastoon sadeviittojenne alle. Kun ydinvaara on ohi, nouskaa ylös ja rapsuttakaa kuusenhavulla atomit pois sadeviitoista. Jatkakaa sitten etenemistä esimiehen määräämään suuntaan!" :lol: :lol: Ei poikennut hirveesti tosta Atomic Cafen meiningistä :oops:
Samat oli ohjeet parikymmentä vuotta myöhemmin :?
Mopopoika

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Mopopoika kirjoitti:
Masa kirjoitti:Mä olin 70-luvulla intissä öbiksen rannikkojääkäripataljoonassa, ja meille annetiin siellä selkeät ohjeet, miten toimia ydinpommin räjähdettyä: "Kun ydinlaskeuma tulee, piiloutukaan maastoon sadeviittojenne alle. Kun ydinvaara on ohi, nouskaa ylös ja rapsuttakaa kuusenhavulla atomit pois sadeviitoista. Jatkakaa sitten etenemistä esimiehen määräämään suuntaan!" :lol: :lol: Ei poikennut hirveesti tosta Atomic Cafen meiningistä :oops:
Samat oli ohjeet parikymmentä vuotta myöhemmin :?
Ilmankos tuota mainittua sadeviittaa sanottiin taikaviitaksi (ainakin 80-luvun puolessa välissä) 8) .
Masa

Toinen inttiin liittyvä hauska kantalutin heittämä visio oli tämä: "Ilmansuunta, josta todennäköinen vihollinen hyökkää on itä - ellei se sitten koukkaa etelästä :lol: :lol: :lol: :lol:
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Masa kirjoitti:Toinen inttiin liittyvä hauska kantalutin heittämä visio oli tämä: "Ilmansuunta, josta todennäköinen vihollinen hyökkää on itä - ellei se sitten koukkaa etelästä :lol: :lol: :lol: :lol:
Toisaalta, kuka sveduja ihan vakavissaan pelkäiskään? Ainakaan sotilaallisessa mielessä...

Ja norskien kanssa on hyvä ryypätä yhdessä joten pohjoisesta ei mitään ole odotettavissakaan.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Masa

Totta. Svedut olivat viimeksi mukana sodassa noin 200 vuotta sitten, kun käytiin Suomen sotaa (1808-09). Silloinkin käytännössä suomalaset hoiti
sotimisen :twisted: Vähän tässä lipsutaan topicin atomeista :roll: , mutta olkoon :wink:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Eiköhän ne sotijat ja välineet kuitenkin ole ihan atomeista tehty :roll:
Vastaa Viestiin