LeClerc kirjoitti: 23:36 12.06.2019.
Tämä olisi hyvä laittaa pakollisena mopokorttilaisille. Aika hurjilla väleillä pojat vetelee, eivät ymmärrä riskiä.
Joo, Jonnet ei tajuu

NImenomaan tuo on totta, kaupungissa mopopojat vetävät 1-2 m päässä autojen takapuskurista pahimmillaan kaksi rinnakkain.
Yhtälailla näkyy sitten maantiellä moottoripyöriä takapuskureissa. On reagointi- ja pysähdysmatkan laskutaito hukassa aika monella motoristillakin. Jos autoillakin.
Itse olen saanut olla yllättävän rauhassa takapyörässä roikkuvista autoista, vaikka ajan rajoitusten mukaan + pieni toleranssi. Joskus vuonna 2008 harjoitin silloista ystävätärtäni ajamaan Harrikalla liikenteessä, kun oli juuri saanut kortin. Ajoimme tuolla jossain lentokentän takamailla 60 alueella ja hän perässäni ehkä aavistuksen alle. Yksi auto tuli hänelle ihan takapyörään kiinni. Pudotin omaa nopeuttani niin, että päästin hänet ohi ja jäin siihen taakse katsomaan, miten lähelle se auto tulee. No ohittamaanhan se sitten vihdoin lähti ja minä rumaäänisellä shovelilla perään. Vauhti kasvoi ehkä jo hieman yli sallitunkin, kun seurasin sitä autoa. Mutta taisin saada viestini perille takapyörässä roikkumisesta - tai sitten en. En tiedä kun päästin lopulta menemään.