Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h
Todella himmeitä juttuja, mutta hämmennetään lisää. Mopon merkki ei tee kenestäkään motoristia tai bikeria.
Vanhat hyvät ajat on valitettavasti hyvin pitkälti menetetty. Moottoripyöräilystä on tullut massojen hupia ja kuten varmaan olette huomanneet, määrä ei korvaa laatua. Parikytä vuotta sitten oli kyllä minustakin moottoripyöräily paljon, paljon mukavampaa. Kuka sitä ei ole kokenut ei sitä voi tietää, eikä tule koskaan tietämäänkään. Mutta nyt eletään tätä päivää ja sen kanssa on tultava toimeen. Vanhempi polvi muistelee vanhoja "kunnian päiviä", nuorempi ehkä haaveilee niistä ja siinä välissä on se suurin joukko joka vain ajaa sen kummemmin filosofoimatta.
Aikoinaan moni asia oli paremmin, eivät kaikki asiat, mutta erittäin moni kuitenkin...
Vanhat hyvät ajat on valitettavasti hyvin pitkälti menetetty. Moottoripyöräilystä on tullut massojen hupia ja kuten varmaan olette huomanneet, määrä ei korvaa laatua. Parikytä vuotta sitten oli kyllä minustakin moottoripyöräily paljon, paljon mukavampaa. Kuka sitä ei ole kokenut ei sitä voi tietää, eikä tule koskaan tietämäänkään. Mutta nyt eletään tätä päivää ja sen kanssa on tultava toimeen. Vanhempi polvi muistelee vanhoja "kunnian päiviä", nuorempi ehkä haaveilee niistä ja siinä välissä on se suurin joukko joka vain ajaa sen kummemmin filosofoimatta.
Aikoinaan moni asia oli paremmin, eivät kaikki asiat, mutta erittäin moni kuitenkin...
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
FLHTK -11
Sain tukun vanhoja kerholehtiä.... ja heti löyty hauskaa kommenttia... tää on vuoden 97 no 2, suora lainaus
*klubi on ukkoutunut pahasti ja äänessä on ikävä kyllä pääasiassa vanhat starat, jotka ei ymmärrä rock'n rollista mitään.Laukkupyörä ja hotelliosasto, Suck!!
-kuule poika! Eihän se ole meidän vanhojen pierujen vika, ettei teidän pullamössösukupolvesta kasva oikeita Bikereita. Me vedettiin pyörillä jo silloin, kun teikäläinen oli pelkkä kutina faijan puntissa ja mitä tulee rock'n rolliin niin me olemme sen keksineet!
Tää oli jäsentutkimuksesta ko vuodelta, kuka mahdat olla ja viäläkö olet mukana??? Kipakka vastaus on Vallun
*klubi on ukkoutunut pahasti ja äänessä on ikävä kyllä pääasiassa vanhat starat, jotka ei ymmärrä rock'n rollista mitään.Laukkupyörä ja hotelliosasto, Suck!!
-kuule poika! Eihän se ole meidän vanhojen pierujen vika, ettei teidän pullamössösukupolvesta kasva oikeita Bikereita. Me vedettiin pyörillä jo silloin, kun teikäläinen oli pelkkä kutina faijan puntissa ja mitä tulee rock'n rolliin niin me olemme sen keksineet!
Tää oli jäsentutkimuksesta ko vuodelta, kuka mahdat olla ja viäläkö olet mukana??? Kipakka vastaus on Vallun
resurssit...
kaikilla meillä ihmisillä on huonot ja hyvät puolemme, huonojen asioiden kanssa täytyy vain oppia elämään hyväksymällä ne sellaisina kun ne vastaan tulevat. ihmis elo on arvokas asia ja meidän tulee kunniottaa sitä ulkoisista tahi sisäisistä vajavaisuuksista huolimatta. viime aikoina liikkuessani eri talleilla olen pannut merkille erilaisuuden olevan yhteisölleen mittaamaton voimavara jota ei saa tukahduttaa. kohtele kanssa ihmisiäsi niin kuin toivot heidän kohtelevan sinua. jaksaa aina hämmästyttää mitä tylsä viila saa aikaan pataraudasta osaavissa käsissä, mutta jokainen voi alallaan kehittyä ja kehittää itseään,on eri asia miten noita taitojaan käyttää.
