Moottoripyörien melumittaus -asiaa
Re: Moottoripyörien melumittaus -asiaa
Mjoo. Kyllähän spekulaatiota maailmaan mahtuu ja sinällään ihan hyvä niin.
Mutta vitsi kun saatais käytännön esimerkkejä ja tilastoo nopeesti lisää tuonne MELUJA MITATTU topikkiin.
Mutta vitsi kun saatais käytännön esimerkkejä ja tilastoo nopeesti lisää tuonne MELUJA MITATTU topikkiin.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
-
moottori-hannu
- Viesti:
Uteliaisuus iski: 01 Sportster tuv lappu 100db(USA tuonti) eli aika hyvä ! 09 v-rod muscle en ole löytänyt db-arvoja (Suomi-pyörä), tietääkö joku minne tarra piilotettu?
Ride free; Ride safe; Ride hard; you can rest when you die
...ja nyt nää jo roudaa pyöriään vapaaehtoisesti konttorille?!?kasikasi kirjoitti:Nyt kun kerran otit puheeksi.Sama juolahti mieleeni, tätä lukiessani. Varmaan kilvan vietäs katsastettavaksi pyöriä, kun kutsu kävis. No, kukin tekee kuinka parhaaksi näkee. Luulis kapina henkee edes vähän olevan.Sam01 kirjoitti:Mä oon monta kertaa miettiny tätä foorumia lukiessani että HD-kuskit on aivan varmasti maailman lainkuuliaisin kansanryhmä!! Nyt kun tungette uretaania putkiinne niin muistakaa nyt samalla tarkistaa ettei mikään heijastin oo pudonnut ja että rekisteriotteessa on mainittu että saat kuskata muijaas tällä pyörällä ilman pelkoa sanktioista. Pari hymiötä vielä![]()
Mää hämmästyn.
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa
Jos jollain on niin hyvät tulot, että päiväsakkoja ei kannata alkaa tienvarsitarkastuksista maksella, niin mieluummin maksaa sen konttorin paperin - se kun on saman hintainen rikkaalle ja köyhälle...Sam01 kirjoitti:...ja nyt nää jo roudaa pyöriään vapaaehtoisesti konttorille?!?
Mää hämmästyn.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Katsastajan papereita on ennenkin tituleerattu vessapaperin arvoisiksi, kun Harrikoita on tien päällä poliisin toimesta tutkittu. Kaikin puolin katsastettu laite on todettu laittomaksi ja taas jälkeen päin katsastuksessa lailliseksi.Joe Cool kirjoitti:Jos jollain on niin hyvät tulot, että päiväsakkoja ei kannata alkaa tienvarsitarkastuksista maksella, niin mieluummin maksaa sen konttorin paperin - se kun on saman hintainen rikkaalle ja köyhälle...Sam01 kirjoitti:...ja nyt nää jo roudaa pyöriään vapaaehtoisesti konttorille?!?
Mää hämmästyn.![]()
Se on aivan poliisin asenteesta kiinni, miten tositilanteessa toimitaan. Poliisi koulutukseen sisältyy varmaan isoilla kirjaimilla kohta, jossa kaikki Harrikalla ajavat ovat tavalla tai toisella rikollisia.
Itse olen ainakin huomannut, että ratsiassa kannattaa olla mieluummin tyhmä, kuin viisas.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Noh. Viimeksi konttorilla käydessäni katsuri oli pottuuntunut siitä, että liikuva poliisi oli ottanut yhteyttä häneen ja kysynyt, että kuinka hän oli mennyt hyväksymään erään ratsatun H-D:n. Hän ei enää suostu Harrikoita muutoskatsastamaan. Jos pyörä on papereiden mukaisessa kunnossa, niin silloinhan voi poliisin toimista valittaa. Vallu jo tuolla aikaisemmin kertoi miten.Pertti kirjoitti:Katsastajan papereita on ennenkin tituleerattu vessapaperin arvoisiksi, kun Harrikoita on tien päällä poliisin toimesta tutkittu. Kaikin puolin katsastettu laite on todettu laittomaksi ja taas jälkeen päin katsastuksessa lailliseksi.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Täysin samoilla linjoilla. Miten näistä häksättimistä nyt yhtäkkiä on tullut jotenkin kauheita kamppeita? Joka keväthän on ollut tämä sama keskustelu ihan pelottavista äänimittauksista, nyt on vaan mennyt överiksi. Mun pyöristä on kerran ollut yksi yhden päivän ajan ns. laillinen, koska kävin katsastaan sen. Kyllähän tämä riski on ollut aina tiedossa, että voi joutua katsastukseen. Minä en ainakaan vaihda omatoimisesti mitään osia pyörästäni. Kyllä ne poliisit kertoo, jos on aihetta käydä konttorilla, ei mun tarvi sitä miettiä. Minä ainakin luotan niiden ammattitaitoonSam01 kirjoitti:...ja nyt nää jo roudaa pyöriään vapaaehtoisesti konttorille?!?kasikasi kirjoitti:Nyt kun kerran otit puheeksi.Sama juolahti mieleeni, tätä lukiessani. Varmaan kilvan vietäs katsastettavaksi pyöriä, kun kutsu kävis. No, kukin tekee kuinka parhaaksi näkee. Luulis kapina henkee edes vähän olevan.Sam01 kirjoitti:Mä oon monta kertaa miettiny tätä foorumia lukiessani että HD-kuskit on aivan varmasti maailman lainkuuliaisin kansanryhmä!! Nyt kun tungette uretaania putkiinne niin muistakaa nyt samalla tarkistaa ettei mikään heijastin oo pudonnut ja että rekisteriotteessa on mainittu että saat kuskata muijaas tällä pyörällä ilman pelkoa sanktioista. Pari hymiötä vielä![]()
Mää hämmästyn.
