Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
wellu

Viesti Kirjoittaja wellu »

Kiitos Vallu :lol:
Suurena käämin palo ja itteesä ottamis syynä voipi olla sekin, ett henkilö joka lukee tätä ketjua säikähtää ett tuo liippaa mua läheltä :cry: No jos niin on , niin ei ny kuiteskaan pitäisi herneitä vetää nokkaan,eihän? Ja ainiin määkin oon tuore tyyppi mutt silti annan ohjeeks niin vanhoille kuin nuorillekkin sen ett elekee herneitä vetäkö nokkaanne ei se kannata ku porukka on hauskaa ja reilua, paitti välillä noi vieraat pistää vihaks tyhmill huuvoill.Itekkin koen sen ihan hyväksi vertailla kokemuksia asiassa kuin asiassa. Kuiteskin kaikkihan on tavalla tai toisekka ns. lompakko baikkeri kun sieltähä se raha otetaan millä maksetaan mopo, elekee sitte ottake nokkiin sano hän :lol:

wellu
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Kyllä Jack on oikeessa siinä, että viimeiset Daavidsonit tehtiin 1969. Enkä selittele minkäänlaisia perusteluja; jos ei tajuu, niin ei tajuu. Tämmöisellä avoimella foorumilla kaikki käyttäjät voivat miun mielestä olla just sitä omaa mieltä jostain asiasta, myös ns. "vieraat" ja kerhoon kuulumattomatkin. Ei semmoisesta pitäis kenenkään loukkaantua. Meitä on moneen junaan ja joku jää asemallekin... :P
Jartza

-

Viesti Kirjoittaja Jartza »

> jos ei tajuu, niin ei tajuu.

-Ei voi paremmin enää sanoa... ja minä tajusin. Luulisin että 80 luvulla ja sitä aikaisemmin alottaneet tajuavat. :twisted:
Mastodontti

Viesti Kirjoittaja Mastodontti »

Kyllä täytyy ihmetellä miten joku harrastukseen vihkiytynyt ei ole nähnyt jackin pyörää, ettei vaan olis esitelty jossain lehdessäkin? Ja kyllä ton kokosen kuvankin pitäis kertoa...Vaikka paha sanoa tunnistaisko itekään jos ei tietäisi.
Raimo-Raato
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo-Raato »

No kirjotampa minäkin jotain ku kerta kaikki muutkin :wink:

Tuon AMF:ään liittymisen vaikutuksia (jota ilmeisestikkin 1969 kommenteilla tarkoitetaan?) en juurikaan ymmärrä nuoruuttani mutta tulihan sen jälkeen ainakin vielä XLCR 8) Itseasiassa jos multa kysyttäis niin viimeset oikeet harrikat tai paremminkin moottorit oli lapio ja rautis. Kyllähän esim. uudesta fatboystä sais ihan komeen ku siihen vaikka pannun motin laittais. Mut nämä siis vaan omia mieltymyksiäni (kuten se että viimeset oikeet autot tehtiin 70-luvun alkupuolella ja sen jälkeen tehty vain kulkuneuvoja)...

Eli mun mielestä moottoriajouneuvojen kohdalla vanha on kaunista. Lisäksi omalla tavalla viehättää se ainainen jännitys jotta pääseekö perille vai leviikö niin pahasti ettei kevyellä kenttäremontilla pääse jatkamaan. Tästä luonnollisena seurauksena se, että kunnioitan muita vanhoilla p*skoilla ajavia baikkereita enemmän, kuin uusilla haasteettomilla ajavia. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö -04 Sportster ajava voisi olla loistava typpi vaan sitä kun näkee tuntemattoman motoristin rallissa tai tienpäällä niin helpommin menee juttelemaan / tulee juttuun sellaisen kanssa joka ajaa vanhemmalla rakkineella ja on täten oletettavasti enemmän samalla aaltopituudella kuin minä. (Mulle kun nääs ei kertakaikkiaan oo small talkkaamisen lahjaa suotu [paitsi tietenkin kovassa kännissä])
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

Tuolla aikaisemmin joku sanoi hyvin,kusipäiden määrä on aina vakio.Mä ite oon ihan tavallinen duunari ja on pankista asuntolainaa,ja oon aina ollut kiinnostunut kaikenlaisten teknisten vempeleiden korjaamisesta/rassaamisesta.
Mun mielestä kaikki on vaan omasta aseenteesta ja muihin suhtautumisesta kiinni eikä siitä onko paksu tai ohut lompakko.
Henk.kohtaisesti oon tormännyt tapauksiin ei oo rahaa ja joilla on himatallissa joku rungonpätkä ja sitten ollaan olevinaan niin vitun baikkeria ja kustom gurua että oksat pois,ja jos rahaa olis niin sitten olis uus fillari ja oltais edelleen rinta rottingilla kun toripululla!!

