Atomic Café
Atomic Café
Tänään kannattaa istahtaa töllön ääreen klo 22.45 ja valita kanava 2. Sieltä tulee satiirinen dokumentti, Atomic Café, joka kertoo amerikkalaisten atomipommipropagandasta 50-/60-luvuilta. Aivan uskomatonta juttua ja tehty ihan tosissaan - nyt ohjelma on mitä parhain tahattoman komiikan oppitunti

Joskus on netistä tullut otettua kaikenlaisia aiheeseen liittyviä propagandavideopätkiä ko. aikakaudelta ja inspiraationhakuillanistujaisissa neuvoa antavien kanssa mitä mainiointa viihdykettä
Mutta tässä välissä lienee aiheellista lukea hieman sarjakuvia: http://www.authentichistory.com/images/ ... bomb1.html
Mutta tässä välissä lienee aiheellista lukea hieman sarjakuvia: http://www.authentichistory.com/images/ ... bomb1.html
Mä olin 70-luvulla intissä öbiksen rannikkojääkäripataljoonassa, ja meille annetiin siellä selkeät ohjeet, miten toimia ydinpommin räjähdettyä: "Kun ydinlaskeuma tulee, piiloutukaan maastoon sadeviittojenne alle. Kun ydinvaara on ohi, nouskaa ylös ja rapsuttakaa kuusenhavulla atomit pois sadeviitoista. Jatkakaa sitten etenemistä esimiehen määräämään suuntaan!"
Ei poikennut hirveesti tosta Atomic Cafen meiningistä 
Samat oli ohjeet parikymmentä vuotta myöhemminMasa kirjoitti:Mä olin 70-luvulla intissä öbiksen rannikkojääkäripataljoonassa, ja meille annetiin siellä selkeät ohjeet, miten toimia ydinpommin räjähdettyä: "Kun ydinlaskeuma tulee, piiloutukaan maastoon sadeviittojenne alle. Kun ydinvaara on ohi, nouskaa ylös ja rapsuttakaa kuusenhavulla atomit pois sadeviitoista. Jatkakaa sitten etenemistä esimiehen määräämään suuntaan!"![]()
Mopopoika
Ilmankos tuota mainittua sadeviittaa sanottiin taikaviitaksi (ainakin 80-luvun puolessa välissä)Mopopoika kirjoitti:Samat oli ohjeet parikymmentä vuotta myöhemminMasa kirjoitti:Mä olin 70-luvulla intissä öbiksen rannikkojääkäripataljoonassa, ja meille annetiin siellä selkeät ohjeet, miten toimia ydinpommin räjähdettyä: "Kun ydinlaskeuma tulee, piiloutukaan maastoon sadeviittojenne alle. Kun ydinvaara on ohi, nouskaa ylös ja rapsuttakaa kuusenhavulla atomit pois sadeviitoista. Jatkakaa sitten etenemistä esimiehen määräämään suuntaan!"![]()
- Sporttiboy
- Viesti:
Toisaalta, kuka sveduja ihan vakavissaan pelkäiskään? Ainakaan sotilaallisessa mielessä...Masa kirjoitti:Toinen inttiin liittyvä hauska kantalutin heittämä visio oli tämä: "Ilmansuunta, josta todennäköinen vihollinen hyökkää on itä - ellei se sitten koukkaa etelästä![]()
![]()
![]()
Ja norskien kanssa on hyvä ryypätä yhdessä joten pohjoisesta ei mitään ole odotettavissakaan.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...