Dragstarissa joutuu muistaakseni irrottamaan kardaaniakselin laatikon päästä, joten ymmärrän tekijää ettei ihan varttitunnissa sisäkumia vaihdeta. Mutta ei meidän korjaamolla tuohonkaan saada menemään tuntia enempää, tai en ainakaan kehtaisi asiakasta enemmästä laskuttaa eli 65,- + kumi 25,- max.-Väiski- kirjoitti:Aiheeseen vähän liittyen, Isäukolla hajosi pyörästä (Yamaha Dragstar)takakumi tammisaaressa kuluvan viikon maanantaina, pyörä saatiin paikalliselle korjaamolle, faija tuli taksilla kotiin (vakuutusyhtiön piikkiin), keskiviikkona korjaamolta soitettiin että saapi tulla hakemaan pyörän, sisäkumi vaihdettu.
Lähdin heittämään faijaa tammisaareen, perillä maksaessa laskua mulla meinas näkyä punasta, loppulasku vähän reilut 170€! Erittely: sisäkumi 22€, tarvikkeet 17€, ja työtä 2,1tuntia.
Sisäkumen hinta on hyvä, tarvikkeet (tässä tapauksessa 15gr liimapainoja sekä vähän vannerasvaa) ylihintaisia, sekä työaika on jotain älytöntä!
Itse olen töissä ko. alalla mekaanikkona ja ikinä en ole saanut renkaanvaihtoon kulumaan kahta tuntia, kyykkypyöriin menee ehkä 30min, perus japsikustomiin maks. 1 tunti.
Kysyin suoraan että mihin ihmeeseen menee kaksi tuntia, onko kenties mekaanikko laskuttanut ruokatunnistaan?
Heidän mielestään tämä on ihan normaalilaskutus, sen verran siihen kuulemma menee...
Kehoitin ystävällisesti joko lopettamaan valehtelun, tai etsimään osaavan mekaanikon.
Petri