Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
rami

Joo joo..

Viesti Kirjoittaja rami »

:idea: :idea: Jospa joku on rakennellut ihan tarpeeksi omasta mielestä, ajellut käsivaihteella ja jalkakytkimellä talvet, kiertänyt talviralleja...

Jospa joskus saanut tarpeekseen vastailla ohikulkioiden kysymyksiin,
lykätä, juosta samalla Triken takarengasta pakoon......

Ja nyt kun ei enää jaksa ja ei ole aikaa/motivaatiota niin saisi vain ajaa, ilman arvostelua, pitäisikö kaikki repiä palasiksi ja rakentaa uusiksi tai kaikkien ajaa vanhoilla pyörillä :?:

Sitä paitsi sekaralleissa on minusta hyvä meininki, joissakin jopa sallivampi ja rennompi kuin merkkiralleissa, (ainakin vaatetuksen suhteen) ja mikä parasta, niissä harvoin ajellaan pitkin yötä telttojen väleissä.

Minä olen ruuvannut ihan riittämiin vehkeitä 1930 vuosimalleista lähtien, nyt on kiva siirtyä paikasta toiseen aika rauhallisella mielellä ja laittaa leiri pystyyn, juopotella pari päivää ja toivoa että kun sammuu taas xx:nen kerran niin kukaan ei aja kännissä teltasta läpi.
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

wellu kirjoitti:Yön aikaan tänne korpeen tuli lumi onneksi se sulaa pois :lol:
No saatiin sitä tänne Ruutanan kulmillekin. Kaksi viikkoa oli pyörä tuttavapariskunnan pihassa odottamassa hakemista ja nyt loppui kärsivällisyys. Kävin lainaamassa trailerin ja pyörä matkaa huomenna Jämsään talvilevolle.
Ja aiheeseen liittyen, trailerihan taitaa ole se asia joka Ameriikan ihmemaassa viimeistään jakaa harrastajakunnan. Hirmu korkeassa arvossa ei tunnu olevan kaverit jotka roudaa 50 tonnin fillarin ralliin ja ajelee sen muutaman päivän ympäri kylää, jos sitäkään. Tätä ei kai meillä juuri tapahdu? Toisaalta taitaa nuo matkataipaleet ralleihin olla meillä vähän eri luokkaa :roll:
wellu kirjoitti:Hyviä rakentelu iltoja tutuille ja vähemmän tutuille.
Kiitoksia vaan, kai sitä vielä tämäkin talvi menee jotain korjatessa. Jos vaikka sitten seuraavana jo niitä kosmeettisia juttuja? Naah, akkojen juttuja :D

Affe
affe
Viesti:

Lawless kirjoitti:Pitkästä aikaa mielenkiintoinen topic - Hyvä Hemuli :wink:
Joo, voipi tulla taas varsin suosittu. Se on talvi alullaan...
Tähän mennessä on samaan topiciin saatu jo raha, bikeri, baaribikeri, ajokilometrit, rakentelu, sekarallit/merkkirallit, prosenttisäädökset, trailerit, hyvät tyypit, kusipäät, kateus ja ties mitä muuta. Ja olihan siellä mukana se kaikkein tärkein eli RAUTAPÄÄ 8)
Tästä on hyvä jatkaa, katsotaan saadaanko pidettyä tämä hengissä kevääseen saakka. Oikeesti :!:

Affe
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Tönkäsempä miekin tätä topikkii. Kateudesta kuulin aika mielenkiintoisen teorian äskettäin : Ihminen kadehtii asioita, joita se itseasiassa alitajuisesti arvostaa... Kateuden kautta voi siis voi löytää oikeasti arvostamansa asiat ??!! Mie oon kyllä nyt nauttinut maailmanluokan oluita
ihan tarpeeks. 8O
affe
Viesti:

