Pyörä pääsi kaatumaan paikallaan, onneksi vauriot jäivät minimaalisiksi. Kuitenkin kytkinkahva otti uuden muodon, mutta pysyi muuten ehjänä. Eli kysymys takaisin muokkauksesta.
Ajattelin yrittää lämmittää kahvaa varovaisesti, laittaa stongan ja kahvan väliin jonkun puukappaleen, ja sitten putkella varovarovasti taivuttaa kahvan pään suoraksi.
Onko kokemuksia miten herkkä murtumaan ja onnistuuko irroittamatta?
Kahvan oikaisu
Kahvan oikaisu
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Kahvan oikaisu
Ai niin ja se mallitarkennus: -07 sporster
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Yleensä nuo alumiinikahvat kestävät vain yhden taivutuksen, siis sen kun menee vintturaan. Sopiva lämmitys voi auttaa, mutta varaudu kääntymään varaosaliikkeen puoleen.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Pertti kirjoitti asiaa.
Sellainen asia kannattaa myös huomioida, että kun tuet sen puukapulalla ja rupeat vääntämään putken avulla, niin siihen kiinnityskohtaan (kahva-kahvanrunko) tulee aika kovat voimat. Itse asiassa kaikki se vääntömomentti mitä tarjoat sieltä putken päästä puukapulan toimiessa vipuvarren saranakohtana.
Periksi antaa sitten helpommasta kohdasta joko kiinnityksestä taikka kahva taipuu takaisin.
Tietenkin tilannetta voi parantaa esim vinkan taikka kuormaliinan avulla tukemalla (kahva-kahvarunko).
Onneksi noi kahvat ei niin hirveitä maksa.
Sellainen asia kannattaa myös huomioida, että kun tuet sen puukapulalla ja rupeat vääntämään putken avulla, niin siihen kiinnityskohtaan (kahva-kahvanrunko) tulee aika kovat voimat. Itse asiassa kaikki se vääntömomentti mitä tarjoat sieltä putken päästä puukapulan toimiessa vipuvarren saranakohtana.
Periksi antaa sitten helpommasta kohdasta joko kiinnityksestä taikka kahva taipuu takaisin.
Tietenkin tilannetta voi parantaa esim vinkan taikka kuormaliinan avulla tukemalla (kahva-kahvarunko).
Onneksi noi kahvat ei niin hirveitä maksa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
heh - kannattaa ostaa se uusi kahva ja pitää sitä mukana, niin se ei katkea. Ennenkuin sinä päivänä kun jostakin syystä unohdat sen pois matkasta...
I'll always be faithful and keep her 'til the end of time..
Kuten Smuige sanoi, älä väännä kahva paikallaan!
Itellä kaatui myös paikallaan ja kahva itse ei vääntynyt mutta juuri tuo kiinnityskohta murtui, iso pala päältä ja pienempi alta, kahva on kuitenkin paikallaan ja toimii onneks mutta uutta alettava hommailemaan.
Itellä kaatui myös paikallaan ja kahva itse ei vääntynyt mutta juuri tuo kiinnityskohta murtui, iso pala päältä ja pienempi alta, kahva on kuitenkin paikallaan ja toimii onneks mutta uutta alettava hommailemaan.
"HASTA LA PISTA"!