tässä tärkeimmät.manniju kirjoitti:Toisilla tuo teltta tai makari stongassa toimii, toisilla ei. Itselle tuli kauhea pyörre kypärän ympärille, kun kokeilin. Avopyörällä oon paukutellut vuodet eikä mitään ongelmia, jos ajoasento muuten ok.
Pakkausniksinä sanoisin: mahdollisimman vähän, siitä sitten puolet pois ja vedenpitäviin eli vaikka muovipusseihin satulalaukkuun. Vedenpitävä tavaratulla hyvä ja muuntuva myös.
+ Tavaroiden kiinnitykseen kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa. Tärkeää on pakata niin että paketti kestää pyörän päällä kunnolla paikallaan, ajaa sitten etuperin tai takaperin.
Valuvat, repsottavat ja heiluvat pakkaukset ovat todella vaarallisia. (ja ärsyttäviä jos joutuu jatkuvasti säätämään niiden kanssa ajotauoilla/ajossa) menee aikaa ja energiaa hukkaan,,,
Lisäksi pakkaamisessa kandee koittaa laittaa ajossa tarvittavat tavarat pakkaukseen "päällimäiseksi" helposti saataville, niin ettei koko kuormaa tarvitse purkaa jos jotain pientä (buranaa, korvatulppia, aurinkolaseja, passia tai hammasharjaa tai vaikka silityslautaa) sattuu tarvitsemaan nopeasti ja kätevästi esille heti kun pysähtyy.
(itse en pidä ajovaatteiden taskuissa hirveesti ylimääräisiä tavaroita)
En suosittele pakkaamaan kaikkea mahdollista mukaan, vaan tuliaisille ja muille reissuostoksille ja eväille kandee jättää myös tilaa. Tavaraverkko, muutama hyvä kiristysliina vielä extrana mukaan, jos alkaa ajaa rahtia,,,,
Juomapullo kasan päällimäiseksi, siitä on helppo ottaa virvoketta vaikka liikennevaloissa, ja tulee samalla juotua päivällä tarpeeksi päivän mittaan ja jaksaa illalla kiekua pidempään.
Huolellisella valmistelulla voittaa reisun päällä sen että voi keskittyä itse ajamiseen ja fiilikseen, ilman turhaa säätöä.
Ps: puhelin / kamera / passi/ rek,ote / ja käteiset rahat minigrip pusseihin