Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

mcmies kirjoitti:Pitääkös mun ny erota kerhosta, kun ei mulla oo oikeeta Harrikkaa??? :?: :?: :idea: :roll: 8O 8O
Kannattaa liittyä vaikka pemari-mopokerhoon, jolloin saavutat seuraavat edut hdcf:ään verrattuna:
1. Kaikkien mielestä pyöräsi on harrikka.
2. Sinulla on kerhon hienoin pyörä.
3. voit käyttää säänkestäviä ajovaatteita ja olet silti paikkeri.

Mun mielestä mikään ennen rautapäätä tehty ei ole harrikka, eikä sen jälkeen tehty, eikä samaan aikaan tehdyistä big twineistäkään ole mihinkään. :twisted:
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

mcmies kirjoitti:Pitääkös mun ny erota kerhosta, kun ei mulla oo oikeeta Harrikkaa??? :?: :?: :idea: :roll: 8O 8O
Mistä kerhosta ? Onkos täällä joku puhunut kerhosta eroamisesta ? Asiallista keskustelua näyttää olevan vaikea saada aikaan tästä aiheesta. Mikäköhän siinä on niin vaikeaa ? Sekö se käy luonnolle, kun ns. pitkän linjan harrastaja, joka tunnetaan muuallakin kuin kotikylän s-marketin nurkilla (enkä tarkoita todellakaan itseäni), ei diggaile evo-kuskeja eikä tehdasuudella fillarilla ajavia ? Mielestäni 'vastapuolelta' ei ole tullut _yhtään_ asiallista ja perusteltua viestiä omista mielipiteistään. Täällä vaan kuittaillaan kerhosta eroamisella. No eipä siinä mitään. Keskustellaan sitten niistä digikameroista tai avataan ketjuja joistakin virtuaalibaareista tms. Vapaa foorumihan tämä on.

Heitänpä tähän loppuun vielä kysymyksen (toivottavasti ei bensaa liekkeihin): Kuinka moni pakkauuden HD:n ostanut on lopettanut respectit japsipyöräkuskeja kohtaan samalla istumalla ?
akrapu

Re: mäkans

ronski kirjoitti:Joskus tulee mieleen et on porukka mikä kokee kaikkein pahimpana sen et heidän hiekkalaatikolle on tultu leikkimään, elikkä HD olisi pitänyt olla vain hyvin pienen etuoikeutetun porukan etuoikeutettu harrastus, eli heidän sanoillaan ,elämäntapa. Terv.myöskin 30v ropaillut.
Quatataan vielä, kun vauhtiin päästiin :wink: . En ole Ronski ihan samaa mieltä. Kyllä tänne hiekkalaatikolle kaikki mahtunevat, mutta eihän kaikkien laatikossa leikkivien kanssa tarvitse olla ns. hyvää pataa.
ronski

jataas

Viesti Kirjoittaja ronski »

sanotaan ny vielä sen verran et tarkotin et elämäntapahan tää monelle on ja saa ollakkin......mutta on olemassa se hyvin pieni etuoikeutettujen porukka(hiekkalaatikko) mikä mielestään vain ja ainoastaan saa käyttää sanaa elämäntapa, ja sitä porukkaa ottaa pattiin ku sinkkiämpäriä se et HD:eitä on niin paljon kun on, mun mielestä harrikoita mahtuu tähän maahan niin paljon kun suinkin vaan kukakin haluu ostaa, voiko tota nyt taas sekasemmin sanoo, ja ny mulle tää aihe riitti.
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Tuo kysymykseni kerhosta eroamisesta oli tarkoitettu vitsiksi. Sorry, jos loukkasin sillä jotakuta.

Hieman vakavammin. Minusta tuntuu pikkuisen siltä, että puheilla vuoden 1969 jälkeen valmistetuista pyöristä ”ei-Harrikoina” ilmaistaan uudempien vehkeiden olevan jollain tavalla huonompia. Mulla on 80-luvun evo, ja mun mielestä se on paitsi ehdottomasti Harrikka, myös hemmetin hyvä sellainen. Mä ajan sillä paljon ja korjaan sen viat itse ilman mitään mekaanikon tai muitakaan alaan liittyviä koulutuksia – välillä ystävällisten harrastajakavereideni neuvojen mukaan. Kiitokset neuvoista kuuluvat esimerkiksi Hemulille!!!

Mutta: joka loukkaa pyörääni, loukkaa minuakin.

Kopterin pääkirjoituksissa Mala on usein puhunut tähän topicciin liittyvistä teemoista, mielestäni erittäin hyvin. Bikerhoodiin liittyy kovasti käsite respect. Se pitää toiminnallaan ja käytöksellään ansaita, sitä ei saa ilmaiseksi. Mun respectit saa kyllä, jos on ajanut kolkyt vuotta pannupäällä ympäri maailman ja pitänyt vehkeensä itse kondiksessa. Hienoa!!! Sen sijaan jos tulee paukuttelemaan henkseleitään mulle tyyliin ”mä oon ajanu kolkyt vuotta pannulla, jota oon tien päällä korjannu X kertaa, sä oot ajanu vaan neljä vuotta ah, niin luotettavalla evolla – olet vaippaosastoa”, ei ole ansainnut respectiäni. Mielestäni tämä edustaa lähinnä huonoa käytöstä.

