Moottoripyörien melumittaus -asiaa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
mukle
Viesti:

Re: Moottoripyörien melumittaus -asiaa

Viesti Kirjoittaja mukle »

Mjoo. Kyllähän spekulaatiota maailmaan mahtuu ja sinällään ihan hyvä niin.

Mutta vitsi kun saatais käytännön esimerkkejä ja tilastoo nopeesti lisää tuonne MELUJA MITATTU topikkiin.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
moottori-hannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

Uteliaisuus iski: 01 Sportster tuv lappu 100db(USA tuonti) eli aika hyvä ! 09 v-rod muscle en ole löytänyt db-arvoja (Suomi-pyörä), tietääkö joku minne tarra piilotettu?
Ride free; Ride safe; Ride hard; you can rest when you die
Sam01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam01 »

kasikasi kirjoitti:
Sam01 kirjoitti:Mä oon monta kertaa miettiny tätä foorumia lukiessani että HD-kuskit on aivan varmasti maailman lainkuuliaisin kansanryhmä!! Nyt kun tungette uretaania putkiinne niin muistakaa nyt samalla tarkistaa ettei mikään heijastin oo pudonnut ja että rekisteriotteessa on mainittu että saat kuskata muijaas tällä pyörällä ilman pelkoa sanktioista. Pari hymiötä vielä :roll: :roll:
Nyt kun kerran otit puheeksi.Sama juolahti mieleeni, tätä lukiessani. Varmaan kilvan vietäs katsastettavaksi pyöriä, kun kutsu kävis. No, kukin tekee kuinka parhaaksi näkee. Luulis kapina henkee edes vähän olevan.
...ja nyt nää jo roudaa pyöriään vapaaehtoisesti konttorille?!?
Mää hämmästyn.
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Sam01 kirjoitti:...ja nyt nää jo roudaa pyöriään vapaaehtoisesti konttorille?!?
Mää hämmästyn.
Jos jollain on niin hyvät tulot, että päiväsakkoja ei kannata alkaa tienvarsitarkastuksista maksella, niin mieluummin maksaa sen konttorin paperin - se kun on saman hintainen rikkaalle ja köyhälle... :roll: :?:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joe Cool kirjoitti:
Sam01 kirjoitti:...ja nyt nää jo roudaa pyöriään vapaaehtoisesti konttorille?!?
Mää hämmästyn.
Jos jollain on niin hyvät tulot, että päiväsakkoja ei kannata alkaa tienvarsitarkastuksista maksella, niin mieluummin maksaa sen konttorin paperin - se kun on saman hintainen rikkaalle ja köyhälle... :roll: :?:
Katsastajan papereita on ennenkin tituleerattu vessapaperin arvoisiksi, kun Harrikoita on tien päällä poliisin toimesta tutkittu. Kaikin puolin katsastettu laite on todettu laittomaksi ja taas jälkeen päin katsastuksessa lailliseksi.
Se on aivan poliisin asenteesta kiinni, miten tositilanteessa toimitaan. Poliisi koulutukseen sisältyy varmaan isoilla kirjaimilla kohta, jossa kaikki Harrikalla ajavat ovat tavalla tai toisella rikollisia.
Itse olen ainakin huomannut, että ratsiassa kannattaa olla mieluummin tyhmä, kuin viisas.
moderattori

Romu rauhoittaa!
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Pertti kirjoitti:Katsastajan papereita on ennenkin tituleerattu vessapaperin arvoisiksi, kun Harrikoita on tien päällä poliisin toimesta tutkittu. Kaikin puolin katsastettu laite on todettu laittomaksi ja taas jälkeen päin katsastuksessa lailliseksi.
Noh. Viimeksi konttorilla käydessäni katsuri oli pottuuntunut siitä, että liikuva poliisi oli ottanut yhteyttä häneen ja kysynyt, että kuinka hän oli mennyt hyväksymään erään ratsatun H-D:n. Hän ei enää suostu Harrikoita muutoskatsastamaan. Jos pyörä on papereiden mukaisessa kunnossa, niin silloinhan voi poliisin toimista valittaa. Vallu jo tuolla aikaisemmin kertoi miten.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
jussibee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussibee »

Sam01 kirjoitti:
kasikasi kirjoitti:
Sam01 kirjoitti:Mä oon monta kertaa miettiny tätä foorumia lukiessani että HD-kuskit on aivan varmasti maailman lainkuuliaisin kansanryhmä!! Nyt kun tungette uretaania putkiinne niin muistakaa nyt samalla tarkistaa ettei mikään heijastin oo pudonnut ja että rekisteriotteessa on mainittu että saat kuskata muijaas tällä pyörällä ilman pelkoa sanktioista. Pari hymiötä vielä :roll: :roll:
Nyt kun kerran otit puheeksi.Sama juolahti mieleeni, tätä lukiessani. Varmaan kilvan vietäs katsastettavaksi pyöriä, kun kutsu kävis. No, kukin tekee kuinka parhaaksi näkee. Luulis kapina henkee edes vähän olevan.
...ja nyt nää jo roudaa pyöriään vapaaehtoisesti konttorille?!?
Mää hämmästyn.
Täysin samoilla linjoilla. Miten näistä häksättimistä nyt yhtäkkiä on tullut jotenkin kauheita kamppeita? Joka keväthän on ollut tämä sama keskustelu ihan pelottavista äänimittauksista, nyt on vaan mennyt överiksi. Mun pyöristä on kerran ollut yksi yhden päivän ajan ns. laillinen, koska kävin katsastaan sen. Kyllähän tämä riski on ollut aina tiedossa, että voi joutua katsastukseen. Minä en ainakaan vaihda omatoimisesti mitään osia pyörästäni. Kyllä ne poliisit kertoo, jos on aihetta käydä konttorilla, ei mun tarvi sitä miettiä. Minä ainakin luotan niiden ammattitaitoon :roll: . Kyllä Harrikan pitkäiskuinen matala jytinä on musiikkia korville, verrattuna kierroskoneiden kovaääniisiin rääkäsyihin :D

