Varoitus piraattivaatteista kiinassa!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

FXSTBI
Viesti:

Re: Varoitus piraattivaatteista kiinassa!

Viesti Kirjoittaja FXSTBI »

Tuo eri diilereiden selkäprinteillä varustettujen t-paitojen keräily kuuluu omiinkin "harrastuksiin".
Mulla on niitä parikymmentä eripuolilta maailmaa, lähinnä kyllä usan eri kaupungeista. Suomesta en ole ostanut itselle kuin yhden tai kaksi. Tuliaiseksi noita on saanut kantaa varsinkin jenkkeihin.

Suurimmassa osassa on vielä laput kiinni :)

Mutta itse asiaan, olen törmännyt pariin piraattitakkiin suomessa ja kyllä ne molemmat erotti varsin nopeasti alkuperäisestä. Vaikka aika surkea on tuo kiinassa tehty aitokin takki. Mulla on joku 4-5 vuotta vanha "Torque" takki ja se on hyvä. Nyt viimeksi usassa käydessä ostin tuollaisen "Thunder hill " takin ja se on kyllä aika p...ka. Herää tietty kysymys miksi piti edes ostaa...

Paljon noista alkuperäisosista, siis niistä mustissa laatikoissa olevista palikoista, on myös valmistettu kiinassa tai muualla sillä suunnalla. Eikä siinä mitään jos on oikeanlaista ja toimivaa kamaa. Jää companyllekkin enempi katetta kun kamat saadaan murto-osalla entisisä kustannuksista, paikkaahan se hieman tuota romahtanutta pyörämyyntiä. Monessa muussa bisneksessä muuten itse kone tai laite myydään pienellä katteella ja sitten huolloilla, varaosilla ja up gradeilla tehdään tulosta. Mitenkä companylla voikaan mennä huonosti kun itse laitteessa on kovat katteet ja vielä jälkihoito puolellakin revitään mitä irti lähtee :D Nojoo, pyörämyynti notkahti pahasti, mutta eiköhän se siitä taas kohta.
jarmokuttinen

Viesti Kirjoittaja jarmokuttinen »

Sen verran vielä tuohon backprint hommaan lisään, että nyt uusimmassa erässä joka juuri saapui, otimme tämän huomioon ottamalla mahdollisimman huomaamattoman Kuopio painatuksen, tämä valittiin valmiiden joukosta jotka oli vaihtoehtona. Taisi tulla naisten paitoihin suurimmaksi osaksi painatus hyvin pienellä helmaan tai niskaan ja miesten paitoihin suuri selkäkuvio jossa pienellä kuopio teksti. Tämä on myös sinänsä hassua koska noi selkäpainatukset nostavat vielä hankintahintaa oman osansa ja se on pakko siinä olla. Paidat, lasten vaatteet sekä golf vermeet ilmestyvät verkkokauppaan lähipäivinä kun saamme valmiit kuvat ja kaikki tavarat varastoon.

Ja mitä tuohon kiinan piraattilaatuun tulee, niin jotkin meidän käsissämme käyneet takit oli tosiaan hämmästyttävän alkuperäisen näköisiä ja oloisia. Parhaiten eron huomasi vertailemalla vierekkäin alkuperäiseen jolloin ne voitiin todeta helposti kopioksi. Irtaallaan niitä oli osasta vaikea todeta kun toiset erotti taas jo kauempaa.

Merkonomi myös täälläkin.

Jarmo
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Ja jos ei halua ameriikan serkuilta tilata niin täältä saapi nopeesti nahkatakit. <
http://www.shop-harley-dresden.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Postikulut ei ole pahat ja verojakaan eikä tullia tule.
kcenter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kcenter »

Kyllä Sinä merkonomi Jarmo vaan olet uskomaton kaveri. Tietokone myyjänä "kannuksesi" hankkineena muutaman vuoden HD rättejä räplänneenä heittäydyt tänne paskalootaan asiantuntijana sopimusongelmiasi levittelemään.

Kun nyt halusit tätä jatkaa, ole hyvä ja vastaa näihin kysymyksiin (kolmas kerta kun pyydetäänn).

