minkälaisilla suojilla ajelette?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Morgan

Viesti Kirjoittaja Morgan »

Heh heh.. tätä odotinkin kun kieli poskessa heitin tuon viimeisenkin kysymyksen :wink: Pääpointti oli kuitenkin kysymys suojien käytöstä.

.. ja jos muuten "tyyli" ei merkitsisi mitään niin tuskimpa 90%:lla olisi jonkin sortin karvanaama, tai avo-potta... :twisted:
Dyna Street Bob -07
jutaharri
Viesti:

Re: Riippuu...

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Mikäs muuten on se H-D tyyli? :twisted:[/quote]

Oma hyvältä tuntuva ja muilta kopioiva :lol: .
Ilkimys

tyylistä vielä

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Nomuttahei! Funtsaa vähän! Ukko ajelee Rukan vettä pitämättömässä goretex-puvussa ja päässä Shoein kirkkailla väreillä maalattu umpipotta. Kädessä Gorehanskat ja jalassa gore-saappaat. Tukka siistiksi leikattu ja posket sileiksi ajeltuna.
Ja alla kaksmetrinen Pannu!!! 8O
Röpöttäjä
Viesti:

Niii*ih

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Jou!
Tossa muuten kun mietin että matkakustomi ja VROD porukat varmaan ovat enämpi coretex sakkia mutta toi 2m pitkäkeula on enämpi nahkaväkee ja muuta semmosta. Tietty tänä aamuna oli -6 astetta pakkasta kun polkaisin 78km päähän töihin mopolla nii coret kyllä oli päällä. Hanskat oli liian ohuet sormia paleli. Suojat olen lempannut mäkeen. Jos joku nyt haluaa edullisia nahka ja coreasuja niin Leppävirralla Hanks tehtaan myymälä on ok mesta. Hinnat kohdallaan. Löytyy hyllystä isotkin koot ja parasta on että ompelu apuakin löytyy jos joku kohta ei ole ihan jees. Meikä on 120kg ja 184cm niin koot on löytynyt. Kohta on *Hanks hulapaloot* ja mp kansa siellä ostoksilla.
Japp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japp »

Me ajellaan vain nahkaliivillä ja farkuilla. Ei pysty laittaan enempää kun tulee kuuma. Ja puolikypärä tahi muovi potta, kokokypärä ei tule kysymykseenkään.
Paltsu

Viesti Kirjoittaja Paltsu »

Aina kylillä "ajellessa" tulee ees jonkinlaisia suojia käytettyä :lol: :lol: , kotona uskaltaa sitten "ajella" vaikka ilman suojia
w4p2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Pitkat matkat Yokon goreissa, siita sitten saan mukaan keventaen, viime kesa meni farkuissa ja t-paidassa :? ... eika ollut kovin turvallinen olo autobaanoilla, mutta toinen mahdollisuus olisi ollut lampohalvaus.

Parin viikon paasta alkaa pitka reissu etelaan, ja ajatuksena irroittaa Yokon omat syndit ja ostaa alle syndipaita, ja suojat jotka mahtuvat farkkujen alle. Kuumassa aikomus ajaa pelkissa farkuissa ja syndipaidassa. Saa nahda onnistuuko... rusketuksesta voi tulla erikoinen.

Kotikulmilla tulee pyorittya pelkissa farkuissa ja nahkarotsissa.

Sinansa kotikulmilla kevyesti pukeutuminen on vaarin, silla useimmat pikkukolarit ja lippaamiset tapahtuvat kotinurkilla. Nuorena sallina lippasin kolme kertaa... kaikki kerrat 10 km sateella himasta.

Joten ainakin oman kokemukseni mukaan... kotinurkat ovat vaarallisimmat.

www.moottoripyora.org foorumissa matkailu-osassa, alaotsikolla matkavarusteet, on ketju nimelta kuuman kelin ajovarustus. Siina on mielestani monia hyvia vaihtoehtoja kuumille keleille... jolloin oikeita ongelmia on.

35 vuotta on tullut mopoiltua, tarkoitus ajaa seuraavatkin 35 vuotta... niin siina ei HD lookit paljon paina.

sanoi: w4p2
Juisee
Viesti:

Re: minkälaisilla suojilla ajelette?

Viesti Kirjoittaja Juisee »

Tere.
Hyllyssä kyllä löytyy corea vaikeisiin(kylmiin) syysilmoihin, mutta olen tykännyt pitää kesälläkin
ce-hyväksyttyjä vermeitä nahkahousuissa ja takissa ja
niitähän löytyy monesta paikkaa jos on vaatteissa tilat valmiina.
Munuiaisvyötä käytin ennemmin kun oli sellainen ajoasento että tuppasi käymään selkäpuolelle pitemmät ajot.Jokainen tämplää tyylillään, mutta huonossa mäihässä on hyvä olla jotakin nahan alla tai päällä.
It can be known anywhere if it does not try which?. The wisdom in the head will increase- if one does not folw out.
Jontte68
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jontte68 »

