Miksi pyörä heiluu vauhdissa?
Re: Miksi pyörä heiluu vauhdissa?
Kävimpä laittamassa eteen ja taakse 2.9 baaria painetta, nyt vipattaa jo lähes sallituissa nopeuksissa. Painetta siis alaspäin. Hemmetti kuin tietäis miten nämä paineet on niissä pyörissä missä nämä renkaat on ensiasennusrenkaina.
Ei rengaspaineet vipotusta aiheuta. Vaimentaa tosin voi, eli vika jossakin muualla.mikira kirjoitti:Kävimpä laittamassa eteen ja taakse 2.9 baaria painetta, nyt vipattaa jo lähes sallituissa nopeuksissa. Painetta siis alaspäin. Hemmetti kuin tietäis miten nämä paineet on niissä pyörissä missä nämä renkaat on ensiasennusrenkaina.
XL1200S -98 ja FLHP -16
Nyt on mun mopossa vipottavat renkaat vaihtettu, eli endurokumit on vaihtunu Pirellin night Dragon kumeihin. Eteen meni 120 leveä ja taakse 180 leveä, nyt riittää pitoa eikä ole vipotattanut vielä missään vauhdeissa mitä olen uskaltanut ajaa.
Päivitetäänpä taas kun tuli tuo saatanan vipotus taas esiin, elikkä renkaat on nyt jonkun verran kuluneet noin 4-5000km verran (ei voi sanoo varmaksi kun ei ole kuin kiekkamittari ja varotusvalot). Navigaattorista kattelin nopeuden olevan noin 150km/h paremmalla puolella kun tuo vipottaminen taas alko, viimekesänä ei esiintyny mitää tällästä vaikka pari kertaa tuli ajettua lujempaakin.
Ei näillä kyllä pidä ajaa yli yheksääkymppiä,kyllä customit ainakin rupee huojuun satasen jälkeen ja suurin osa tän ikäsistä ukoista jo vähä allekin 
Jaa niin kun oikein mietin,niin woblaushan tarkottaa kait sitä,että pyörän runko alkaa jotenkin antaan
periks tai joteski resonoimaan jostain montusta ite oon tuon joskus 350 Hondalla kokenu 70-luvulla ei auta jarrutus eikä kaasutus onneks en osunu mihinkään.tässä ei taida olla kuitenkaan kysymys ihan niin rajusta
jutusta,siinä kyllä nimittäin muuttuu kyllä kuski matkustajaksi samantien
periks tai joteski resonoimaan jostain montusta ite oon tuon joskus 350 Hondalla kokenu 70-luvulla ei auta jarrutus eikä kaasutus onneks en osunu mihinkään.tässä ei taida olla kuitenkaan kysymys ihan niin rajusta
jutusta,siinä kyllä nimittäin muuttuu kyllä kuski matkustajaksi samantien
- norsunkorva
- Viesti:
Kyllä nyt "suma" puhuu asiaa! Ja ihan selvinpäinkin jo huojuu ..kun satulasta nousee..jos tällasilla persevasaroillasuma kirjoitti:Ei näillä kyllä pidä ajaa yli yheksääkymppiä,kyllä customit ainakin rupee huojuun satasen jälkeen ja suurin osa tän ikäsistä ukoista jo vähä allekin
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63