minkälaisilla suojilla ajelette?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Morgan

Viesti Kirjoittaja Morgan »

Olisi kiva tietää miten jengi käyttää juojia, joten ajattelin pistää hieman galluppia.

Aihe omakohtaisesti ajankohtainenkin. Mietein että pitäisikö hankkia selkäpanssari. Mitenkäs muut, käytättekö ja jos niin miten soveltuu customin ajoasentoon? Entä polvi tai kynär / hartiasuojia? Pitäisi ostaa nahkapökätkin, ja mietin että olisko farkkumalli riittävä. Pitäisi olla jotenkin järkevän näköinenkin; eli sopiiko suojilla varustetut HD tyyliin?
Dyna Street Bob -07
Ilkimys

Riippuu...

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Riippuu vähän siitä mitä meinaat tehdä. Jos et aja kolaria tai kaadu tai aja mettään niin T-paita riittää.
Mutta jos teet jotain noista edellä mainituista niin kaikki suojat ovat tarpeen jos edes riittävätkään.
Ihan asiaa sivuten, arvaas miltä nenä näyttää kun avokypärä päässä lentää naama edellä asfalttiin?

Mikäs muuten on se H-D tyyli? :twisted:
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Hämmästyksekseni huomasin kun ostin viime loppukesällä saksasta uuden gore-tex takin, että siinä voi pitää suojia paikalla. Vanhemmassa takissa ne jotenkin olivat ison ja tukalan tuntuiset, joten jäivät kaapin pohjalle vaikka joskus sovittelin niitä paikoilleen. Housuissa en polvi suojia ole voinut käyttää, kun painavat polvia jotka autoon törmäyksen jäljiltä on ajoittain heikossa kunnosa. Pitää joskus kokeilla josko uusissa gore housuissa olis suojat paremmin suunnitellut kuin noissa vanhoissa.

Kesäisin täällä on kuumalla säällä yli 30 kilsan lenkeillä suojina chapsit ja hanskat, pitemmillä matkoilla nahkatakkikin.
KuvaTurhia ohituksia ei ole olemassaKuva
883c

Re: Riippuu...

Viesti Kirjoittaja 883c »

mulla ohuet nahkapökät mallia held, paikat olisi polvisuojille mutta en ole kyllä käyttänyt paitsi himoksen reissulla syksyllä, silloinkin kylmyyttä vastaan...
suojaava vaikutus näillä ohuilla nahkoilla on jotaikuinkin farkkujen luokkaa suojat paikallaan varmaan hieman parempi

takkina mulla on redskins motors nahkatakki jossa olka, kyynär ja selkä suojat
suojat ovat todella huomaamattomat joten niistä ei kyllä ole minkään näköistä haittaa, toivottavasti ei ikinä tarvitse koittaa sitä hyötyä...

niin ja kypäränä on ihan umpinainen schubert c2
kesällä luultavasti hommaan avopotan kesäkuumalle ja fiilistely ajelua varten

avopotta herkästi arvelluttaa sen jälkeen kun on nähnyt umpipotan josta asfaltin jäljiltä on leukaosa kulunut puhki...
Tiger Antero

Re: minkälaisilla suojilla ajelette?

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

Morgan kirjoitti:Olisi kiva tietää miten jengi käyttää juojia, joten ajattelin pistää hieman galluppia.

eli sopiiko suojilla varustetut HD tyyliin?

Ei ole tyyli ollut ensimmäisenä mielessä niillä, joita on salissa leikelty ja parsittu kokoon. Jokainen tekee toki valinnat suojien käytöstä, ajotavasta yms. itse.

Itse olen kerran kaatunut niin, että suojista ollut apua, toisen kerran kolarissa laadukas kypärä pelasti nupin.
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Turvallisin saatavilla oleva ajovaruste on varmaan joku audi tai farmarivulva.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
OldFart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OldFart »

Olen varmaankin hullun tyhmä mutta olen ajatellu että näillä ei kuulu kaatua ja kolaroida joten ei oo juurikaan suojia.
Mutta vahingolle ei voi sitte mitään mutta jos se käy niin antaa perkule käydä sitte kunnolla.

Omaa päätäni siinä saan syyttää en muita.

Vaikka pipi tulee niin tyylistä ei tingitä.. 8O
Ei riemulla rajaa ku pierulla ajaa..

883c

Viesti Kirjoittaja 883c »

jyristys kirjoitti:Turvallisin saatavilla oleva ajovaruste on varmaan joku audi tai farmarivulva.
turvallisuus riippuu myös niin kovasti vastustajasta...

ja näinhän se on että loppujen lopuksi vaikka miten varautuisi niin lopuksi jää kuitenkin suojatiellä bussin alle...
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Mä olen puhunut suojien puolesta aiemminkin, mutta kerran vielä...

>selkäpanssari. Mitenkäs muut, käytättekö ja jos niin miten soveltuu customin ajoasentoon?

Käytän, soveltuu mut eihän se mukava ole.

>Entä polvi tai kynär / hartiasuojia?

Löytyy.

>Pitäisi ostaa nahkapökätkin, ja mietin että olisko farkkumalli riittävä.

IMO, Juu ja ei. Nuorempana tuli ajeltua farkkumallilla ja silloin se oli riittävä, mutta pystyssä ajoasennossa takin helma nousee helposti ja jättää selän paljaaksi, jolloin viima vetää ikävästi alaselkään ja persvakoon. Nykyisin ajelen pidemmät reissut haalarimallisilla nahkapöksyillä, levitettävien lahkeiden ansiosta ovat huomattavasti mukavammat kuin farkkumalliset. Ei hierrä, ei kierrä ja on helppo pierrä.

>Pitäisi olla jotenkin järkevän näköinenkin; eli sopiiko suojilla varustetut HD tyyliin?

Ehkä sun pitää tarkastaa tämä H-D:n webisaitilta.

Ensimmäinen kunnon mälli opettaa tyylin :twisted:
Viva Knievel!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

OldFart kirjoitti:Olen varmaankin hullun tyhmä mutta olen ajatellu että näillä ei kuulu kaatua ja kolaroida joten ei oo juurikaan suojia.
Mutta vahingolle ei voi sitte mitään mutta jos se käy niin antaa perkule käydä sitte kunnolla.

Omaa päätäni siinä saan syyttää en muita.

Vaikka pipi tulee niin tyylistä ei tingitä.. 8O
Niin, koskaanhan ne onnettomuudet eivät johdu siitä että "autoilija ei huomannut vastaantulevaa motoristia" :evil: ...

Omat mokat erikseen mutta rauhallisella kustompyörällä suurin osa onnettomuuksista, joissa tulee vakavampia vammoja, aiheutuu nimenomaan vastapuolen hölmöilystä. Siihen voi varautua korkeintaan ennakoivalla ajamisella eikä sekään aina riitä. Aina ei voi pysähtyä kun näkee vastaantulevan autoilijan laittavan vilkun vasemmalle tai kun näkee auton olevan tulossa kolmion takaa :evil: .
JanneR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneR »

Itsellä takkina Sweep nahkarotsi, jossa selkä-, olkapää ja kyynärsuojat. Suojista ei ole ollut mitään haittaa ajettaessa, tiettyyn "tönkköyteen" tottuu nopeasti. Hyötyä ei onneksi ainakaan vielä ole tarvinnut kokeilla. Kyynärsuojia ei tässä mallissa saa veke, joten takkia ei oikein viitsi käyttää yleisrotsina talviaikaan.

Housuina tulee käytettyä farkkuja ja nahkafarkkuja joissa ei suojia ole, ja sitten etenkin pidemmillä reissuilla Goretex-housuja, joissa on lonkka- ja polvisuojukset.

Hanskat on aina, tosin viime kesän kovimpiin helteisiin hankin sellaiset nahkaiset sormettomat painonnostajan "kynsikkäät".

Kenkinä oikeastaan aina sellaiset rasvanahkaiset biker-bootsit.

Kypärä on vielä toistaiseksi mallia avo, vaikka riskit tunnustankin...

Ja TÄLLAISISTA en ollut kuullutkaan, ennen kuin törmäsin moisiin mp-vaatemyymälässä 8O "Liivimieheksi" eivät rahkeet vielä ole riittäneet, jospa sitä suoraan hyppäisikin sen vaiheen ohi ja ryhtyisi "airbag-liivimieheksi" :mrgreen:
akrapu

Re: Riippuu...

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Ilkimys kirjoitti:Mikäs muuten on se H-D tyyli? :twisted:
Eikös se käy ilmi tuosta omasta avattarestasi 8) .
Juisee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juisee »

Just tuli laitettua uudet waterproof ajoasut suojineen.Eipähän sadekaan haittaa.Kenkinä nyt vielä bootsit.Kesällä voisi vaihtaa lyhyelle matkalle nahkatakin ja ehkä ohuet nahkahousut.Entiset vanhat nahkatamineet laittoin hyllyyn--eivät enää mahtuneet. :cry:
skippy

Viesti Kirjoittaja skippy »

:twisted:
Viimeksi muokannut skippy, 08:33 26.01.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Japa

Viesti Kirjoittaja Japa »

skippy kirjoitti:Mitä helvatan väliä on jollain HD tyylillä, käytä sitä mikä tuntuu omalta ja jos mukana tulee turvallisuutta niin hyvä on 8)
Juuri näin. :)
Vastaa Viestiin