teoria vs käytäntö
Asunpa tälläisellä pienellä paikkakunnalla ja täällä näyttää olevan valloillaan tuommoinen baaribiker toiminta,uhotaan paikallisissa kuppiloissa ja ollaan kerholla,ei kuitenkaan ajeta laitteilla(jos niitä nyt edes on HD takin lisäks).Eihän tämä muuten vituta mut kun oma mopo on tallissa palasina eikä kerkeä aina baariin kun tarvis saada ajoon kohtapuoliin,viimevuonna 25.3,mut oli kylmää joten kyl mäkin iän karttuessa varmaan myyn mopon ja ostan rekvisiittaa baareissa istumiseen,tyhmähän mä oon,baaris on lämmintä ja kaljaa+naisia,ai niin,eihän mulla ole edes vielä sitä lompakkoa!
Re: teoria vs käytäntö
Missä on Tolsby, jossa HD:n omistajat kärsivät baareissa istuvista ns. baaribikereistä? Mikä kerho on Tolsbyssä, joka haittaa kunnon HD harrastajan sielun elämää? Jotenkin rupee tuntuu, että nää ongelmat tiivistyy pienille paikkakunnille. Mä en kaupunkilais poikana edes tieda mitä baareissa tapahtuu, enkä edes tiedä, mikä on baaribikerikeri. Mut jos Tolsbyssä on baaribiker näyttely, niin voidaan tulla porukalla katsomaan, niin tiedetään missä mennään.kolee kirjoitti:Asunpa tälläisellä pienellä paikkakunnalla ja täällä näyttää olevan valloillaan tuommoinen baaribiker toiminta,uhotaan paikallisissa kuppiloissa ja ollaan kerholla,ei kuitenkaan ajeta laitteilla(jos niitä nyt edes on HD takin lisäks).Eihän tämä muuten vituta mut kun oma mopo on tallissa palasina eikä kerkeä aina baariin kun tarvis saada ajoon kohtapuoliin,viimevuonna 25.3,mut oli kylmää joten kyl mäkin iän karttuessa varmaan myyn mopon ja ostan rekvisiittaa baareissa istumiseen,tyhmähän mä oon,baaris on lämmintä ja kaljaa+naisia,ai niin,eihän mulla ole edes vielä sitä lompakkoa!
Sifu kirjoitti: Missä on Tolsby, jossa HD:n omistajat kärsivät baareissa istuvista ns. baaribikereistä? Mikä kerho on Tolsbyssä, joka haittaa kunnon HD harrastajan sielun elämää? Jotenkin rupee tuntuu, että nää ongelmat tiivistyy pienille paikkakunnille. Mä en kaupunkilais poikana edes tieda mitä baareissa tapahtuu, enkä edes tiedä, mikä on baaribikerikeri. Mut jos Tolsbyssä on baaribiker näyttely, niin voidaan tulla porukalla katsomaan, niin tiedetään missä mennään.
Kuule Sifu mä heitän arvaus taitoni kehiin, elikkä arvelisin ton Tolospyn olevan jossain päin Norskia tahi Ruottii. Mie mukkaan ku sinne männään
wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
- Kyllä vain. Tolsbyhan on ikäänkuin kaikille tuttu joulumaa. Se on se mielentila, se kiireetön ja estoista vapaa utuinen paikka, jossa ikuisten pikkupoikaremmien on hyvä pelata. Kun tarpeeksi kovaa tahdot, ja kun todella uskot, vain silloin voit saavuttaa Tolsbyn.
lainaus desibeli.net'stä ?????
Jack
lainaus desibeli.net'stä ?????
Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Mä nyt hieman jatkan tota eilen kauheessa kännissä kirjoittamaani juttuani.Sifu kirjoitti:Missä on Tolsby, jossa HD:n omistajat kärsivät baareissa istuvista ns. baaribikereistä? Mikä kerho on Tolsbyssä, joka haittaa kunnon HD harrastajan sielun elämää? Jotenkin rupee tuntuu, että nää ongelmat tiivistyy pienille paikkakunnille. Mä en kaupunkilais poikana edes tieda mitä baareissa tapahtuu, enkä edes tiedä, mikä on baaribikerikeri. Mut jos Tolsbyssä on baaribiker näyttely, niin voidaan tulla porukalla katsomaan, niin tiedetään missä mennään.kolee kirjoitti:Asunpa tälläisellä pienellä paikkakunnalla ja täällä näyttää olevan valloillaan tuommoinen baaribiker toiminta,uhotaan paikallisissa kuppiloissa ja ollaan kerholla,ei kuitenkaan ajeta laitteilla(jos niitä nyt edes on HD takin lisäks).Eihän tämä muuten vituta mut kun oma mopo on tallissa palasina eikä kerkeä aina baariin kun tarvis saada ajoon kohtapuoliin,viimevuonna 25.3,mut oli kylmää joten kyl mäkin iän karttuessa varmaan myyn mopon ja ostan rekvisiittaa baareissa istumiseen,tyhmähän mä oon,baaris on lämmintä ja kaljaa+naisia,ai niin,eihän mulla ole edes vielä sitä lompakkoa!
Mä luin eilen koko aiheen läpi ja heräs ajatuksia, et onko näissä jutuissa aihetta yleistykseen, vai onko suurin osa pieniä yksittäistapauksia. Eli esimerkiksi: Jussi sanoi baarissa sitä, Pete sanoi tätä ja Repa sanoi sitä sun tätä ja ollaankin lompakkobiker ja baaribiker ongelmassa. Kaikenkaikkiaan ihan mielenkiintoisia kirjoituksia, mut onneks en ole näihin ongelmiin törmännyt
Onko HD kerhon perässä pyörivä nuori Hangaround heppu ns. baaribikeri, jos hän ei omista mopoa. Vai onks ne heppuja, jotka ei rakentele, eivätkä paljoo edes ajele, mut antaa ymmärtää olevansa ns. kärkikaartia alalla? Jos saan vastauksia kysymyksiini, niin voin itsekin miettiä, mikä kukin on täällä suunnassa.
rönsyilee(off topic)
olin nuoruus vuosina romiksella duunis ja kun liituraita tuli ostamaan pata rautaa verkkonsa painoksi pomo katto miestä päästä varpaisiin, jonka jälkeen siirsi katseensa halmeheshen(metsän reunaan) ja määräs kikkareelle semmosen hinnan, että köyhät kyykkyyn! jälkeen päin kerto ettei se oo hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa... pistää miettimään maksaako johtaja töttersröm alennuksineen samasta osasta saman rahan kun nuohooja helmeri nokian kupeesta? eli vaikuttaako ulkoinen olemus alennuksen suuruuteen. jollekkin bitti nikkarille ei olis temppu eikä mikään tehdä semmosia sivuja, johon me kaikki alettas keräämään tietoo paljonko mikäkin osa on maksanut missäkin liikkeessä,montako % on saatu alennusta,toimitus aika, palvelun taso ja onko muuta palautetta esim....tästä saavutettaisiin silkkaa rahallista hyötyä meille kaikille (köyhille) 
Re: rönsyilee(off topic)
Eipä tuosta ainakaan ainakaan liikkeenpitäjät tykkäisi - on nimittäin sellainenkin mahdollisuus että joku saa paremman hinnan pelkästään jo sen takia että käyttää ko. liikettä pääasiallisena hankintapaikkanaan ja vieläpä ostaa tavaraa useamminkin kuin sen kerran vuodessa öljyt ja suodattimen.mape kirjoitti:...jollekkin bitti nikkarille ei olis temppu eikä mikään tehdä semmosia sivuja, johon me kaikki alettas keräämään tietoo paljonko mikäkin osa on maksanut missäkin liikkeessä,montako % on saatu alennusta...
Olisiko se sitten reilua että jokainen menisi ja vaatisi tavaraa samaan hintaan... Kyllä ainakin itse antaisin reilumman hinnan sellaiselle harrastajalle joka selvästi keskittää ostot yhteen liikkeeseen. Näinhän se toimii jokaisessa kaupan portaassa alkaen valmistajasta tukkuliikkeen kautta jälleenmyyjälle josta kuluttaja hyödykkeensä hakee. Osta paljon -> hinta hyvä.
Tosin ne jotka tietävät nauttivansa tällaisesta edusta tuskin huutelevat hintojaan...
Se että jos joku liike vedättää hintoja selkeästi yli normaalitason joutaakin tulla julki, samoin kuin jos liikkeen yleinen hintataso on selkeästi muita edullisempi. Henkilökohtaiset alennukset jääkööt jokaisen omaksi asiaksi.
baaribikerit
Tais tulla pieni väärinkäsitys eilisestä kirjoituksestani,tarkoitin parikymppisiä jamppoja jotka uhoavat baareissa HD-takit tms.päällä ja eivät todennäköisesti edes omista mp-korttia(tosin myönnettävä että itsekin parikymppisenä uhosin kovastikin etenkin virkavaltaa kohtaan)eihän tuossa muuta ongelmaa ole kuin se että kun menet huoltikselle mopoa tankkaamaan niin sut luetaan samaan orkesteriin mikä ei ainakaan mun mielestä ole kovinkaan imartelevaa.
Jack,aivan oikein,Tolsbytä ei ole olemassa muuten kuin ihmisen mielessä,kuvitelmissa,jos olis niin muuttaisin sinne heti,huolimatta "baaribaikereista"!Lopputulos,pojat on poikia etenkin Suomessa ja joskushan se on uhottavakin.
Jack,aivan oikein,Tolsbytä ei ole olemassa muuten kuin ihmisen mielessä,kuvitelmissa,jos olis niin muuttaisin sinne heti,huolimatta "baaribaikereista"!Lopputulos,pojat on poikia etenkin Suomessa ja joskushan se on uhottavakin.
unohtamatta...
unohtamatta kaupan käynnin herrasmies sääntöjä tarkoitin. esim. jos ostat ilman kuittia,ei siitä huudella kylillä tai ostat tutun kaiman kautta this price only for you menetelmällä, tarkotuksenani oli että suomen maassa on monta alan pien yrittäjää joista kaikki ei oo kuullukkaan, tieto asillisista paikoista leviäis muutenkin kuin kalja päissään kaverilta toiselle. jotta oma tuntosi hemuli olisi puhdas... jokainen hyvän diilin tehnyt voi kaupan teon jälkeen kysyä"voinko mainostaa ja tuoda julki kaikelle kansalle kun nyt tein näin hyvät kaupat tässä teitin kromi liiverissä?" ja vasta myöntävän vastauksen saatuaan, kuuluttaa kaikelle kansalle että " noh ostin kun sain niin halavalla" Sulo Vileeniä lainatakseni. 
Montako HD osakauppiasta maastamme löytyy? 10 kappaletta?
Kuinka moni näistä elää pelkällä osamyynnillä?
Ei varmaan yksikään .
Minua ei kyllä kiinnosta mikään tehtyjen kauppojen hintavertailu netissä,
on ihan sama mitä pukumies on maksanu kotkanpäästään.
Hinta ei ole minulle hankintapaikkaa valitessa se tärkein kriteeri vaan siihen vaikuttaa monta muutakin seikkaa.
Kauppa perustuu aina petokseen ja hyvä kauppa on sellainen jossa sekä myyjä että ostaja tuntee kusettaneen toistaan.
t.vellu
Kuinka moni näistä elää pelkällä osamyynnillä?
Ei varmaan yksikään .
Minua ei kyllä kiinnosta mikään tehtyjen kauppojen hintavertailu netissä,
on ihan sama mitä pukumies on maksanu kotkanpäästään.
Hinta ei ole minulle hankintapaikkaa valitessa se tärkein kriteeri vaan siihen vaikuttaa monta muutakin seikkaa.
Kauppa perustuu aina petokseen ja hyvä kauppa on sellainen jossa sekä myyjä että ostaja tuntee kusettaneen toistaan.
t.vellu