UL-41 kirjoitti:Tönkäsempä miekin tätä topikkii. Kateudesta kuulin aika mielenkiintoisen teorian äskettäin : Ihminen kadehtii asioita, joita se itseasiassa alitajuisesti arvostaa... Kateuden kautta voi siis voi löytää oikeasti arvostamansa asiat ??!! Mie oon kyllä nyt nauttinut maailmanluokan oluita
ihan tarpeeks. 8O
No tottahan tuo on. Tosin kun tuota jalostetaan tarpeeksi tullaan siihen että kun joku toinen saa onnen tunteita tekemisistään niin jo on joku kadehtimassa ja lyömässä kapulaa rattaisiin. Ei siksi että haluaisi tehdä itse samaa vaan siksi että haluaisi olla onnellinen.
Ja mulla on vasta ensimmäinen olut menossa... ;)

Affe
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Kannattaa lukea uusimman Kopteri-lehden pääkirjoitus HUOLELLA läpi ja miettiä tarkkaan lukemaansa. Siinä on paljon faktaa, ja juttu on hyvin kirjoitettu hyvästä näkökulmasta :wink:

muutenkin pitkästä aikaa hyvä Kopteri-lehti Indian Larry-juttuineen.
Siinä on/oli rakentelija jota arvostan suuresti, ja suren hänen poismenoaan. Tuo "Wild Child"-pyörä on eräs hienoimpia koskaan tehtyjä pyöriä - MINUN MIELESTÄNI :wink:

Affe: taas tuli lisää avainsanoja: "Kopteri", "Indian Larry" jne. :D :lol:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Yhdyn edelliseen - pitkästä aikaa mainio Kopteri. Ei niin että ne huonoja olisi tähänkään asti ollut mutta nyt oli taas ilo selata lehteä.

Mutta asiaan. Tässä nyt on näköjään joillekin tullut sellainen mielikuva että tämän topicin tarkoitus on haukkua ja parjata paljon ajavia rikkaita baaribaikkereita (tulikohan tuohon kaikki avainsanat... :twisted: ).

Ei suinkaan, tarkoitukseni oli osoittaa että meitä on moneen junaan eikä saisi lokeroida ihmisiä tekemiensä asioiden tai ominaisuuksiensa perusteella. Ei kaikkien tarvitse rakentaa rystyset verillä, ei kaikkien tarvitse ajaa ennen toista maailmansotaa valmistetuilla laitteilla, ei kaikkien pidä osata purkaa ja kasata nelivaihteista laatikkoa alle varttitunnissa silmät sidottuina. Mitä iloa siitä olisi, sehän kuulostaa suorastaan kommunistiselta ajatukselta... Määrätään vielä kaikille samanväriset pyörät niin ei tule erimielisyyksiä...

Siitä olen kyllä samaa mieltä kuin Obelix, kusipäiden määrä on vakio. Otetaan sata ihmistä mistä porukasta vaan niin kyllä sieltä löytyy vähintään yksi tyyppi jonka kanssa kukaan ei tule toimeen.

Itselläni on ollut pyöriä -54:sta 2000-malliseen. Kaikkien kanssa on ollut hauskaa ja kaikilla on pyritty ajamaan niin paljon kuin mahdollista. Joskus on ollut mahdollista ajaa tuhat kilsaa kesässä, joskus enemmän - onpa joskus mennyt koko kesä rakentaessa kun projekti on lähtenyt käsistä. Nyt on sellainen fiilis että tykkään vanhemmista laitteista, nykyisen Chop 'n' Rollin rinnalle kasataan jo osia Bop 'n' Rollia varten. Olen toisaalta katsellut tallikaverin RoadKing Customia sillä silmällä... metrin mittaiset astinlaudat, 18" vanteet, keulakulmaa lisää... ehkä S&S SSW 124cid... hmmm... lisää näitä nappeja, näistähän tulee hyvä olo... :D

Tämä porukka on kuitenkin niin tiukasti samassa (pienessä) veneessä että ei meidän kannata tuhlata aikaa riitelemiseen keskenämme. Harrastetaan kukin tavallamme - lopputulos on kuitenkin sama. Sille joka pitää ajamisesta voi huippuhetki olla kun jäämeri näkyy taivaanrannassa 1500 km ajon jälkeen, paljon rakentavalla hymy leviää korviin kun pyörä on valmis juuri maalattuine osineen ja konekin tärähti käyntiin ekalla. Baaripaikkeri on onnensa kukkuloilla kun se naapuripöydän 18v. pikkukimuli kuuntelee silmät pyöreinä tarinoita tien päältä... (ja tuo viimeinen oli sitten hjuumoria...)