Jos minä en omana itsenäni ja omalla pyörälläni ansaitse jonkun vanhan kaartin herran respectiä – fine, en menetä asiasta yöuniani. Silti todellista bikerhoodia edustaa mun mielestä enemmänkin kannustava kuin vähättelevä suhtautuminen nuorempiin harrastajiin. Onneksi kannustaviakin vanhoja partoja on olemassa.
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Kaipa se on niin, että vanhalla Pannulla ajava suhtautuu Evo- tai uudempaan kuskiin suunnilleen samalla viileydellä ja evvk -mielellä kuin tämä Evo -mies vaikka Honda -mieheen.
Joskus ennenvanhaan oli vain MOOTTORIPYÖRIÄ, merkillä tai iällä ei kai ollut niin suurta merkitystä.

Se on helppo leimata optiovoitoilla V-RODin ostava tyyppi pinnalliseksi harrastajaksi (lompakko-baikkeri?). Hänestäkin todennäköisesti kasvaa vuosien ja tietämyksen lisääntyessä asioita syvemmin tunteva HD-mies.

Ei kuitenkaan yleistetä...
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Tuona vuonna tehtiin muutakin kuin moottoripyöriä :wink:

Se on vaan kumma, että kun paukutan osia tiputtavalla ja yltäpäältä paskassa olevalla evosportilla, niin nämä pitempään harrastaneet on niitä ystävällisiä ja asiallisia tyyppejä. Sen sijaan joskus tulee vähän kulmien alta katselua niiltä, jotka miellän syystä tai toisesta ei niin pitkään pyörineiksi ja uusilla peleillä ajelijoilta. Voipi olla mielikuvituksen tuotetta ja tietty vain harvoilta, mutta mutta...

Että se siitä kategorisoinnista taas :mrgreen:

Ja tehkää niistä herneistä vaikka soppaa, voipipahan paukutella sitten muutakin kuin henkseleitä :roll:
lyhdet

dodii

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Onkohan munkin uskallettava jotain sanoo, Peran kanssa osittain samaa mieltä mutta, Voihan sen vanhan Pannun ostaa myös ihka ekaksi pyöräksi ja sittekö sitä kunnioitusta tulee ettei mitää tolkkua, no niin ja sitte sanotaan et ei se kunnioitus pitää ansaita, aha, mutta mitäs sitte jos on kaveri mikä vaikka 30v ajannu pannulla ja kiertänny maapallon kilometreinä muutaman kerran mutta on niin yksinäinen susi et on kulkennu omia polkujaan koko matkan, sehän ei noilla lukemillani perusteilla oo yhtikäs mitää ku se ei oo toiminnu niin et ois hyväksytty porukkaan ja ansainnu kunnioitusta, sekö on sitte oikeen varsinainen luuseri, näitä jorinoita aina silloin tällöin seuranneena oon havainnu et lähes aina se on nimenomaan nää pannumiehet kun alkaa sen muitten arvostelun, ja niinkun sanoin pannunhan voi ostaa kuka tahansa vaikka ekaksi pyöräkseen(niinkun moni on tehnytkin) vaikka heti huomenna jos ei tänään kerkee, ja mikä tekee joistakin jumalaa suuremman ja oikeuttaa sanomaan mikä on oikein mikä ei, sekö on oikea bikeri mikä näitä alan miehiä nuoleskelee ja hankkii "kunnioitusta", voi helsvetti sentään, se on bikeri mikä harrastaa ja antaa muitten harrastaa eikä yritä tuputtaa omia ajatuksiaan muitten päähän, se on bikeri.
akrapu

Re: dodii

lyhdet kirjoitti: ...näitä jorinoita aina silloin tällöin seuranneena oon havainnu et lähes aina se on nimenomaan nää pannumiehet kun alkaa sen muitten arvostelun, ja niinkun sanoin pannunhan voi ostaa kuka tahansa vaikka ekaksi pyöräkseen(niinkun moni on tehnytkin) vaikka heti huomenna jos ei tänään kerkee, ja mikä tekee joistakin jumalaa suuremman ja oikeuttaa sanomaan mikä on oikein mikä ei, sekö on oikea bikeri mikä näitä alan miehiä nuoleskelee ja hankkii "kunnioitusta", voi helsvetti sentään, se on bikeri mikä harrastaa ja antaa muitten harrastaa eikä yritä tuputtaa omia ajatuksiaan muitten päähän, se on bikeri.
Tuota, tuota. Muusta en tiedä, mutta olen varmuudella tunnistanut tästä threadista 3 pannumiestä. Jos luet heidän kirjoituksensa tarkemmin, niin havaitset, ettei niissä arvostella muita tahi tuputeta omia ajatuksia. Sen sijaan niissä on kai ?? yritetty selvittää tähän keskusteluun johtaneita taustoja ja kerrottu omista mielipiteistä muille perusteluineen. Poimin heebojen kirjoituksista mm. seuraavia lauseita "antaa kaikkien kukkien kukkia", "Suomi on harvaan asuttu maa, kyllä tänne mahtuu", jne...