Ymmärrän kyllä uusien pyörien omistajia jos ei oo aikaa,paikkaa,taikka taitoa ruuvata ite fillaria,niin joku vanha pannupää on varmasti liian kova pähkinä purtavaksi,ja muilla teettäminen maksaa äkkiä saman kun se 90 luvun Evo.
Ite oon tyytyväinen ettei oo yhtään paksumpaa lompuukia perstaskussa,ei siksi että ostaisin jonkun uuden fillarin,vaan saattais talliin kertyy sitä vähän vanhempaa kalustoa (lue autoja ja prätkiä) ja koska joudun töissäkin tekemään,noita asennus ja korjaus hommeleita joka päivä,niin vois tulla vaikkapa stressi kaikesta ruuvailusta :? Saattais olla et pitäis alkaa lompakko paikkeriks,et pääsis vaan ajamaan,kun ei jaksais enää kiinnostaa noitten harraste romujen kanssa leikkiä,mut kuitenkin pitäis taas alkaa muuttamaan sitä uutta pyörää mieleisemmäksi,perkele loputon kierre. :wink: Mites se Eppujen biisi menikään ...täältä kukkaloistosta Amsterdamiin,siellä on ojat pullollaan pitkätukkia,jotka ANTAA KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA VAAN...
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

hlyytine kirjoitti: Jos itse tietää olevansa OK (psykologinen termi kai tälle on varmaan itsetunto), niin eikö se riitä? Mulle koko lompakkobikeri-termi hahmottuu just sellaisena jamppana joka ei ole sinut itsensä eikä siten muittenkaan kanssa. Ja se kyllä näkyy.
Tässä olen samoilla linjoilla ehkäpä se "juttu" on oikeasti tämä ja kun siihen yhdistetään vielä se että tyyppi yrittää tuputtaa väkisin katsomustaan muille.
Välillä olisi hyvä miettiä minkälaisia "sammakoita" suustaan päästää, ei ihmiset ole tyhmiä ja huomaavat että tässä jutussa nyt vedätetään.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Terroristo kirjoitti:Ite oon tyytyväinen ettei oo yhtään paksumpaa lompuukia perstaskussa,ei siksi että ostaisin jonkun uuden fillarin,vaan saattais talliin kertyy sitä vähän vanhempaa kalustoa (lue autoja ja prätkiä) ja koska joudun töissäkin tekemään,noita asennus ja korjaus hommeleita joka päivä,niin vois tulla vaikkapa stressi kaikesta ruuvailusta :? Saattais olla et pitäis alkaa lompakko paikkeriks,et pääsis vaan ajamaan,kun ei jaksais enää kiinnostaa noitten harraste romujen kanssa leikkiä,mut kuitenkin pitäis taas alkaa muuttamaan sitä uutta pyörää mieleisemmäksi,perkele loputon kierre. :wink:
Toi on kyllä paskamaista. Siis se että hyvä juttu muuttuu tylsäksi kun sitä joutuu töikseekin tekemään. Mulla kiinostus elektroniikkaan hiipui pahasti kun niitä hommia sai tehdä töissä niin paljon kun jaksoi. Kiinnostus vanhahkoihin autoihin loppui kai kun ei juuri ollut paikka jossa roplata. Esim. pakoputken vaihto loskaisessa pihassa ei ole kivaa ja joka hommaa varten ei viitsinyt halliakaan vuokrata. Nyt on alla auto jossa on takuu voimassa. Ton pyörän kanssa on onneksi tilanne se ettei noita hommia nyt ole muille tehtäväksi kun itselle ja paikkakin on järjestynyt joten vielä ollaan turvassa :)

Affe
akrapu

Re: minäkin

Viesti Kirjoittaja akrapu »

teija kirjoitti:akrapulle, minusta on ihme jos jackia peesaat, jos luet sen jutut ajatuksella ja silti sitä peesaat nii voi kauhia paikka, toivottavasti loput 3000 jäsentä ei jackia peesaa jos peesaa niin minä eroan heti.
Teija hyvä, älä nyt hyvä ihminen minun kommenttien takia eroa. Minä puhun ainoastaan omalla suullani, en HDCF:n. Peesaan edelleen ja odotan mielenkiinnolla, että laittaisit tänne omia mielipiteitäsi asiasta perusteluineen (samat sanat ketulle). Eikös tämä ole keskustelupalsta ?.
Ja Vallulle kiitokset, ettei pannut tätä poikki.
Asiasta seitsemänteen, surffailetteko muilla keskustelupalstoilla kuin tällä ? Tämä foorumi on meinaan vielä aika kesyä, jos provoilusta yms. puhutaan. Toistan edelleen, älkää ottako itteenne vaan pistäkää vasta-argumetteja, kiitos.

