Lätyskään kansien lämpötilamittari

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Lätyskään kansien lämpötilamittari

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Morons, onkohan kukaan tämmöstä värkkäilly?
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

miksi ihmeessä?? Eihan sillä lättäpään kannen lämmöllä ole oikeastaan mitään merkitystä. Kyllä ne kuumimmat paikat on lättäpäässä mun mielestä hiukan muualla.

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Tietysti jos haluu vaan tietää mikä on kansien lämpötila...Mut kyllä se kone ei liikaa kuumene, jos kaikki (ajotyyli, välykset, säädöt, imusarjat ym ym.) on kohdallaan. Mun vehkeessä voi kovan ajon jälkeen pitää kättä öljytankin kyljessä ihan huoletta. Rautapään öljytankki oli riivauksen jälkeen tulikuuma. Jonkun leivinuunin mittarin vois pultata kiinni :D
A Member of Anti-Evolution Revolution!
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Muistan lukeneeni antureista jotka ruuvataan tulpan avulla kiinni kanteen, kaipa nuihin antureihin sopiva mittarikin sitten löytyy. Volkkareiden kanssa puuhanneet saattaisivat tietää. Saattaisimpa olla tuollaisesta itsekin kiinnostunut...

Affe
FL-48

Viesti Kirjoittaja FL-48 »

UL-41 kirjoitti:Mun vehkeessä voi kovan ajon jälkeen pitää kättä öljytankin kyljessä ihan huoletta. Rautapään öljytankki oli riivauksen jälkeen tulikuuma.
Tuohon vaikuttaa myös se että lätyskässä ei välttämättä öljy kierrä yhtä tehokkaasti kuin rautsikassa.
Vieras

Kerran mittasin huvikseen :lol: sylinterien lämpötilan. Öljyn lämpötila näytti 100 astetta ja 1. sylinterin lämpötila 138 astetta.Ja 2. sylinteri 128 astetta. Jakokopan lämpötila 126 asteeen tietämillä. Kone oli täysin kuuma :oops:
Ride on

vink vink

Viesti Kirjoittaja Ride on »

Kenties typerä ehdotus, mutta miten olisi paistomittari? On analogisia ja digitaalisia olemassa, luulisi jonkun tällaisen sopivan ripojen väliin...
Vieras

Joo ois visiin pitäny laittaa vähän tausta tietoja enempi. Eli mittari tulossa itä pyörään k-750. Jossa voitelu toimii pääasiassa roiskevoiteluna. Tällöin ei öljynpaine mittarista juuri ole hyötyä kun paineet muutenkin pyörii lähellä nollaa(tuotto ratkasee). Ja öljynlämpömittari esim. öljypohjaan laitettuna reakoisi liian hitaasti esim. seos vaihteluihin yms. Siksi tätä täältä HD puolelta kyselen kun eivät muuallakaan oikein tiedä. Mitä nyt kuulin että ainakin moottorikelkoissa on ollut vastaavia sovelluksia. Jos jollakin ois vaan käyttökokemuksia lämpömittarista niin ois hyvä.
Jasu

Viesti Kirjoittaja Jasu »

Jos haluaa nopeaa tilannetietoa palotapahtumista, niin eiks niitä antureita kannataisi ruuvailla sinne pakokäyriin. V..tu mä mitään linkkejä tänne osaa laittaa, mutta Saukkolasta nyt näyttäis Tmi futurez myyvän pakokaasulämpömittareita reiluun 50e. En tiedä onko anturikin jo siinä samassa hinnassa.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Volkkaristapa hyvinkin, muistan nähneeni Scat viripajan mittarin jolla mitattiin kuplan sylinterikannen lämpötilaa (sylintereiden välistä) oli sellainen kapilaari-tyyppinen ( putki jossa eetteriä ?).
Nyky-aikaiset K-tyypin termopari mittapäät jotka mittaa -50ºC - 1000ºC :?
Tai infrapuna lämpömittari katso täältä...
http://www.paratronic.fi/kosketuslampomittari.shtml
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Riku.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riku. »

Tieto lisää tuskaa!!!
Ei tämä tästä!
Vieras

Tuskaa lisää myös kiinni leikanneet männät!!

http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... h&gid=2772
http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... 338&sid=15

Mutta tämmösiä löysin netistä, eivät vaan kerro minkänäköset anturit näihin tulee. Ja kun asiaa vielä tarkemmin mietin niin ei maha löytyä kuus volttisena niin jos unohtas koko homman ja jättäs kaikki mittarit pois.
Vieras

Sittenhän on tälläisiä mittareita, joissa kohdistetaan punainen (laser?-) säde mitattavaan kohteeseen. Ihme laite, toimii vaikka 5 metrin päästä. Ei nyt tietenkään käy kiinteäksi asennukseksi, mutta on kätevä mittailla lämpöjä. Pieni taskukokoinen laite.
Pertti
Viesti:

lämpö

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mulla oli joskus Atlas-merkkinen pyöräalustainen kaivinkone, jossa oli Deutz-diesel. Siinä sellainen anturi oli, mutta taisi sytyttää varoitusvalon. Liekkö uudemmissa Deutz-traktoreissa samanlainen.
Myös Farh-puimuri käyttää ilmajäähdytteistä deutsia.
Fiat 600-henkilöauton kannenpultin alla on myös valonsytysanturi, mutta se taitaa toimia liian alhaisella lämpötilalla.
Entäs öljynlämpömittarin antama tieto, riittäisikö se?
Harley Potter

Viesti Kirjoittaja Harley Potter »

kaverin -83 flt shovelissa oli mun mielestä ihan tehdas orggis lämpömittari takapytylle,pieni anturi läpi jäähdytysrivan...vai oonkos nähny näkyjä???
Vastaa Viestiin