Pitkä talvi on edessä, puretaan syvimpiä tuntojamme bikerin elämästä tähän topicciin niin sitten ensi kesänä kaikki on yhtä hymyä ensimmäisessä rallissa ja jakaa kukkasia kaikille vastaantuleville... :D :D :D
igor

Viesti Kirjoittaja igor »

hemuli kirjoitti: Itselläni on ollut pyöriä -54:sta 2000-malliseen. Kaikkien kanssa on ollut hauskaa ja kaikilla on pyritty ajamaan niin paljon kuin mahdollista. Joskus on ollut mahdollista ajaa tuhat kilsaa kesässä, joskus enemmän - onpa joskus mennyt koko kesä rakentaessa kun projekti on lähtenyt käsistä. Nyt on sellainen fiilis että tykkään vanhemmista laitteista, nykyisen Chop 'n' Rollin rinnalle kasataan jo osia Bop 'n' Rollia varten. Olen toisaalta katsellut tallikaverin RoadKing Customia sillä silmällä... metrin mittaiset astinlaudat, 18" vanteet, keulakulmaa lisää... ehkä S&S SSW 124cid... hmmm... lisää näitä nappeja, näistähän tulee hyvä olo...
Ihminen ei täyty koskaan... :wink: MUTTA jos oma tahto puuttuu, ottaa Herra loputkin voimat pois! :!:
-Sexton-
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

affe kirjoitti:Ja olihan siellä mukana se kaikkein tärkein eli RAUTAPÄÄ 8)
Vai sillä tavalla... linjan tässä päässä on PUUPÄÄ 8)

Tarttuiskohan tiikkiviilu venttiilikoppiin... mistähän napeista se Hemuli puhui 8O
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ex pressaa lainatakseni "rahalla saat vain pyörän - muu pitää ansaita"
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

JiiVee laittoi näkyville koko elämän ytimen. Pyörän kanssa tai ilman.
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Tää on hyvä kommentti:
Obelix kirjoitti: Itse vaihdoin vanhan moponi uuteen big twiniin. Ei mulla ole aikomustakaan olla asian takia jotenkin parempiosainen tai vittumaisempi muille.
Mutta nää jututhan kääntyy ihan päälaelleen! Alkoihan tää koko keskustelu siitä, miten nää uudet "lompakko-, goretex- ja baaribikerit" ja mitä nimityksiä heistä nyt sitten ikinä keksitäänkään, joutuvat vittumaisuuden kohteiksi, ei siitä, että he vittumaisia olisivat.
Toisaalla tossa kysytään, miksei Saaristoajossa käy HD-kuskeja. Kyllä tulevaisuudessa käy, jos merkkikokoontumisissa saa kuulla vittuiluja goretexista, taiwan-kromeista jne.
Kyllä kuulkaa tää juttu näivettyy kasaan ja HD:n valmistuskin loppuu jos ei ymmärretä mistä ne vanhat pyörät ja vanhat parrat tulevat. Uudet vanhenevat, tietysti! Mutta varmaa on että ne uudet menevät sekaralleihin ja HOG:n jäseniksi (pelkästään), hankkivatpa muunmerkkisiä pyöriäkin, ellei porukkaan tunnu mahtuvan...
Suomessa on käytössä sanonta "ei tupata, jos ei tykätä". Toivottavasti niistä tuppaajista edes osa tulee tykätyiksi.
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Musta ois kiva koittaa joskus "lompakkobikerina" olemista!

