Piste... .

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Viestiketju Lukittu
Avatar
-Harikka-
Viestit: 3837
Liittynyt: 10:50 15.11.2002.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Piste... .

Viesti Kirjoittaja -Harikka- » 10:39 23.05.2019.

Tästä viestistä jäi poiston jälkeen pelkkä piste .
Koko ketju olisi joutunut ilman sitä bittiavaruuteen aloittajan linkin myötä.
Onneksi isoveli valvoo :twisted:
Linkki tosin katosi
T.moderattoripertti
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:58 17.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95" (1550) FXSTB 'ChomeTrain'

Bronson Eye
Viestit: 1621
Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
Paikkakunta: heinola
Viesti:

Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye » 07:49 12.06.2019.

asiaa, kävin C-kortin jatkopäivän, tais olla vastaava video, joku jutteli kerran kun likkansa oli ajannu Treella "Nyssen" perään skootterilla, oli räplänny kännykkäänsä ja jarrutus jäänny vähän "myöhäselle",((,,

Kari 99
Viestit: 223
Liittynyt: 20:42 08.10.2012.
Viesti:

Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 13:46 12.06.2019.

Tuota videota on jaeltu kevään aikana runsaasti. Ihan hyvä opetusfilmi.
Siinä olisi voinut kuitenkin olla vähän lisää teknisiä tietoja pyörän jarruista.
Esimerkiksi se, että oliko pyörässä abs-jarrut vai ei. Rekassa ainakin oli, kun ei kääntynyt eteen linkkuun ja pyyhkäissyt mopoilijaa ojaan... Ammattimies jarruttaa noin ilman absejakin, mutta tälläinen amatööri on helposti nurin jos painaa pohjaan ilman abs:sää... :(

etelahelsinki
Viestit: 135
Liittynyt: 16:03 20.01.2007.

Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös

Viesti Kirjoittaja etelahelsinki » 20:38 12.06.2019.

Joh
Täytyy huomata kuorma-auto perävaunu yhdistelmän olevan ilman kuormaa.
Muutamalla 10.000 kilolla lastattu 70.000 kilon yhdistelmä olisi hidastunut huonommin
kuin moottoripyörä. Mutta kyllä, vaikuttava näytös ja takana ollessasi et tiedä olosuhteita
edessäsi, eli onko yhdistelmä tyhjä vai täysi.
Sama pakettiautolla, tyhjänä pysähtyy ja 3500 kiloisena saat seistä jopa ABS jarruilla.
Ottakaa huomioon raskasliikenne koska raskaankaluston ammattilainen melkein poikkeuksetta
huomioi kaikki umpärillä liikkuvat, tai joutuvat vaihtamaan ammattia.

Ile

Avatar
KariFS
Viestit: 217
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös

Viesti Kirjoittaja KariFS » 22:11 12.06.2019.

Totta tuo lastin vaikutus, kohtuuraskaassa (1600kg tyhjänä) henkilöautossakin pelkkä jarruton peräkärry muutaman sadan kilon kuormalla on semmoinen että tuntuu jarrutuksessa.

Toisaalta motoristi katseli varmaan silmämuna kovana rekan jarruvaloja, eikä esim maisemia tai ollut muuten ajatuksissaan, alustana oli moottoriradan asfaltti eikä esim ajourien välinen irtohiekka jne. Olihan tuo jarrutuskin sellainen että takapyörä oli ilmassa, ei ihan joka jannu tuollaista tempaise kylmiltään. Ainakaan harrikalla :)

Havainnollinen esitys, kiitokset kun jaoit tämän Harikka!
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”

Avatar
pp99
Viestit: 51
Liittynyt: 10:22 01.08.2018.
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös

Viesti Kirjoittaja pp99 » 22:34 12.06.2019.

Itse en ajaisi millään vehkeellä noin lähellä rekan perää koska:
- renkaan pinta voi lentää kärsään (irronneita pintoja on tien pientareet täynnä), pinnoitettuja käytetään kustannussyistä.
- ajan itse työajoa n. 40K km/v. Jakeluauton kuljettajista
lähtien kaikki somettaa ajaessaan, paitsi itäblokin kuljettajat (ne on kännissä).

Kerran olin jäädä Neste-nimisen yrityksen toimesta rekan ja kaiteen väliin ohituskaistalla, kun kuljettajalla oli ajamisen sijaan jotain mielenkiintoisempaa tekemistä ja silloin meinasi hiljaistakin miestä alkaa ottamaan päähän.

Hyvä video.
pp99 oli jossain mainoksessa vuosia sitten "pelastakaa pantterit, pp99", tai se on sitten vaan dynastia.

Avatar
LeClerc
Viestit: 579
Liittynyt: 14:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös

Viesti Kirjoittaja LeClerc » 23:36 12.06.2019.

Tämä olisi hyvä laittaa pakollisena mopokorttilaisille. Aika hurjilla väleillä pojat vetelee, eivät ymmärrä riskiä.

Ja kyllä pyöräillessä joutuu aina välillä perässä roikkujille näyttämään merkkiä että ovat liian lähellä.

Muutaman kerran on tullut poimittua numerokin raskaan kaluston ovesta ja tullut soitettua isännälle.
- it is I, LeClerc -
2008 FXDL

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5127
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 00:53 13.06.2019.

LeClerc kirjoitti:
23:36 12.06.2019.
Tämä olisi hyvä laittaa pakollisena mopokorttilaisille. Aika hurjilla väleillä pojat vetelee, eivät ymmärrä riskiä.
Joo, Jonnet ei tajuu ;) NImenomaan tuo on totta, kaupungissa mopopojat vetävät 1-2 m päässä autojen takapuskurista pahimmillaan kaksi rinnakkain.

Yhtälailla näkyy sitten maantiellä moottoripyöriä takapuskureissa. On reagointi- ja pysähdysmatkan laskutaito hukassa aika monella motoristillakin. Jos autoillakin.

Itse olen saanut olla yllättävän rauhassa takapyörässä roikkuvista autoista, vaikka ajan rajoitusten mukaan + pieni toleranssi. Joskus vuonna 2008 harjoitin silloista ystävätärtäni ajamaan Harrikalla liikenteessä, kun oli juuri saanut kortin. Ajoimme tuolla jossain lentokentän takamailla 60 alueella ja hän perässäni ehkä aavistuksen alle. Yksi auto tuli hänelle ihan takapyörään kiinni. Pudotin omaa nopeuttani niin, että päästin hänet ohi ja jäin siihen taakse katsomaan, miten lähelle se auto tulee. No ohittamaanhan se sitten vihdoin lähti ja minä rumaäänisellä shovelilla perään. Vauhti kasvoi ehkä jo hieman yli sallitunkin, kun seurasin sitä autoa. Mutta taisin saada viestini perille takapyörässä roikkumisesta - tai sitten en. En tiedä kun päästin lopulta menemään. :lol: :lol: :lol:
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Avatar
ranze
Viestit: 588
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: .

Viesti Kirjoittaja ranze » 21:15 09.07.2019.

Jos tuo kehuttu mainio video on tehty sekin pistekirjoituksella, pakko kysyä tarvinko mää uudet lasit vai sormenpäät? 😂
FLHR -02 | S&S 106" stroker | Baker OD6 | Baker clutch | S&S SuperG & teardrop | ScreamingBeagle exh. | All Balls starter | Feuling oilpump/supportplate | Jagg cooler | Racing Bros. shocks

Viestiketju Lukittu