Ekojen ajojen vauriot...?
- Screaming Beagle
- Viesti:
Wittu.
Tänään napsahti toisiopuolen hihna. Eipä oo sitä vielä koskaan missään pyörässä mennytkään. Yksiäkään ketjuja tai kardaaniakaan en oo aikaisemmin saanut poikki.
No eipähän tarvii juomisissa jarrutella, että pääsis huomenna vappuajelulle.
Wittu.

Tänään napsahti toisiopuolen hihna. Eipä oo sitä vielä koskaan missään pyörässä mennytkään. Yksiäkään ketjuja tai kardaaniakaan en oo aikaisemmin saanut poikki.
No eipähän tarvii juomisissa jarrutella, että pääsis huomenna vappuajelulle.
Wittu.
Well, I'm tellin' you son,
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
Kyllähän tuo Hemulin vinkki on hyvä, että kannattaa nukkua yön yli ja aamulla sitten käydä läpi kaikki mitä kenties on unohtunut..
Tuli meinaan lähdettyä ekalle ajolle ilman että olin ilmannut jarrut,, voi kerpele kun otti sydänalasta kun pyörä ei pysähtynytkään. ELI VIHJE; jos teet jarruremontin ja vaihdat nesteet, niin KANNATTAA ilmata.
Tuli meinaan lähdettyä ekalle ajolle ilman että olin ilmannut jarrut,, voi kerpele kun otti sydänalasta kun pyörä ei pysähtynytkään. ELI VIHJE; jos teet jarruremontin ja vaihdat nesteet, niin KANNATTAA ilmata.
Tosta beltin kireydestä tuli mieleen, kun olen aina uskonut että on parempi jos se on liian löysällä kun liina kireällä.
Kaveri oli käyny Konalassa katteleen uusia mopsia ja pelästynyt melkeen kuinka kireällä uusissa pyörissä beltti niissä oli, kysynyt sitä myyjiltä, niin olivat sanoneet, että kun uusissa on paremmat laakeroinnit (ei liukulaakereita) niin saa laittaa kireelle kun viulun kieli?!?
Kaveri saman tien tallille omansa kiristämään.
Juteltiin siinä sitten "90 asteen säännöstä" eli beltti pitäisi voida kääntää "sormivoimin" keskeltä 90 astetta, mutta mikä oikeastaan on se voima - kellä on momenttisormet?
No mulla on kuitenkin beltti edelleen "löysällä" (FGWG -85) ja kaverilla "kireellä" (FXD -02) - katotaan kumman beltti kestää paremmin
Kaveri oli käyny Konalassa katteleen uusia mopsia ja pelästynyt melkeen kuinka kireällä uusissa pyörissä beltti niissä oli, kysynyt sitä myyjiltä, niin olivat sanoneet, että kun uusissa on paremmat laakeroinnit (ei liukulaakereita) niin saa laittaa kireelle kun viulun kieli?!?
Kaveri saman tien tallille omansa kiristämään.
Juteltiin siinä sitten "90 asteen säännöstä" eli beltti pitäisi voida kääntää "sormivoimin" keskeltä 90 astetta, mutta mikä oikeastaan on se voima - kellä on momenttisormet?
No mulla on kuitenkin beltti edelleen "löysällä" (FGWG -85) ja kaverilla "kireellä" (FXD -02) - katotaan kumman beltti kestää paremmin
Aika kireällä
Kivi tuhosi viime syksynä remmin ja vaihdoin sen talvella. Beltin ostin Chicagosta ja samalla tilasin sen kireysmittarin. Maksoi muistaakseni noin 10 euroa. Mittarin kanssa kiristettäessä ohjeen mukaisesti (kuskin paino pyörän päällä mitattaessa) totesin, että melkoisen kireällä se saa olla. Ei puhettakaan 90 asteen kääntämisestä. Kireysmittarin ohjeissa ei ollut mitään mainintaa siitä, että vanhemmissa pyörissä saisi olla remmi löysemmässä.
- Screaming Beagle
- Viesti:
Renkaan vaihdossa ei välttämättä tarvitse beltin/ketjun säätöihin koskea mitenkään, joten eipä ole niin sanottua, että olisivat säätäneet. Ellet sitten itse nähnyt.
Edit: menee pahasti offtopikiksi, mutta tarkistakaa aina eturemmipyörää irti käyttäessänne se rattaan takana olevan väliholkin kunto (siis Sportissa, liekkö BT:ssä sama konstruktio). Se jos pääsee pyörähtämään, niin helposti remmilinja painuu edestä sisään millin tai parikin.
Edit: menee pahasti offtopikiksi, mutta tarkistakaa aina eturemmipyörää irti käyttäessänne se rattaan takana olevan väliholkin kunto (siis Sportissa, liekkö BT:ssä sama konstruktio). Se jos pääsee pyörähtämään, niin helposti remmilinja painuu edestä sisään millin tai parikin.
Viimeksi muokannut hlyytine, 10:43 02.05.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Screaming Beagle
- Viesti:
Tuskin säätivät
Vahvasti epäilen, että ovat tarkistaneet kireyden. Se ei muutu rengasta vaihdettaessa eli kireys on sama kuin ennen vaihtoa. Ylipäätään en ole huomannut remmeissä minkäänlaista venymää, en edes uusissa pyörissä. 
niimpä
Kaveri kävi pääkaupungin toisella jälleenmyyjällä viimekesänä hihnan vaihdossa............pyöränä softail customi........alkuperäsellä hihnalla oli sillon ajettu 180 000km ja aatteli suuressa viisaudessaan et vaihdattaa hihnan nii ei tarvii hihnaa miettii ja funtsii........olivat säätäneet uuden hihnan oikeen perkkeleen tiukalle ja kaveri oli huomauttannu asiasta et ohjekirja sanoo et 10-12mm pitäs olla softailissa ylähihnan kireys päällä istuttaessa.........nii vastaus oli ollu et uudet ohjeet on semmoset et hihnan pitää olla siis oikeen kunnolla tiukalla........noh........kaveri kurvaili kotiinsa ja lähti ja otti muijansa kyytiin ja ensimmäiseen kunnon ponniin missä mopon jouset jousti oieen niinkus enempi nii hihna poikki et naps vaa.........ja uudella hihnalla siinä vaiheessa ajettu vajaat 150km......et semmosta.........sehän on nii et esim softail jatkuu/ pitenee miten se oikeen pitäs sanoo joustoissa.......siis runko pitenee.....no jos hihna on kireellä ku viulun kieli nii eihän oo muuta vaihtoehtoo ku et hihna katkee........hihnahan ei veny eikä vanu mihkään suuntaan.........sama asia on niinki et hihna tiukalla nii eihän rattaan ja hihnan väliin tartte mennä ku vaikka puun oksa nii sehän on naps just eikä melkee.......mun mopossa on hihna löysällä niinkus päässäkin.
No mulla ainakin toi toisiopuolen remeli paukkui hammastuksen yli jos vähänkin löysemmälle yritti jättää. Siis täyskaasu lähdöissä. Piti olla helvetin tiukalla. Nykyisin tilalla ketju. Tämän kevään vauriot ovat naarmut alakehtoputkissa ja jalkatapeissa. Pari tuumaa pidemmät sisäputket joutui vielä tilaamaan. 
Asiaa Hemuli. Ostin viime talvena tehdyn fillarin, ajattelin että ei muuta kuin ajoa, nohemuli kirjoitti:Olen itse tehnyt ruuvien kiristämisen ja muun viimeistelyn kanssa seuraavasti: kun mopo on pitkän talven jälkeen viimeinkin nipussa ja "valmis" ajoon, kuskilla kädet tärisee ja jalka hapuilee käynnistyspoljinta - siinä vaiheessa pakkaan kamat ja lähden kotiin. Nukun yön yli ja tulen seuraavana päivänä takaisin tallille kiristämään kaikki unohtuneet paikat. Se on uskomatonta millaisilta mokilta on vältytty kun ei hätäpäissään olla lähdetty radalle.
-kytkin luisti ( säätö )
-vilkkujen palautus ja mittari ei toiminut ( uusin anturin )
-takahihnapyörä löysässä, yksi lensi tienposkeen ( oikeat pultit ja kireelle )
- emäputken mutteri löysässä ( kiristys )
-taka-akseli löysässä, rengas vinoon ( säätö/kiristys )
-etupumpuista lentää öljyt lahkeille ( stefojen, öljyjen vaihto )
se on vielä tekemättä.
ym. pientä hommaa ollut.
jotenkin tuo "kiristys" sana on aika oleellinen H-D.n ollessa kyseessä, muistan itsekin hyvin kun rakentaa je lähtee sitten ekakertaa täpinöissään ajelemaan niin jotain on taatusti unohtunut. Maltti se olisi valttia.
0400831197
0400831197