Avo sportsterilla reissuun ?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Seamaster
Viesti:

Avo sportsterilla reissuun ?

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

Oon lahdossa puolan superiin seventy two Sportster, ei ole mitaan plexia, kannattaako rikaa teltta, makuualusta etc. siihen keulille tuulensuojaksi vai onko siita haittaa enemman kuin hyøtyy? Kyseisessa mallissa siirtosarjoilla tapit edessa, ja apehanger stonga, kahvat kutakuinkin hartioiden korkeudella.

muutenkin avopyoralla ajelevilta ja muutoin kokeneilta reissumiehilta ja naisilta saatavat vinkit pakkaamiseen ja varusteluun todellakin tervetulleita!

Kiitoksia etukateen vinkeistä,

Jukka
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
manniju
Viesti:

Re: Avo sportsterilla reissuun ?

Viesti Kirjoittaja manniju »

Toisilla tuo teltta tai makari stongassa toimii, toisilla ei. Itselle tuli kauhea pyörre kypärän ympärille, kun kokeilin. Avopyörällä oon paukutellut vuodet eikä mitään ongelmia, jos ajoasento muuten ok.
Pakkausniksinä sanoisin: mahdollisimman vähän, siitä sitten puolet pois ja vedenpitäviin eli vaikka muovipusseihin satulalaukkuun. Vedenpitävä tavaratulla hyvä ja muuntuva myös.
Keep on rockin'
Seamaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

mulla sarvet hiukan eteen kaannettyna, selka ihan suorana kun ajaa, olisko pitkalla reisulla, Naantali - Puola parempi kaantaa stongaa taakse ?
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Seamaster kirjoitti:mulla sarvet hiukan eteen kaannettyna, selka ihan suorana kun ajaa, olisko pitkalla reisulla, Naantali - Puola parempi kaantaa stongaa taakse ?
Ota avain taskuun ja kääntele matkalla tarpeen mukaan.
Kuten jo edellä kerrottiin, tuo sarviin köytettävä paketti on tosiaan viisasta kokeilla ennen varsinaista reissua. Mulla jossakin pyörässä myös pyöritti niin, että kypärä keikkui remmin varassa, mutta toisessa taas toimi hyvin tuulen ohjaimena.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Spöke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Mä reissaan tuolla päällisin puolin orkkis -51 Panheadilla, Superiin myös olen tulossa. Tossa on tällä hetkellä sarvet liian pitkällä takana, jolloin reissuvauhdin noustessa yli 120:n joutuu vattalihakset koetukselle.
Siispä ajetaan noin 119:ä... :lol:
Pannussa sietää laittaa sadekamppeet stongan päälle kiinni, vaan ei telttaa. Isommalla kääröllä pyörteilee ja woblaa. Kandee testata, riippuu moposta ja kuskin pituudesta, miten käyttäytyy tien päällä eri tavoin kuormattuina.
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

viime kesän lopulla laitoin dynaan pikalukitus tuulisuojan,,(12 ape ja perä tontissa/etukontrollit),
testasin ilman tuulisuojaa ja avokypärällä moottoritie nopeus täyttä tuskaa, tuulisuojan/umpikypärän kanssa, 120km/h ei tunnu missään, aluksi tuntu vähän pyörrettä, mutta nostin pari tuumaa suojaa ja pyörteet hävis,
kaveri ...tuili "pappamalliks", (kun laitoin samalla "kaatumaraudat; niissä olevilla j.tapeilla hauska "lepuuttaa" tseboja ajaessa, kerran kaadoin fillarin tallissa jäi hyvin raudan varaan),, mut ei paljon haittaa, niin paljon mukavampi maantieajossa, eikä aina tarvi ajella "vanhoja"/hirvivaarallisia teitä, ja saahan sen pois muutamassa sekunnissa kun pikalukitus,,
vois kokeilla, kahvan tuulisuojia, (jos pikalukitus) "ehkä", suojais vedolta pitemmällä ajolla,
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:07 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
-Harikka-
Viesti:

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:07 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Emilia ChromeTrain
atco

Viesti Kirjoittaja atco »

Ei nuo kahvalämppäritkään autuaaks tee, kämmenet hiessä ja sormenpäät jäässä :?
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
Springer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Springer »

Eikä niitä kahvalämmppäreitä kesällä tartte. Sido tavarat hyvin jos meinaat kokeilla mitä se pyörä kulkee laillisesti Saksan baanoilla.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
tipi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tipi »

[quote="Springer"]Eikä niitä kahvalämmppäreitä kesällä tartte.
Meidän pihalle ei enää ilmesty pyörää jossa ei oo kahvalämppäreitä ,oon joskus kossina palelluttanu sormet niin että viileillä kesäkeleillä jos vielä sataa on pakko käyttää lämppäreitä muuten pakottaa sormia niin että itku pääsee .Ja kyllähän ne märät ajohanskat kuivaa mukavasti kun lämpö on päällä 8)
ei mopolla mahottomia
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Viime vuonna kampraati lähti pohjanmaalta Saksan superiin WLA:lla ja ei sen tarvinnut kysellä mitään pakkaamisvinkkejä. Kävi kokeileen tien päällä mikä on ok, paksi huuleen ja paanalle. Kai sen itse tietää mikä pakkamistyyli toimii parhaiten. Tyhmää kysellä tuollaisia, joka tyyppi tykkää erilaisesta.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
böötömi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja böötömi »

mcjusa kirjoitti:Viime vuonna kampraati lähti pohjanmaalta Saksan superiin WLA:lla ja ei sen tarvinnut kysellä mitään pakkaamisvinkkejä. Kävi kokeileen tien päällä mikä on ok, paksi huuleen ja paanalle. Kai sen itse tietää mikä pakkamistyyli toimii parhaiten. Tyhmää kysellä tuollaisia, joka tyyppi tykkää erilaisesta.

Ei ole tyhmii kysymyksii, on vaan asiattomia vastauksia.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
-Harikka-
Viesti:

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:09 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Emilia ChromeTrain
Luna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Luna »

Itse olen todennut että pyörässä ei tarvi pleksejä jne. jos on hyvä tuki selälle pitkillä reissuilla. Köytän rinkan matkustajan paikalle tästä syystä. Mutta kuten todettu aiemmin, makunsa kullakin.
FXSTD -00
Vastaa Viestiin