Odotellaanpa tuleeko tuonne toiseen osioon paljon noita mittaustuloksia. Toivottavasti kuitenkaan ei.
Jussi
Tämä eroaa kyllä paljonkin aikaisemmista, koska nyt noita mittareita on suurella kohulla hankittu ja niistä informoitu.jussibee kirjoitti: Joka keväthän on ollut tämä sama keskustelu ihan pelottavista äänimittauksista, nyt on vaan mennyt överiksi. Odotellaanpa tuleeko tuonne toiseen osioon paljon noita mittaustuloksia.
Silti on onneksi hiljaista vielä tuossa mittaustulosketjussa. Tosin toukokuussahan jonkin tiedon mukaan noita mittauksia vasta aletaan tehdä. Siksi onkin tärkeää, että varmaa tietoa tulee sinne ketjuun, eikä pelkkiä huhuja, huhut saavat olla vaikka tässä ketjussa.
Pertti ja Jokke, olette täysin oikeassa, ei poliisi noita katsastajan papereita usko, koska se katsastuskunto on maan tavan mukaan pyörässä päällä noin 30 min. katsastuksen jälkeen
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
käytiin viime keskiviikkona tampere - turun sgn....forssassa ku pysähdyttiin kahveelle
kaveri meni jututtaan kahta moottoripyöräpoliisia ja kysy revittekö kilvet tienpäällä
ukot oli sanonu että höpö-höpö juttuja pakilassa vai pasilassa on yks mittari eikä ne tienny että niitä olis edes tilattu lisää...ja sillon ku äänistä on jotain valittamista ne ohjeistaa toimiin eikä revi kilpiä...ne keskittyy enemmänkin näihin mopoihin jokka pärrää tua talojen välissä pyöräteillä
kaveri meni jututtaan kahta moottoripyöräpoliisia ja kysy revittekö kilvet tienpäällä
ukot oli sanonu että höpö-höpö juttuja pakilassa vai pasilassa on yks mittari eikä ne tienny että niitä olis edes tilattu lisää...ja sillon ku äänistä on jotain valittamista ne ohjeistaa toimiin eikä revi kilpiä...ne keskittyy enemmänkin näihin mopoihin jokka pärrää tua talojen välissä pyöräteillä
Mistä asioista muuttopyörät on vapautettu varusteiden/vaatimusten osalta? Jollain tietoa?ezmo kirjoitti:Elähän nuolaase 08 pelisi kanssa, tienpäällä voi tulla toinen tuomio. Siinä mielestäni lain tulkinnan mukaan pitää olla e putket, koska on nuon uus.FXSTBI kirjoitti:Tästä tulee kivaa, mulla on toinen pyörä muuttoajoneuvo (vm 08) ja se on katsastettu VH big radius putket kiinni. Katsuri vaan nyökytteli kun käytteli sitä hetken. Siinä kai saa ollakkin toi putki kiinni nyt sitten ihan rauhassa. Toinen laitos on 99 mallin night train, myös usa tuonti ja siinä on omavalmisteinen putki kiinni. Se on myös rekisteröintikatsastettu tuolla putkella. Saapa nähdä millainen keskustelu saadaan aikaiseksi jos yrittäävät ääniä tien päällä mittailla. Veikkaan, että jollakulla menee hermo![]()
Kun kieltäytyy mittaamisesta niin pyörä matkaa ilmeisesti kotiin kärrissä? Minä en ainakaan mittauta ääniä tien penkalla, ne katotaan sitten kats.asemalla. Tienposkessa on taustameluakin jo liikaa luotettaviin tuloksiin, puhumattakaan muista tekijöistä.
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:39 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Vaihdoin just laittomat putket laittomiin, en poliisin vaan ihan naapureiden vuoksi. Kilvet lähtee edelleen mutta ainkin naapurit halaa mua, aivan mahtavaa 
- BHS -
- jorgegoodman
- Viesti:
Minä puolestani laitoin rekkarin kiinni todella ISOILLA! siipimuttereilla..... 
Musclen runkonumerotarra on siinä vasemmalla ylhäällä runkoputkessa ennen tööttiä.moottori-hannu kirjoitti:Uteliaisuus iski: 01 Sportster tuv lappu 100db(USA tuonti) eli aika hyvä ! 09 v-rod muscle en ole löytänyt db-arvoja (Suomi-pyörä), tietääkö joku minne tarra piilotettu?
Mulla on siinä 90dB(A) @ 4125rpm
- the ripper
Saapa nähdä miten käy, just melkein itkin kun porailin uusiin putkiin reiät että saa vaimennin huilut kiinni. Jos silti kilvet lähtee niin kyllä melkein vois alkaa vakavasti harkitsemaan turvapaikan hakijaks alkamista.