Shovelin kytkimen käytön keventäminen

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

pev

Shovelin kytkimen käytön keventäminen

Viesti Kirjoittaja pev »

Onko tietoa valmiista kytkimen kevenninratkaisuista shoveliin.
AMP:n hässäkät vaikuttaa sopivan uudehkoihin kytkinkahva paketteihin.
Kiksikopan sisään tulevat myös evosta alkaen. Hydraulikytkin systeemit tuntuvat yhtäkkiä kalliilta. Vaimon ajoa helpottais kytkimen kevennys aivan merkittävästi.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Mites vanha kunnon rotanloukku?

Kuva
pev

Viesti Kirjoittaja pev »

Rotanloukusta olen lukenut, mutten ole koskaan oikein sisäistänyt.
Tämä tulee siis jotenkin vaihdelaatikon päälle. Perustuu kuvan perusteella pidempään vipuvarteen? Kuinka merkittävä kevennys rotanloukulla saadaan? Jos kevennys on merkittävä, niin voishan sitä kokeilla.
hemuli
Viesti:

Ei tule vaihdelaatikon lähellekään vaan etummaiseen runkoputkeen. Tehostava vaikutus perustuu kuvassa näkyvään jouseen. Kytkin liikkuu kahdella vaijerilla joista toinen kahvasta loukkuun ja toinen loukusta laatikolle.

En ole koskaan moista kapistusta käsissäni pyöritellyt joten joku wanhoista parroista voisi varmaan antaa parempaa vinkkiä. Smuige? :D
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

Vaikkei mulla partaa olekkaan.... :lol:

Rotanloukku on ihan jees JOS sen osaa säätää niinkuin pitää. Muuten ns. paikoilleen heittämällä se aiheuttaa kytkimeen mielenkiintoista on-off toimintaa, eikä juuri kevennä.
Siinä on kylläkin 1 vaijeri ja 1 tanko.

En voi antaa säätöohjeita, kun en niitä tiedä.

Ultimate-kevyt kytkin on jalkasellainen, ja siihen sitten käsikeppi. Nih.

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Löytyis ylimääräinen "loukku" ja säätöohjeet kirjallisena (englanniksi)
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Äkkiseltään.
Ei taida Rotanloukku käydä Shoveliin. Ainakaan ihan heittämällä.

Se tanko/vaijeri pitää mennä suoraan taaksepäin, johtuen loukun sijoituspaikasta.
Loukulta lähtevä tanko tulee kiinni takapäästään laatikon päällä olevaan kytkimen vipuun. R.loukussa se pitää olla vanhan mallinen pitkä. Eli ajalta ennen starttia.
Jos loukulta laittaa tangon/vaijerin starttimallisen lodjun lyhyeen kytkimen vipuun, tuntuis äkkiseltään että takimmainen sylinteri on vähän tiellä.

Voi olla että oon väärässä, tuli vaan mieleen.
Outsider

Viesti Kirjoittaja Outsider »

Hieman ihmettelen kysymystäsi. Itselläni on FXE 80-luvun alusta ja siinä on kevytkäyttöisin kytkin mitä olen käyttänyt koskaan ja aivan vakio-osilla. Enkä todellakaan ole mikä Kippari Kalle. Miten vaijerin voitelu ? Jos nylonsisus niin voitelu CRCn tapaisella irroitusöljyllä riittää. Öljy pehmentää nylonin. Vaijerin linjaus ?? Miten kytkimen jouset ? Onko vaihdettu jäykkiin. Miten säätö ? Liian kireälle säädettynä loppuu jousista liikevara. Samoin laatikon päällä olevan vivun vapaa liikevara pitää olla 22 mm. Säätöohje löytyy vanhasta topicista.
hemuli
Viesti:

Kytkinvaijerista ei myöskään tarvitse olla kuin yksi säie poikki niin käyttö tahmautuu huomattavasti kun säikeenpäät hinkkaa kuoren sisäpintaan.
pikkis67

Re: Shovelin kytkimen käytön keventäminen

Viesti Kirjoittaja pikkis67 »

Ei sillä et mä mitään mistään tietäisin mut tulipahan aikoinaan kokeiltua...oman shovelin kytkimen kevennykseen (ennen ku vaihtui itsariin :lol: ) seurauksena etusormi-keskari puristuksella toimiva.10 piikkisestä puolet jousista pois ja rullaamaan jätin vaan puolet levyistä....Ja hyvin piti , ei luistoa edes äärivedätyksissä ..kone sentään rankasti stroukattu..En tiedä pelaako sulla, mut helppo ja halpa kokeilu...
uuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uuze »

Allrightilla näyttäis olevan kytkimen keventäjä hintaan 25 eur. Vaijerit menee uusiks ja en tiedä kestäiskö shovelissa mut ei oo ainakaan hinnalla pilattu.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

uuze kirjoitti:Allrightilla näyttäis olevan kytkimen keventäjä hintaan 25 eur. Vaijerit menee uusiks ja en tiedä kestäiskö shovelissa mut ei oo ainakaan hinnalla pilattu.
Linkki?
Tuotenro?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
uuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uuze »

Oli niitten painetussa katalookissa, tuli joku kuukaus sitten kotiin. Nettisivuilta en oo kattonu.
XLH82

Viesti Kirjoittaja XLH82 »

Olisko tämä OCT-006 DICE EASY CLUTCH 25.00€

t. Lari
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Hessu kirjoitti:..Jos loukulta laittaa tangon/vaijerin starttimallisen lodjun lyhyeen kytkimen vipuun, tuntuis äkkiseltään että takimmainen sylinteri on vähän tiellä.

Voi olla että oon väärässä, tuli vaan mieleen.
Itse väännin välitangosta sellaisen että taka pytty ei ole tiellä. Ongelmaksi muodostui startti mallin lyhempi kytkinvipu muutoin. Lyhempi vipu -> lyhempi liikematka vivun päässä -> rotanloukku hässäkän väärä vipusuhde. Olisi tullut toimiva muuttamalla rotanloukkua mutten viitsinyt alkaa tuhoamaan ko. mekanismia - siksi jouten... http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=19987
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin