PC laitteiston hankinta ulkomailta (Euroopasta)

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

JiiVee kirjoitti:Työkaveri tilasi kannettavan Delliltä, Irlannista (Pohjois-?). Hintaa paketille tuli n. 2000 euroo ja väitti että vastaava, samanlainen kone maksaa Suomessa hieman vajaa 2500 euroo. Toimitusaika tosin oli muistaakseni 3-4 viikkoa.
Mikäli ei tarvitse konetta järeään kuvankäösittelyyn/videon editointiin niin "tonnin" koneella pärjää helkkarin hyvin vuosia.
Itse en pelaa, joten näytönohjaimeen menee 50e sen 500e:n sijaan.

Ammatikseen kun näiden kanssa pitää värkätä huomaa että ihan viimesin tekniikka ei ole se järkevin vaihtoehto.

Tietokoneiden/komponenttien hinnat ovat laskeneet markka-ajoista pirusti, tuo 1000e on sama kuin markka-ajalla "kymppitonnin kone". Toki hintaan vaikuttaa myös se että voiko vanhaa konetta hyödyntää näppäimistön/näytön/kovalevyjen/käyttöjärjestelmän ym. osalta.

Itse ostaisin koneen jossa on ~2Ghz intel core 2 duo prosessori, 1-1,5GB muistia, 250-300GB SATA kovalevy, polttava dvd asema, perus pci-e näytönohjain 128MB muistilla.

Tätä kirjoitan koneella joka maksoi "päivityksenä" 200e, kauppaan kuului 2,8ghz prosessori, emolevy, kotelo virtalähteellä sekä 250GB kovalevy.

Toki nämä asiat on makuasioita.

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

rieska kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:Työkaveri tilasi kannettavan Delliltä, Irlannista (Pohjois-?). Hintaa paketille tuli n. 2000 euroo ja väitti että vastaava, samanlainen kone maksaa Suomessa hieman vajaa 2500 euroo. Toimitusaika tosin oli muistaakseni 3-4 viikkoa.
Mikäli ei tarvitse konetta järeään kuvankäösittelyyn/videon editointiin niin "tonnin" koneella pärjää helkkarin hyvin vuosia.
Itse en pelaa, joten näytönohjaimeen menee 50e sen 500e:n sijaan.

Ammatikseen kun näiden kanssa pitää värkätä huomaa että ihan viimesin tekniikka ei ole se järkevin vaihtoehto.

Tietokoneiden/komponenttien hinnat ovat laskeneet markka-ajoista pirusti, tuo 1000e on sama kuin markka-ajalla "kymppitonnin kone". Toki hintaan vaikuttaa myös se että voiko vanhaa konetta hyödyntää näppäimistön/näytön/kovalevyjen/käyttöjärjestelmän ym. osalta.

Itse ostaisin koneen jossa on ~2Ghz intel core 2 duo prosessori, 1-1,5GB muistia, 250-300GB SATA kovalevy, polttava dvd asema, perus pci-e näytönohjain 128MB muistilla.

Tätä kirjoitan koneella joka maksoi "päivityksenä" 200e, kauppaan kuului 2,8ghz prosessori, emolevy, kotelo virtalähteellä sekä 250GB kovalevy.

Toki nämä asiat on makuasioita.

-rieska
Kiitos vastauksista.
Tuollaista +1000e laitteistoa saa mm. Netanttilasta, siis ihan multimedia pc:tä 22" näytöllä. Ominaisuudet hyviksi todettu. Se mikä eniten vanhassa koneessa jurppii on että muistia saa max. 2 x 512MB, emolevy/näytönohjain surkeita, näyttö wanha paska putkinäyttö, dvd-asema 2x polttava (dual layer pitäis olla) ym ym. En näe mitään järkeä lähteä "tuunaamaan" tuollaista vanhusta jossa muistitkin PC-133:sta. Pelaaja en todellakaan ole, mutta uskoisin että tuollaisella n. 1200e paketilla pärjää seuraavat 5 vuotta 8O :?:

Itse en konetta kyllä ala kasaamaan, kun en edes Windowsia osaa asentaa, ainakaan niin että se toimii... :oops:
Vaikka olis lisenssikin :twisted:
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

verkkokauppa.com kasaa sulle sen pienestä lisämaksusta :)

-alppu
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Häjy

Viesti Kirjoittaja Häjy »

Pakko heittäytyä mukaan keskusteluun. Itse alan yrittäjänä ja myös muutamien tuotteiden maahantuojana voin kertoa, ettei kannata ihan yhtä konetta ulkoa ostaa. No joku närväpää varmaan heti ajattelee meikäläisellä olevan oma lehmä ojassa, muttakun eipäs ole. Komponenttien hinnat on nykyään kilpailtu niin tiukalle, nottei niissä eroa tahdo saada kuin max. muutamia kymppejä, kun puhutaan 1000? arvoisesta kokonaispaketista. Syy minkätakia esim. cd/dvd-aihiot ovat Saksassa huomattavasti halvempia kuin meillä, johtuu "ystävästämme" Teostosta. Komponenttien suhteen asia ei kuitenkaan ole sama. Muunmuassa Ruotsissa osa komponenteista on selvästi kalliimpia, kuin meillä täälä Suomessa. Ja kuten tuolla ennemmin jo joku totesikin, niin takuuasiat on jokatapauksessa helpompi hoitaa rajojen sisällä, vaikkakin kuinka kuulumme EU:n ja kansainvälisten takuiden piiriin. Allekirjoittanut voi tehdä myös tiukan "HDCF" tarjouksen, mikäli kiinnostaa.
In garage: Fat´n Old Purple Lady Panhead -48 chopper
Ugly Ironhead -69, reincarnating to oldschool bobber
preeriasusi
Viesti:

Ole erilainen ole rohkea

Viesti Kirjoittaja preeriasusi »

Eli oletko miettinyt vaihtoehtoa??Kannattaako ostaa joku pcwc kun saa melkein samalla rahalla hyvin toimiva APPLE eli Macintosh,käy ja kukkuu eikä ole pahemmin viruksista murheita.Mun kotikone on 4v vanha ja toimii kun unelma..läppäri on tietty saman merkkinen,no problemos,juttelee hyvin nokian kännyköiden kanssa
mites joku sanoikaan :vain kuolleet kalat uivat virran mukana..
Kuva
uuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uuze »

rieska kirjoitti: Itse ostaisin koneen jossa on ~2Ghz intel core 2 duo prosessori, 1-1,5GB muistia, 250-300GB SATA kovalevy, polttava dvd asema, perus pci-e näytönohjain 128MB muistilla.
-rieska
Lauantaina kävin hakemassa verkkokauppa.comista aika lailla tollasen paketin tosin paremmalla näytönohjaimella. Kone makso n. 660 eur ja ainakin alkuun tuntu sijoituksen arvoiselta.
Itse pelailen jonkin verran joten tehoja pitää löytyä uudemmillekin peleille ja tohon hintaan saa. Lisäks tärkeää on koneen päivitettävyys tuleveisuutta silmällä pitäen. Vanhan koneen kanssa mulla tuli vastaan prosessorin kanta mihin ei enää saanu parempaa kiinni ja emolevyn, näytönohjaimen, prosessorin yms. vaihdon sijaan päädyin helpompaan ratkaisuun eli ostin kookonaan uuden koneen. Vanhalle löyty vielä käyttöä muualla eli loppupelissa uudellle jäi hintaa n. 300 eur.

Joo, on vähän nörttijuttua HD palstalle mut kaikki meistä täälläkin konetta käyttää ja osa jopa maksaa itse koneensa eli ihan Ok laittaa tällästäkin tietoa näkyville.
Vastaa Viestiin