Odotellaanpa tuleeko tuonne toiseen osioon paljon noita mittaustuloksia. Toivottavasti kuitenkaan ei.
Jussi
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jussibee kirjoitti: Joka keväthän on ollut tämä sama keskustelu ihan pelottavista äänimittauksista, nyt on vaan mennyt överiksi. Odotellaanpa tuleeko tuonne toiseen osioon paljon noita mittaustuloksia.
Tämä eroaa kyllä paljonkin aikaisemmista, koska nyt noita mittareita on suurella kohulla hankittu ja niistä informoitu.

Silti on onneksi hiljaista vielä tuossa mittaustulosketjussa. Tosin toukokuussahan jonkin tiedon mukaan noita mittauksia vasta aletaan tehdä. Siksi onkin tärkeää, että varmaa tietoa tulee sinne ketjuun, eikä pelkkiä huhuja, huhut saavat olla vaikka tässä ketjussa.

Pertti ja Jokke, olette täysin oikeassa, ei poliisi noita katsastajan papereita usko, koska se katsastuskunto on maan tavan mukaan pyörässä päällä noin 30 min. katsastuksen jälkeen :lol: En tiedä, olisiko siitä paperista silti apua mahdollista sakkoa kumotessa ja poliisin toimista valitettaessa... :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
hanski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hanski »

käytiin viime keskiviikkona tampere - turun sgn....forssassa ku pysähdyttiin kahveelle
kaveri meni jututtaan kahta moottoripyöräpoliisia ja kysy revittekö kilvet tienpäällä
ukot oli sanonu että höpö-höpö juttuja pakilassa vai pasilassa on yks mittari eikä ne tienny että niitä olis edes tilattu lisää...ja sillon ku äänistä on jotain valittamista ne ohjeistaa toimiin eikä revi kilpiä...ne keskittyy enemmänkin näihin mopoihin jokka pärrää tua talojen välissä pyöräteillä
Nightster

Viesti Kirjoittaja Nightster »

ezmo kirjoitti:
FXSTBI kirjoitti:Tästä tulee kivaa, mulla on toinen pyörä muuttoajoneuvo (vm 08) ja se on katsastettu VH big radius putket kiinni. Katsuri vaan nyökytteli kun käytteli sitä hetken. Siinä kai saa ollakkin toi putki kiinni nyt sitten ihan rauhassa. Toinen laitos on 99 mallin night train, myös usa tuonti ja siinä on omavalmisteinen putki kiinni. Se on myös rekisteröintikatsastettu tuolla putkella. Saapa nähdä millainen keskustelu saadaan aikaiseksi jos yrittäävät ääniä tien päällä mittailla. Veikkaan, että jollakulla menee hermo 8)

Kun kieltäytyy mittaamisesta niin pyörä matkaa ilmeisesti kotiin kärrissä? Minä en ainakaan mittauta ääniä tien penkalla, ne katotaan sitten kats.asemalla. Tienposkessa on taustameluakin jo liikaa luotettaviin tuloksiin, puhumattakaan muista tekijöistä.
Elähän nuolaase 08 pelisi kanssa, tienpäällä voi tulla toinen tuomio. Siinä mielestäni lain tulkinnan mukaan pitää olla e putket, koska on nuon uus.
Mistä asioista muuttopyörät on vapautettu varusteiden/vaatimusten osalta? Jollain tietoa?
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:39 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Robusto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Robusto »

Vaihdoin just laittomat putket laittomiin, en poliisin vaan ihan naapureiden vuoksi. Kilvet lähtee edelleen mutta ainkin naapurit halaa mua, aivan mahtavaa :)
- BHS -
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Minä puolestani laitoin rekkarin kiinni todella ISOILLA! siipimuttereilla..... :lol:
paalinaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paalinaru »

moottori-hannu kirjoitti:Uteliaisuus iski: 01 Sportster tuv lappu 100db(USA tuonti) eli aika hyvä ! 09 v-rod muscle en ole löytänyt db-arvoja (Suomi-pyörä), tietääkö joku minne tarra piilotettu?
Musclen runkonumerotarra on siinä vasemmalla ylhäällä runkoputkessa ennen tööttiä.
Mulla on siinä 90dB(A) @ 4125rpm
the ripper

Viesti Kirjoittaja the ripper »

Saapa nähdä miten käy, just melkein itkin kun porailin uusiin putkiin reiät että saa vaimennin huilut kiinni. Jos silti kilvet lähtee niin kyllä melkein vois alkaa vakavasti harkitsemaan turvapaikan hakijaks alkamista.
Vastaa Viestiin