Jatkan siis jorinaani. Luulenpa, että tässä on kysymys siitä, että (pieni) osa porukasta on aloittanut tämän homman 80-luvulla, ehkä jopa 70-luvulla. Silloin porukka oli pieni ja lähin merkkihuolto todennäköisesti Tukholmassa. _Kaikki_ piti tehdä itse ja tekivätkin. Ymmärrän hyvin em. henkilöitä, jotka eivät välttämättä anna respectiä niille, joilla on alla tuliterä VROD, päällä tehtaan nahkareleet ja takana 6 kk HD-kuvioissa. Totuus vaan on, hyväksyittepä sitä tai ette, ettei tällaiset harrastajat tule koskaan pääsemään samalle aaltopituudelle ns. pitkänlinjan harrastajajien kanssa. Vaan eihän sen tarvitse antaa haitata. Suomi on aika harvaan asuttu maa joten eiköhän tänne mahdu. Sitä paitsi Suomen HD-kanta on jo sen verran suuri, ettei tässä välttämättä olla enään ns. yhtä suurta perhettä. Eikä minusta tarvitsekaan. Tuskin kaikki mersukuskitkaan ovat yhtä pataa.

Itse kehitän visiota, että pitäisi hankkia kakkospyörä. Yhtä (pannua) voisi ropata&rakennella rauhassa. Toinen olisi sitten käyttövarma ajoshoveli. No, kyllä evokin kelpaisi 8O . Enään puuttuu vain yksi asia: rahoitus.
Ilkimys

ahistaa

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Nyt ahdistaa! 8O Mistä ihmeestä saataisiin kaikille pannut tai rautapäät? Suomessa on kilvissä noin 7000 H-D:ta ja klubissakin yli 3000.
Veikkaanpa, että kymmenen vuoden kuluttua tää sama juttu jatkuu mutta ainoa OIKEA HARRIKA on EVO :mrgreen:
Ja vielä kysymys: jos on kolkyt vuotta räplännyt noita mopoja niin saakos jo sitten vain ajella uudella pyörällä - jopa VRODilla :?: :?:
wellu

Re: ahistaa

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ilkimys kirjoitti:Veikkaanpa, että kymmenen vuoden kuluttua tää sama juttu jatkuu mutta ainoa OIKEA HARRIKA on EVO :mrgreen:
Ja vielä kysymys: jos on kolkyt vuotta räplännyt noita mopoja niin saakos jo sitten vain ajella uudella pyörällä - jopa VRODilla :?: :?:

Tuohan on hyvä kysymys. Siihen ensimmäiseen kaiketi paras vastaus olisi se ett yhtiö aloittaisi Pannun ja Rautapään valmistuksen uudestaan :lol: Sitten tuo toinen kysymys siihen omasta mielestä vastaiksen saapi jokainen hemmo ihan itse päättää joko se suunnaton roplaus riittää. Vai vieläkö jatkaa seuraavat 30 vuotta kanss :?:
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!

it's hard to be a Rocker and Biker and Father

Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Pitääkös mun ny erota kerhosta, kun ei mulla oo oikeeta Harrikkaa??? :?: :?: :idea: :roll: 8O 8O
vesimies

Viesti Kirjoittaja vesimies »

... niinpä - saako vai eikö saa... ja kuka saa ja millä perusteella.
Ehkä (ja toivottavasti) valtaosa jäsenistöstä, olivatpa he sitten pitkän linjan "south gonna rise again" -osastoa tai uunituoreilla laitteilla ajonautintoa ahmivaa joukkoa, seuraa tässä topic'ssa käytyä juupas-eipäs -keskustelua huvittuneena takavasemmalta.
Ei tästä kovin kaukana ole se kulunut vitsi "kuinka monta country-muusikkoa tarvitaan vaihtamaan palanut lamppu?"...
Ai montako?
Kuusi; yksi vaihtaa lampun ja ne viisi muuta heittää nostagisesti nyyhkien biisin, kuinka hyvä se vanha palanut lamppu oli...
Viimeksi muokannut vesimies, 15:25 26.11.2004.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hemuli
Viesti:

Re: ahistaa

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ilkimys kirjoitti:...Veikkaanpa, että kymmenen vuoden kuluttua tää sama juttu jatkuu mutta ainoa OIKEA HARRIKA on EVO :mrgreen:...
Älä Ilkimys maalaa piruja seinille - pannut potkii vielä silloin kun suurin osa evoista on sulatettu puutarhatontuiksi...
ronski

mäkans

Viesti Kirjoittaja ronski »

Joskus tulee mieleen et on porukka mikä kokee kaikkein pahimpana sen et heidän hiekkalaatikolle on tultu leikkimään, elikkä HD olisi pitänyt olla vain hyvin pienen etuoikeutetun porukan etuoikeutettu harrastus, eli heidän sanoillaan ,elämäntapa. Terv.myöskin 30v ropaillut.
Vastaa Viestiin