Vakuutus hässäkkä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

joka kirjoitti:...vielä, olisikohan tuo Pohjantähti vähän myöhässä 1.5. kun jo ajokausi on olkanut ? uskoisin usean kuitenkin kilpailuttavan hinnan juuri ennen kauden alkua !!!
Kyllä ne varmasti tekevät kaikkensa saadakseen tariffit valmiiksi ajoissa :) Viime viikolla kun soittelin niin olivat huolissaan että onko mulla päätöksen teko juuri nyt ajankohtainen... Ilmoitin että 1.4, jolloin seisonta päättyy palataan asiaan. Vaikkei niiden toininta nyt yhden vakuutuksenottajan toimiin kaadu niin melkein kuulin helpotuksen huokauksen :)
Vaikuttaa siltä että moni on jo mennyt ja vaihtanut vakuutuksensa: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 23;t=41334
Kyllähän joukkopako pistää liikettä hieman hitaampiinkin organisaatioihin...

Affe
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

En saanut osakaskoakaan, kun on osia vaihdettu yli 30%. Tämä siis Pohjolassa ja Helsingissä. Mites se muualla menee?? Ihmettelen vaan, etteikö muka rakennettuihin zoppereihin ja muihin traktoreihin saakkaan kaskoja.... 8O :twisted: ?????

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
skippy

Viesti Kirjoittaja skippy »

:twisted:
Viimeksi muokannut skippy, 09:16 26.01.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
affe
Viesti:

skippy kirjoitti:Joo ja ennenkuin pohjolaa lisää hehkutellaan niin kysäiskääpä harrikan kaskon hintaa ja verratkaa "vastaavan" muunmerkkisen mopon kaskoon :twisted:
Onko Pohjola jotenkin poikkeus? Kaskon hinta kai aika pitkälle määräytyy sen mukaan mitä maksaa kyseisen pyörän korjaus, mahtaisiko olla kalliimpaa H-D:lle?
Mää mitää tiiä mutta arvailen :roll:

Affe
Timppa-70

Viesti Kirjoittaja Timppa-70 »

Soittelimpa Pohjolaan ja ilmeni seuraavaa. Eivät ota HD:ta vakuutuksen jos en siirrä muita vakuutuksiani samalla. Saako näin tehdä?
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Timppa-70 kirjoitti:Soittelimpa Pohjolaan ja ilmeni seuraavaa. Eivät ota HD:ta vakuutuksen jos en siirrä muita vakuutuksiani samalla. Saako näin tehdä?
Pakollinen liikennevakuutus on myönnettävä mutta vapaaehtoisten vakuutusten osalta voivat näin tehdä.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
Timppa-70

Eikös tuo ole kytkykauppaa...?
porthos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja porthos »

Samaa sanoi minulle. Jotta HARLEY - DAVIDSON merkkisen pyörän haluaa vakuuttaa Pohjolassa, niin PITÄÄ olla keskittämisasiakas. Kysyin, että onko tämä merkkikohtainen "politiikka", niin vastaus oli kyllä!

Meillä on kaikki vakuutukset IF:ssä, mutta otimme Pohjolasta henkivakuutuksen, joka ensimmäisen vuoden ilmainen ja jos siirrän toisen pyöräni vakuutukset myös Pohjolaan (Ei HD), niin tämä riittää.

Ja nyt ei puhuttu pelkästään kaskosta vaan pakollisesta liikennevakuutuksesta ja osakaskosta.

Aika hauskaa!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Pakollisen liikennevakuutuksen kohdalla ei saa harjoittaa diskriminointia vaan se on pakko myöntää kaikille halukkaille, merkkiin katsomatta. Piste.

Katso täältä miten kävi kun Pohjantähti yritti kieltäytyä antamasta liikennevakuutusta HD:lle...
Timppa-70

Kiitos linkistä.
porthos
Viesti:

Myönnettävähän se on. MUTTA näin minulle toissa päivänä sanottiin ja tänään vielä asian varmistin, koska se jäi minua vaivaamaan.

P
affe
Viesti:

porthos kirjoitti:Myönnettävähän se on. MUTTA näin minulle toissa päivänä sanottiin ja tänään vielä asian varmistin, koska se jäi minua vaivaamaan.
Kysäisepäs vielä että mitä ne meinaa tehdä sitten kun irtisanot sen henkivakuutuksen ja/tai toinen mopo menee myyntiin. :twisted:

Affe
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Mun vakuutukset (kaikki) on olleet vuosikausia Pohjolassa. Harleyn liikennevakuutuksessa on kaikki autosta aikoinaan irroitetut 70% bonusta ja sen päälle oli myönnetty vain varkausvakuutus. Puolen vuoden liikenne vakuutus maksoi jonkun kaks ja puolisataa ja varkausvakuus satasen. Nyt uusi systeemi antaa ympärivuotisen liikennevakuutuksen 170 euron pintaan ja täyskaskon sadanviidenkympin omavastuulla saa 146 eurolla. Vanhaan pyörään! Ei voi kuin hymyillä!

Jos nyt just näin marraskuun 24. päivänä sattuis ajeluttamaan, niin siitä vaan. Mihin mä sitä seisonta-aikaa tarvitsinkaan...

JKKo
porthos
Viesti:

Hyvä huomio! No taidan vähän odotella ja katsoa mitä muut yhtiöt aikovat tehdä.

P
nix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nix »

Olin eilen yhteydessä Fenniaan ja virkailija kertoi että heille ei ole tulossa muutoksia vakuutuksiin. Taitaa mennä vakuutusyhtiö keväällä vaihtoon, tosta Pohjolasta en ole kovin innostunut joten täytyy odotella muiden yhtiöiden liikkeitä.
Vastaa Viestiin