Osin on totta sekin, että pannumiehet tuntevat arvonsa, ajavathan he parhaalla mahdollisella fillarilla 8) 8) 8). No ei tehdä tästä pannumiehet vs. muu maailma keskustelua.

Ajokauden alkua odotellessa...
kihveli

tulikohan musta

Viesti Kirjoittaja kihveli »

Tulikohan musta just tanaan lompakkopaikkeri. Kavin nimittain varaamassa uuden dyna kustomin. Joutuu perkule viela jouluun asti sita odottamaan :evil:

No kunhan tullaan taalta Aasiasta takasin ni Dynasta tulee vaimon kulkine ja mina ropaan taas tien varressa early shovelia...

Saa nahda milta tuntuu omistaa ensimmainen mottooripyora varustettuna jalkavaihteilla, vilkuilla, ruiskuilla sun muilla heepeleilla joista en ymmarra yhtaan mitaan. Eli aloittelijan kysymyksia tech boardiin rupeaa tipahtelemaan heti joulun jakeen...
QP

Viesti Kirjoittaja QP »

3-4 vuotta sitten oli pieniä h-d kauppoja joissa ehdittiin myös puhua p.tä
nyt on mega avajaisia joissa ollaan puvut päällä ja ihmetellään miksei
talvella voi koe ajaa? maahan tuoja voisi rakentaa sisä koeajo hallin.
kun muistaa ketkä kävi kaupassa ennen muotiin tuloa niin voi miettiä käykö muoti pyöräilijät kaupassa kun muoti vaihtuu.
voi olla mega hallissa tyhjää. onko jatkumo tärkeämpää kuin hetkellinen
rikastuminen? ymmärrän vanhojen partojen huolen kerhon paisumisesta
se mitä oli ja miksi perustettiin jääkö se jalkoihin? syntyykö uusi "vanha"
kerho "mega"kerhoksi paisuneesta karanneista?
näyttely osastolla on uusia pyöriä joihin on peilit vaihdettu ja sieltä puuttuu
paljon pyöriä mitä ei näe tehtaan kuvastossa. rakentaja helposti ajattelee
e ttä eihän mun pyörä ketään kiinnosta.

joulun odotusta kaikille tasapuolisesti!

seksi on kivempaa kuin joulu , mutta joulu on useammin.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

QP kirjoitti:3-4 vuotta sitten oli pieniä h-d kauppoja joissa ehdittiin myös puhua p.tä
nyt on mega avajaisia joissa ollaan puvut päällä ja ihmetellään miksei
talvella voi koe ajaa...
Nyt puhut asiaa!!! Onneksi on kuitenkin joitain asioita jotka eivät ikinä muutu - Manne ja HotBike... Siellä vielä aistii jotain noista wanhoista hyvistä ajoista. :D

Ei vanhan pyörän hankinta tee kenestäkään yhtään mitään. En tiedä montako kertaa tämä pitää vielä sanoa mutta jokainen meistä on yksilö - toiset ajaa, toiset rakentaa, jotkut tekee molempia mutta kaikki me harrastetaan samaa asiaa - moottoripyöriä. Aivan yksi lysti onko alla sekaventtiilivehje 20-luvulta vai pakasta repäisty VRod - jos asenne harrastusta kohtaan ei ole kunnossa niin silloin tulee herkästi negatiivisia mielleyhtymiä "lompakkobikereistä" tai "pussihousumobilisteistä"...

Taisi ollakin ensi kerta kun mobilistit tuotiin mukaan tähän threadiin... :twisted:
Mebi

Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h

Viesti Kirjoittaja Mebi »

Taitais kuuluu tonne vitsifoorumiin,mutta kuitenkin....Pikkukalle oli mummon kanssa kirkossa ja Kalle kysyi mummolta "Mummi miks toi toinen enkeli on musta ja toi toinen valkoinen"?Mummi vastasi "Kuuleppas Kalle jos olet ollut TUHMA niin sinusta tulee musta enkeli,mutta jos olet ollut KILTTI niin sinusta tulee valkoinen enkeli" Tähän Kalle tokaisi "No eihän värillä väliä kunhan lentää pääsee". :twisted:
Old Harleys never die they just keep on rocking!
ronski

niiih

Viesti Kirjoittaja ronski »

se on kyllä harvoin kun puheeni perun mut nyt sen teen.Sanoin tossa aikasemmin et nyt mulle tää aihe riitti. Mutta pakko sanoo et toi mitä nimimerkki lyhdet kirjotti on niin lähellä mun pääkoppaa ettei enempää voi, itellä tää ulosanti ku heikko on, mutta toi lyhdetin kirjotus on kyllä niin totta kun olla ja voi. Hyvin kirjotettu.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Näköjään automiehilläkin saman suuntaisia ongelmia...

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=40498

Onneksi meidän ei sentään tarvitse tapella eri merkkien paremmuudesta - mitä nyt Jack välillä heittää kapulaa rattaisiin... :twisted:
Vastaa Viestiin