No vetää ensin matkan sillä pienemmällä ja kun sitten huomaa, että matkantekoon tarvitsee matkalehmän, niin myy sitten sen pienemmän pois ja tappio on minimalainen jos lainkaan.jämsänäijä kirjoitti:Joo, toinen pyörä olisi eräänlainen vaihtoehto, mutta kun kyseessä on matkanteko kaksistaan, niin mitäpä sillä toisellakaan silloin tekee.......mutta koeajellaan syksyllä ja taas keväällä viimeistään !
Jos ensin vaihtaa sen CVO:n pienempään ja sitten ostaa uuden, puhutaan kuitenkin 5-numeroisesta rahasummasta. Ei noista kukaan kauppias tyrkytä rahaa välissä, vaan vaihdossa maksat väliä siihen pienempäänkin ja sitten tosi reilusti väliä, kun vaihdat takasin matkalehmään, joko Electraan tai Road Glideen.
Toisaalta jos raha on pääasiassa vaan numero, niin silloin sillä ei ole minkään valtakunnan väliä, silloin pitää vaihdella aina kun siltä tuntuu. Yksi kaverin kaveri vaihteli aikoinaan autoja aina uuteen 3-4 kertaa vuodessa, kun tuntui kivalle ajaa uudella ja erilaisella
Mutta koeajamalla se selviää. Olisi vaan hyvä saada se pyörä koeajoon kokonaiselle viikonloppureissulle, eli vetää sellainen 1000-1500 km, niin sitten sen huomaa. Ei sitä 100 km matkalla vielä huomaa mitään välttämättä.
Olen toki itsekin ajellut reissuja pienmmilä pyörillä, mutta pääosin yksim. Rautiksella on pisin viikonlopureissu ollut 1200 km ja shovelilla ja softalilla sellaisia 2000-2500 km reissuja noin viikossa.
Mutta jos haluaa ajaa esim. reilun 700 km päivämatkoja, en vaan osaa edes kuvitella tekeväni sitä millään muulla kuin matkalehmällä. Minulle se on jo pitkä matka. Kerran olen vanhalla ultralla ajanut 820 km päivässä, sen pidempiin en ole ryhtynyt.