Ikinä oo ollu niinpaljoo rahaa, että vois villisti ja vapaasti teettää osia mopoonsa muilla. Itte on pitäny opetella tai sit etsii tuttuja jotka osaa ne jutut jotka itseltä jää tekemättä. Omalle työlle kun ei oikein osaa laskee hintaa ja suurin osa kevereista käy kossupullolla...

Mut oikee juttu on se, että olis hyvä koittaa ymmärtää niitä tuoreita ja merkki-goreissa ajavia ja vaikkei ne kauheesti aina ajaiskaan. Jos homma on avoin kaikille niin sieltä voi jöytyä loistavia tyyppejäkin kunhan goret on saanu muutaman kerran senverran vettä, että alkaa pahin pintajännitys laueta!

Kusipäiden summa on aina vakio, muttei unohdeta sitä toista puoltakaan, myös hyvien tyyppien summa on vakio...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Tervehdys

Korteni kekoon laitan minäkin....kun en oikein tiedä mihin kuulun.

Siis, olen keski-ikäinen(40v) suomalainen mies, rasitteena vähemmistö kansan äidinkieli(ruotsi). Olen valkoinen, hetero ja muutenkin ilmeisesti ihan jees tyyppi. Pienyrittäjä jo 15 vuotta(lue kusessa 15 vuotta).

Kakarana oli mopoja ja prätkiä jokunen määrä, kaikki vanhoja paskoja joita piti ruuvata joka ikinen päivä. Noh, lapsuus meni ja kipinä moottoripyöräilyyn hävisi, jatkoin kuitenkin ruuvaamista(omat ja kavereiden matolaatikot). 35-vuotiaana kaveri antoi viikoksi lainaksi 1400 customin ja tätä äijää vietiin taas. Eikun Saksasta hakemaan samanlainen ja halvalla(n. 30% halvemmalla kuin Suomessa). Vuodessa kyllästyin kinukkiin ja vaihdoin sen ameriikan pyörään(lue nimimerkki), 80-luvun vehkeeseen jonka Saksalainen ystävämme Fritz oli ruuvannut pilalle. Nyt on sitten muutama vuosi mennyt näitä vikoja korjatessa. Kaikkea en ole itse tehnyt, en siksi että en osaisi, vaan siksi että homma on saattanut vaatia erikoistyökaluja yms. En ole ruuvannut vehkeeseen kromi tingeleitä kun en niistä oikein välitä. Tällä hetkellä koneen alakerta on yhdessä puljussa täysremonttia varten, kannet toisessa puljussa porttausta varten ja sylinterit porattavana. Kaikki nämä työt joudun teettämään koska minulla ei ole työkaluja ko. töitä varten eikä niiden ostaminenkaan tunnu järkevältä idealta yhtä remppaa varten.

Ralleissa käyn joskus(Himos, SR-2004), juon kaljaa ämpärillisen, en vittuile kenellekkään, enkä myöskään siedä siitä että minulle vittuillaan. Pidän siis hauskaa ja yritän tutustua uusiin ihmisiin(3 promillen kännissä). En mielelläni nuku teltassa kun palelen aina niin helvetisti, ja aina kun olen pyörällä jossain niin sataa......siis ihan saletisti. Ajoasunakin vanhat kärpäsenpeittämät leederhoosenit.
Kaikki nämä kulut katan omalla työllä(n. 200 tuntia kuukaudessa), yhtään ei yhteiskunta minua auta enkä sitä kaipaakkaan. Olenko siis lompakkobikeri vai kusipää muuten vaan.

Kädet kyynärpäitä myöten pa.....sa
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tähän saatiin sopivasti nousemaan esille myös tuo ajoasu kysymys... onko baaribikerin tunnusmerkki racetakki ja coretex ajoasu ???
Itse ajan 95% ajeluistani goretex ajoasussa, enkä kertaakaan ole kuullut kommenttia käytetystä varustuksesta.
Baarissa kun harvoin käyn, joutuu nahkarotsin jättämään narikkaan :roll:
JiiVee toi tuon pressan suusta tullen viisauden esiin... voiko sen yksin kertaisemmin sanoa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin