Shovelin kytkimen käytön keventäminen
Shovelin kytkimen käytön keventäminen
Onko tietoa valmiista kytkimen kevenninratkaisuista shoveliin.
AMP:n hässäkät vaikuttaa sopivan uudehkoihin kytkinkahva paketteihin.
Kiksikopan sisään tulevat myös evosta alkaen. Hydraulikytkin systeemit tuntuvat yhtäkkiä kalliilta. Vaimon ajoa helpottais kytkimen kevennys aivan merkittävästi.
AMP:n hässäkät vaikuttaa sopivan uudehkoihin kytkinkahva paketteihin.
Kiksikopan sisään tulevat myös evosta alkaen. Hydraulikytkin systeemit tuntuvat yhtäkkiä kalliilta. Vaimon ajoa helpottais kytkimen kevennys aivan merkittävästi.
Ei tule vaihdelaatikon lähellekään vaan etummaiseen runkoputkeen. Tehostava vaikutus perustuu kuvassa näkyvään jouseen. Kytkin liikkuu kahdella vaijerilla joista toinen kahvasta loukkuun ja toinen loukusta laatikolle.
En ole koskaan moista kapistusta käsissäni pyöritellyt joten joku wanhoista parroista voisi varmaan antaa parempaa vinkkiä. Smuige?
En ole koskaan moista kapistusta käsissäni pyöritellyt joten joku wanhoista parroista voisi varmaan antaa parempaa vinkkiä. Smuige?
Vaikkei mulla partaa olekkaan....
Rotanloukku on ihan jees JOS sen osaa säätää niinkuin pitää. Muuten ns. paikoilleen heittämällä se aiheuttaa kytkimeen mielenkiintoista on-off toimintaa, eikä juuri kevennä.
Siinä on kylläkin 1 vaijeri ja 1 tanko.
En voi antaa säätöohjeita, kun en niitä tiedä.
Ultimate-kevyt kytkin on jalkasellainen, ja siihen sitten käsikeppi. Nih.
Jack
Rotanloukku on ihan jees JOS sen osaa säätää niinkuin pitää. Muuten ns. paikoilleen heittämällä se aiheuttaa kytkimeen mielenkiintoista on-off toimintaa, eikä juuri kevennä.
Siinä on kylläkin 1 vaijeri ja 1 tanko.
En voi antaa säätöohjeita, kun en niitä tiedä.
Ultimate-kevyt kytkin on jalkasellainen, ja siihen sitten käsikeppi. Nih.
Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Löytyis ylimääräinen "loukku" ja säätöohjeet kirjallisena (englanniksi)
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Äkkiseltään.
Ei taida Rotanloukku käydä Shoveliin. Ainakaan ihan heittämällä.
Se tanko/vaijeri pitää mennä suoraan taaksepäin, johtuen loukun sijoituspaikasta.
Loukulta lähtevä tanko tulee kiinni takapäästään laatikon päällä olevaan kytkimen vipuun. R.loukussa se pitää olla vanhan mallinen pitkä. Eli ajalta ennen starttia.
Jos loukulta laittaa tangon/vaijerin starttimallisen lodjun lyhyeen kytkimen vipuun, tuntuis äkkiseltään että takimmainen sylinteri on vähän tiellä.
Voi olla että oon väärässä, tuli vaan mieleen.
Ei taida Rotanloukku käydä Shoveliin. Ainakaan ihan heittämällä.
Se tanko/vaijeri pitää mennä suoraan taaksepäin, johtuen loukun sijoituspaikasta.
Loukulta lähtevä tanko tulee kiinni takapäästään laatikon päällä olevaan kytkimen vipuun. R.loukussa se pitää olla vanhan mallinen pitkä. Eli ajalta ennen starttia.
Jos loukulta laittaa tangon/vaijerin starttimallisen lodjun lyhyeen kytkimen vipuun, tuntuis äkkiseltään että takimmainen sylinteri on vähän tiellä.
Hieman ihmettelen kysymystäsi. Itselläni on FXE 80-luvun alusta ja siinä on kevytkäyttöisin kytkin mitä olen käyttänyt koskaan ja aivan vakio-osilla. Enkä todellakaan ole mikä Kippari Kalle. Miten vaijerin voitelu ? Jos nylonsisus niin voitelu CRCn tapaisella irroitusöljyllä riittää. Öljy pehmentää nylonin. Vaijerin linjaus ?? Miten kytkimen jouset ? Onko vaihdettu jäykkiin. Miten säätö ? Liian kireälle säädettynä loppuu jousista liikevara. Samoin laatikon päällä olevan vivun vapaa liikevara pitää olla 22 mm. Säätöohje löytyy vanhasta topicista.
Re: Shovelin kytkimen käytön keventäminen
Ei sillä et mä mitään mistään tietäisin mut tulipahan aikoinaan kokeiltua...oman shovelin kytkimen kevennykseen (ennen ku vaihtui itsariin
) seurauksena etusormi-keskari puristuksella toimiva.10 piikkisestä puolet jousista pois ja rullaamaan jätin vaan puolet levyistä....Ja hyvin piti , ei luistoa edes äärivedätyksissä ..kone sentään rankasti stroukattu..En tiedä pelaako sulla, mut helppo ja halpa kokeilu...
Itse väännin välitangosta sellaisen että taka pytty ei ole tiellä. Ongelmaksi muodostui startti mallin lyhempi kytkinvipu muutoin. Lyhempi vipu -> lyhempi liikematka vivun päässä -> rotanloukku hässäkän väärä vipusuhde. Olisi tullut toimiva muuttamalla rotanloukkua mutten viitsinyt alkaa tuhoamaan ko. mekanismia - siksi jouten... http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=19987Hessu kirjoitti:..Jos loukulta laittaa tangon/vaijerin starttimallisen lodjun lyhyeen kytkimen vipuun, tuntuis äkkiseltään että takimmainen sylinteri on vähän tiellä.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;