ma^ko kirjoitti:
Toki osa ammattilaisistakin ajaa ihan kusipäänä ja jotku laskee ammattiliikenteeksi taksitkin, mutta silti. Kyllä ne on ne perushenkilöautot ja pakut jotka liikentees eniten säätää ja säheltää, toki peri suomalaiseen tyyliin kipaten kaikki jonkun muun syyks ku ovatten kaikki niin svitusti keskimääräistä parempia. Raskaalle kalustolle tapahtuu todella vähän onnettumuuksia suhteessa kilometrikertymään verrattuna henkilöautokalustoon ja niistäkin onettomuuksista iso osa on jonkun muun aikaansaannosta.
Oon "ma^ko" :n kans samaa mieltä tuosta; pakko puolustaa ammattiautoilijoita

. Liikkuvat päivittäin tiellä ja ovat keskimäärin varmasti nohevampia kuskeja kuin me "vapaa-ajan -ajelijat"
Mutta ei todellakaan koske heitäkään kaikkia

Oma ajotapa ratkaisee paljon.Tässä pari kertaa talvella ku oon ajellu rauhassa 80 km/h päätietä itelle tupannu henkilöauto sivutieltä suoraan eteen

? Ensiksi
PYSÄHTYNYT ja sitten kuitenkin heti JATKANUT suoraan siihen "syliin"!!! Ja niin tosiaan; ite oon ajanu PRÄTKÄLLÄ

!! Pikkasen siinä hämääntyy kun näkee että joo, auto pysähtyi..homma ok..ja sitten jatkaakin matkaa ku oot jo melkein kohilla!!! Molemmilla kerroilla on onneksi ollut vastaantuleva kaista vapaa ja saanu hiuksen hienosti sinne väistettyä!! Ja onneksi auto on oikealle elikkä samaan menosuuntaan kääntynyt!!! Sen verran säikäyttänyt etten ehtiny rekisteri numeroakaan kattoa. Enkä sitten jaksanu lähtee talvikelissä peräänkään

! Olis ollu kyllä mukava tietää mitä liikkui ajurilla mielessä? Puusilmä

?
Molemmilla kerroilla huomioliivi ja valot tietty minulla päällä. Kai se autoilija kuvittelee että se on mopo ja tulee neljääkymppiä...mut ei se riitä syyksi; voi se olla ykssilmä..autokin?
Summasummarum; tämän takia kun ajelen prätkällä tuolla teillä, aina, jokakerta kun lähestyn risteävää pikkutietä jolta lähestyy auto...varaudun siihen ettäse saattaa kuitenkin tulla ..eteen?
Ei nimittäin paljon lohduta kun istuu rullatuolissa lopun ikäänsä...sanoa että mulla oli etuajo-oikeus...voitin käräjillä

! Aina jäädään näillä härryköillä..mopen osalla kun kolahtaa
Koskaan ei oo raskaskalusto...kääntyny äkkiarvaamatta ainakaan mulle ..eteen