Ekojen ajojen vauriot...?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Choppers_forever

Ekojen ajojen vauriot...?

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Terstä,

Ajattelin tässä ihan huvikseen kysellä kevään ekojen ajojen tuottamia osumia ja vaurioita. Mulla takana 200 mailia ja seuraavia "osumia" löyty...

' Akkutelineen pidikkeet katkesivat. Pikkuhitsauksella selvittiin
* Putken pidike murtui. ja jälleen hitasattu
* tankovilkut lentelee tärinästä. No ne heitetään helvettiin muutenkin.
* Yleistä mutteri ja ruuvihässäkkä...

Olisi ihan nastaa kuulla mitä kaikkea hassua ja vähemmän hassua sattuikaan ensiajojen jälkeen...

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Kaikki tämä ei ole tämän kevään saldoa mutta omakohtaista kokemusta:
  • Kytkivaijerin säätö kristämättä, ensin luistaa ja sitten muutamien kilometrien jälkeen ei irroita
  • Kaasukahvan kahvalämppärin johto liian lyhyt, eka avaus motarin alussa --> johto poikki
  • Öljyjen tyhjennysproppu aukeaa alkumatkasta
  • Takarenkan akselin kiristysmomentti liian löysä --> Ekassa kiihdytyksessä takanakki vinoon ja linja väärin
Eli usein tuollaista jossa jonkin palikan loppukiristys on jäänyt tekemättä. Nyt yleensä vedän kaiken aina laakista kiinni ja jos se täytyy todennäköisesti avata niin sitten avataan ja kiinnitetään taas kunnolla.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
pasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasi »

*?* Ajossa etujarru kahva pikkusta vaille et olis saanut hamuta jalkatappien luota 8O

*?* "kuminauha" poikki se teki sit sen 239? :cry:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

1300 mailin aikana ei itse asiassa ole mitään suurta epäkohtaa löytynyt, mikä sinänsä on ihmeellistä kun kampiakseli oli ainut joka ei käynyt tikkuina. Pari pientä epäkohtaa:

- akun miinusnapa löysällä
- rokkerboxin yksi tiiviste huonosti tuli laitettua
- kasausvaiheessa etujarruvalokytkimen piuha irti
- eturatas väljällä vaikka mutteri kireällä, taisi johtua kulahtaneesta väliholkista
- takavalopolttimia muutamia mennyt

Tuohon mutterien kiristämisen unohtamiseen itse käytän sellaista taktiikkaa, että jokaiseen mutteriin ja pulttiin jota en siltä istumalta vedä lopulliseen tiukkuuteen, pyöräytän langanpätkän ympärille. Melkein pakko tuolla tavalla tehdä, jos ei ole aina edes selvillä, mikä vuosi on kyseessä :oops:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Olen itse tehnyt ruuvien kiristämisen ja muun viimeistelyn kanssa seuraavasti: kun mopo on pitkän talven jälkeen viimeinkin nipussa ja "valmis" ajoon, kuskilla kädet tärisee ja jalka hapuilee käynnistyspoljinta - siinä vaiheessa pakkaan kamat ja lähden kotiin. Nukun yön yli ja tulen seuraavana päivänä takaisin tallille kiristämään kaikki unohtuneet paikat. Se on uskomatonta millaisilta mokilta on vältytty kun ei hätäpäissään olla lähdetty radalle.
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

hemuli kirjoitti:Olen itse tehnyt ruuvien kiristämisen ja muun viimeistelyn kanssa seuraavasti: kun mopo on pitkän talven jälkeen viimeinkin nipussa ja "valmis" ajoon, kuskilla kädet tärisee ja jalka hapuilee käynnistyspoljinta - siinä vaiheessa pakkaan kamat ja lähden kotiin. Nukun yön yli ja tulen seuraavana päivänä takaisin tallille kiristämään kaikki unohtuneet paikat. Se on uskomatonta millaisilta mokilta on vältytty kun ei hätäpäissään olla lähdetty radalle.
Tuon taktiikan jos joskus oppisi, olisi se kyllä hienoa. Mutta kun ei niin ei....
Shovel Kopteri ja Buell S1
Ilkimys

Käynnistyspoljin?

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

ja jalka hapuilee käynnistyspoljinta
Mikäs se on :?: Aaijjoo, mulla oli mun -59 Jawassa ja -42 lättäpäässä sellanen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eka tuhat Electralla eikä mitään ole pudonnut eikä hajonnut. Nojaa - ohjauslukko ei toimi. Vaikka ei se ole koskaan kunnolla toiminutkaan. Tarttee korjata.
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

Kytkimen säätö löysällä, noloa vappuajossa viimevuonna kun kytkin ei irroita... Takarengas löysällä, kilpiteline löysällä, takavilkut tippui. Siinä viime kevään saldoa, tälle keväälle ei vielä ole liikenteeseen päässyt. Pyörä on kyllä käynyt ihan palasina, voi olla että saa taas ekaviikon keräillä vehkeitä..
bikermouse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bikermouse »

nostaja löysällä :o

Pohja panssari asentamatta :cry:

kone käy liian kuumana rempan jälkeen ,joko imu vuoto tai liian laiha seos :oops:

ja siinähän ne ekan 2km tulokset

Ja tänään menen harjottelemaan lisää..........

T.bikermouse
Masa

Re: Käynnistyspoljin?

Viesti Kirjoittaja Masa »

Ilkimys kirjoitti:
ja jalka hapuilee käynnistyspoljinta
Mikäs se on :?: Aaijjoo, mulla oli mun -59 Jawassa ja -42 lättäpäässä sellanen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eka tuhat Electralla eikä mitään ole pudonnut eikä hajonnut. Nojaa - ohjauslukko ei toimi. Vaikka ei se ole koskaan kunnolla toiminutkaan. Tarttee korjata.
Vappu lähestyy. Ootko Ilkimys varmistanu, että Electran jääpalakone ja samppanjavispilä pelittää :mrgreen: :mrgreen:
Ilkimys

Toki toki

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Nomuttatottakai pelittää :D Työn alla on rasvakeitin tippaleipiä varten ja kyllä sekin vapuksi kerkiää.
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mä oon yllättynyt! Uusien mäntien jumalatonta rohinaa lukuunottamatta ei mitään ihmellistä vielä kahden ekan päivän ja 120 km:n jälkeen!

Mutta teinkin sen pitemmän kaavan mukaan kuten Hemulikin ehdottaa. Edellisenä iltana olis ollu tilaisuus, mutta maltoin ja vain käytin konetta...

Sit vielä kaks tuntii kiristelyä ja säätämistä ja vasta sit baanalle.

OK, käy rikkaalla mutta kun se on sisäänajossa...

Ja ne männät elämöi ku Zetorin kone, vetiköhän koneistamo niitä välyksiä sittenkään ihan kohdalleen???????
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Mulla on nyt Wisecot ja välys sieltä väljemmästä päästä ja kyllähän se männistä lähtevä ääni on ihan älytön verrattuna vakiomäntiin, mutta toisaalta noppeeta tyhjäkäyntiä käydessään kuulostaa ihan dragsterille :mrgreen:

Vielä pitäisi keksiä, mitenkä hemmetissä saisi ketjulinjan just eikä melkein :oops:

Edit: kyllähän minäkin kävin nukkumassa yön yli kun sain läjään, mutta tällä päällä ei tuolla Hemulin konstillakaan pitkälle pötkitä. Esimerkiksi jos lähden kävelemään jonnekin, niin pitäisi muistilapulle kirjoittaa minnekä olen menossa kun ei ole ensimmäinen kerta kun olen jossain paikassa enkä tiedä miksi olen siellä, miten olen sinne päätynyt ja mistä tulin :? :)
schumispecial

Viesti Kirjoittaja schumispecial »

Ajoin melkein mällin...ohitettavan bussin edessä olikin jo auto...siitä liippiin ja kaato just pakoputkien ja kaiken kromin puolelle...
Korjaamolla katosi bensat tankista, pyörä oli siivoton (kasteltu kyllä juu muttei pesty eikä liioin kuivattu) ja ajoon lähdettäessä ruuvit lenteli...niin ja kytkimen säätöosa oli melkein irti...kun reklamoin lennelleistä ruuveista sain vastaukseks että lentelee ne uusistakin...jätän nyt kertomatta missä korjautin mutten taida enää kyseistä käyttää.
Harley Potter

Viesti Kirjoittaja Harley Potter »

150km takana ja tippu paikka suusta!tosin nortonilla ajelessa...
Vastaa Viestiin