Noista housuihin ynnä takkeihin laitettavista suojista. Sellaiset pehmeät mallit ovat todella mukavat, nytkin mulla on ajofarkut jalassa ja suojat paikoillaan. Aikaisemmin kun oli kovat suojat niin irrottelin ne aina toimistopäivän ajaksi kun hankasivat ikävästi.
Superbikersilta ostin, en nyt löytänyt kuvaa niistä. Sopivuus kannattaa tarkistaa, näissä mun Heldin farkuissa on kyynärpääsuojat!
Street Glide -14, Forty Eight -13
vani

Viesti Kirjoittaja vani »

Mie käytän yleensä richan housuja,ja takkia joissa suojat paikoillaan, eikä ole hankalat pitää, nahkakäsineet kädessä, ja agv,n umpikypärä päässä. Kylillä jos käväsen niin silloin hiukan kevyempi vaatetus päälle, ja voi laittaa sen avokypärän.
H-D FXSTC Softail -93
Das Fette Sau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

Miulla on Harley-Parkinsonin takkiin istutettu Halvarssonin paksuhkot kumiset suojat. Istuvat sen verran hyvin olkapäihin ja kyynärspäihin, ettei niitä ajaessa huomaa. Lisäks on Bilteman selkäpanssari ja Arain umpinen kuuppa. Meinasin laittaa kiinteen selkäpanssarinkin siihen takkiin. Turvallisuushakuinen henkilö olen kai siis (kädetkin pesen ennen syöntiä, kontoomi ei nyt kuitenkaan oo ajaessa munassa), mutta aika hiton urheilullisesti pitäis ajaa että suojat ne jotenki haittais ajaessa, ite en oo siihen vielä pystyny vaikka säännöllisesti pakoputket ja jalkatapit maata raapiikin, enemmänkin jäykistäät huoltoaseman pöydässä notkuessa...
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!

Yöjuna 2008
Sohveli 1975
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Minulla on Sweepin Colorado-pöksyt, jotka on aika paksut kun on olevinaan vesitiiviit. Niissä on suojat eikä ne haittaa yhtään. Olen housuihin tyytyväinen. Lämpimillä keleillä on tullut ajeltua ohuemmilla nahkapöksyilla joissa ei ole suojia, ehkä pitäisi kokeilla suojien kanssa. Minulla on myös vedenpitävät Sweepin korkeavytäröiset tekstiilihousut (jotka eivät pidä vettä Custom-ajoasennossa, edestä menee vesi kuitenkin sisään). Näissä on suojat ja nämä ovat aika kököt pöksyt, en ole niitä enää juuri käyttänyt. Sadehaalari on sitten vielä erikseen.

Takkina on Sweepin Jimmy nahkatakki, kylmemmillä ja märemmillä keleillä Sweepin tekstiilitakki (Alfa tms?, takki pitää vettä!). Molemmissa takeissa on suojat selässä sekä olka- ja kyynärpäissä. Suojat eivät haittaa ajamista ja oloa, mutta ei näitä takkeja viitsi pitää jos ei ole pyörällä liikkeellä. Takeista saa vuoret pois että parjää helteillä. En ole ajanut vuosiin edellä mainittua huonommilla suojilla.
Olen tykännyt siitä, että takit ja housut saa vetoketjulla selästä yhteen. En tiedä parantaako se oikeasti turvallisuutta, voi ko. kohta revetä kun mennään liukuen pitkin tietä, mutta vetoa estää mukavasti kun vetskarin vetää kiinni.
Olen siis varustemielessä aika varovainen. Yli viisikymppisenä on tuo toipuminen pirun hidasta verrattuna aikaisempaan. Aina pidän myös nahkahanskoja kädessä paitsi nyt ihan postilaatikolla käydessä.
Spöke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Mulla on leviksen varkut ja pitkät kalsarit sekä kansallispuvun nahkarotsi. Joskus kylmällä kelillä nahkavarkut, lämpimällä sortsit. Niin ja kokovartalokortsu sateessa. Avoruukkua oon päässä pitänyt, yhdessä niistä on jopa hyväksymismerkinnät :D . Nahkahanskat kelin mukaan. Paljain käsin on jotenkin outo ajella, vaikka viime kesänä tulikin niin tehtyä.
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
<<Hapa>>
Viesti:

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Draggin jeanssit, kevlar.
-Kotona ja matkoilla-
Uncle Jam

Viesti Kirjoittaja Uncle Jam »

Rotsi ja housut kunnon nahkaa ja nimenomaan prätkäkäyttöön tarkoitettuja eli tarkoituksenmukaisesti leikattuja ja mitoitettuja. Selkä-, olkapää-, kyynärpää-, lonkka- ja polvisyndit löytyvät. E.m. syistä ei mukavuusongelmia. Päänuppia suojaa umpipotta, ja jaloista löytyvät hyvin ajoviimaa ja vettäkin kestävät biker bootsit. Kylmillä keleillä alle puetaan tätä nykyä teknisiä alus- ja väliasuja ja päällimmäiseksi wind stopper -kerrasto. Tekniset releet kepittävät puuvillaiset mennen tullen sekä käyttömukavuudellaan että toimivuudellaan eivät hinnatkaan ole pahoja. Suosittelen erittäin lämpimästi! Kaikkina kolmena vuotuisena hellepäivänä ajetaan sitten surutta farkuissa ja t-paidassa!
Vastaa Viestiin