1.Oletko tarkistanut ettei tuoteittesi esim. vetoketjuja ole ommellut 6v poika tai tyttö, eli ettei niiden valmistukseen ole käytetty lapsityövoimaa.

2. Löytyykö sinun takki/paita tuotteiden niskalapusta valmistusmaana Aasian maita kuten Kiina?

Nyt kun niitä löytyi, kerro ihmeessä meille Moraalittomille paskantaputteliolle miten Sinä tiedät että ne ovat aitoja.

Vai siinä pöydällä Sinä erotat Piraatin aidosta, ymmärrä nyt hyvä Jarmo että tuollaisella ominaisuudella pääset välittömästi Tullin esimieheksi, eikä tarvitse täällä kinata persaukisten mopo ihmisten kanssa.

Kansalainen.
Rautahauli

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Kuva
drago

Viesti Kirjoittaja drago »

Piti ihan mielenkiinnosta verrata Dresdenin ja Kuopion verkkokauppojen hintoja, nahkatakeista ainoa vertailukohta oli Classic Cruiser harmaana Dresden hinta 554,00 ja Kuopion 924,48 molemmat hankkinevat tuotteensa H-D Europelta? Itse en ole vielä mannekiiniksi alkanut, takki on Fox Creek ilman mainoksia, laatutakki elinikäisellä takuulla.
Minuakin hiukan "jurppii" kun kaikki varaosat ja tarvikkeet täytyy tilata amerikasta, autopuolella ei tilanne kilpailusta johtuen ole ihan yhtä räikeä.
Romutettu tiekuningas
Röpöttäjä
Viesti:

Soon vähä sama asia kuin autokauppiaiden itku kun tajusivat että kansa ostaa Saksasta.
Parhaat kauppiaat väitti että suomeen tehdään ihan eri autoja
- syylärit erikokoisia
- lämppärit erikokoisia
Kaikkein parasta kun eivät ittekkään tienneet kun kysyi sitten oem numeroista kun kysyi tuonyiautoon että onhan se sama osa.
- Suomeen ei ole tehty mittään erilaista. Päinvastoin ensiasennusosia on verotuksen takia jätetty pois.

Drestenistä kamat 4päivässä täällä. Takkiin 20e rahti ja tavara tuli ovelle.
Sieltä tulee myös varaosat samalla tavalla alle neljässä päivässä.
Viimeksi muokannut Röpöttäjä, 17:25 14.11.2010.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
böötömi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja böötömi »

kcenter kirjoitti:Kyllä Sinä merkonomi Jarmo vaan olet uskomaton kaveri. Tietokone myyjänä "kannuksesi" hankkineena muutaman vuoden HD rättejä räplänneenä heittäydyt tänne paskalootaan asiantuntijana sopimusongelmiasi levittelemään.

Kun nyt halusit tätä jatkaa, ole hyvä ja vastaa näihin kysymyksiin (kolmas kerta kun pyydetäänn).

1.Oletko tarkistanut ettei tuoteittesi esim. vetoketjuja ole ommellut 6v poika tai tyttö, eli ettei niiden valmistukseen ole käytetty lapsityövoimaa.

2. Löytyykö sinun takki/paita tuotteiden niskalapusta valmistusmaana Aasian maita kuten Kiina?

Nyt kun niitä löytyi, kerro ihmeessä meille Moraalittomille paskantaputteliolle miten Sinä tiedät että ne ovat aitoja.

Vai siinä pöydällä Sinä erotat Piraatin aidosta, ymmärrä nyt hyvä Jarmo että tuollaisella ominaisuudella pääset välittömästi Tullin esimieheksi, eikä tarvitse täällä kinata persaukisten mopo ihmisten kanssa.

Kansalainen.
Kippis täältäkin, mutta oletko kuullut jumittuneessa väittelyssä semmoista sanontaa kuin : "Fiksumpi antaa periksi"
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
oikari1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oikari1 »

Ei tulisi mieleenkään ostaa vaatteita postimyynnistä, vaikka ilman saisi :lol: Vaikka olen "normaalikokoinen", en pätkä enkä hujoppi ja painoindeksi suurinpiirtein kohdallaan, niin kyllä vaate pitää kokeilla päälle, ennenkuin alkaa lompsaa raottelemaan. Ja mitä hintoihin tulee, niin auton valmistus maksaa kuulemma kolme tonnia ja kaupassa me maksetaan siitä vähintään kakskymppiä, Paljonkohan moottoripyörän valmistus maksaa? Luulisi, että noin tonnin tai hieman mieluummin alle, tuommoinen mistä saa uutena pulittaa yli kympin. Vaate siinä hinnoittelussa voi maksaa "piraattitehtaassa" euron tai kaksi :lol:
Dyna FXDCI
jarmokuttinen

kcenter kirjoitti:Kyllä Sinä merkonomi Jarmo vaan olet uskomaton kaveri. Tietokone myyjänä "kannuksesi" hankkineena muutaman vuoden HD rättejä räplänneenä heittäydyt tänne paskalootaan asiantuntijana sopimusongelmiasi levittelemään.

Kansalainen.
Voi voi sinua... Jaksat jauhaa yhä paskaa nimimerkin takaa kun ei ole miestä tulla esiin tuon turvamuurisi suojasta. Tarvitsetko ehkäpä tikun jolla voit kaivaa vihreän palkokasvin tuulenhalkojan sisuksista ulos? En ole koskaan kenellekään väittänyt olevani muita viisaampi koska en ole, enkä koskaan väittele asiasta josta en tiedä. Kestän kritiikkiä päin naamaa, mutta en jaksa vain kuunnella viisastelua selän takana tai anonyyminä. Jos jollakin ei ole tarpeeksi suoraselkäisyyttää niin se ei ole minulta pois.

Vastaus kysymyksiisi:

1. En ole yhtään varma kuka tuotteet todella tekee eikä se ole minun murheeni. Ostan ne rehellisesti ja myyn rehellisesti. Oletko katsonut onko sinun alushoususi kenties nyplätty lasten keräämästä puuvillasta? Varmastikin olet kun noin kärkkäästi asiaa puolustat.

2. Jos olet lukutaitoinen, niin olet varmaan jo aiemmin kirjoituksestani lukenut, että kyllä HD teettää vaatteet aasian maissa, kuten kiinassa. En ehkä kirjoittanut tätä tekstiini tarpeeksi selvästi, mutta sen pitäisi olla siitä ymmärrettävissä. Luotan, että HD itse hoitaa meille myyntiin alkuperäistä tavaraa kun se heiltä tilataan. Jos ne sattuvat olemaan kopiota, niin kyllä sitten on jo asiat huonosti.

Jarmo
jarmokuttinen

drago kirjoitti:Piti ihan mielenkiinnosta verrata Dresdenin ja Kuopion verkkokauppojen hintoja, nahkatakeista ainoa vertailukohta oli Classic Cruiser harmaana Dresden hinta 554,00 ja Kuopion 924,48 molemmat hankkinevat tuotteensa H-D Europelta? Itse en ole vielä mannekiiniksi alkanut, takki on Fox Creek ilman mainoksia, laatutakki elinikäisellä takuulla.
Minuakin hiukan "jurppii" kun kaikki varaosat ja tarvikkeet täytyy tilata amerikasta, autopuolella ei tilanne kilpailusta johtuen ole ihan yhtä räikeä.
Takin uusi hinta 755,00 nyt korjattu. Hieman laski siis tuosta aiemmasta.

Jarmo
karibo

Viesti Kirjoittaja karibo »

jarmokuttinen kirjoitti:
drago kirjoitti:Piti ihan mielenkiinnosta verrata Dresdenin ja Kuopion verkkokauppojen hintoja, nahkatakeista ainoa vertailukohta oli Classic Cruiser harmaana Dresden hinta 554,00 ja Kuopion 924,48 molemmat hankkinevat tuotteensa H-D Europelta? Itse en ole vielä mannekiiniksi alkanut, takki on Fox Creek ilman mainoksia, laatutakki elinikäisellä takuulla.

Jarmo
Asiahan ei mitenkaan minulle kuulu, mutta kylla taalta isonveden takaa katsottuna jossain on jotain mataa.

Jos takin saa Germaniasta 554 egee plus 20 egee rahti eli 574 egee ja sama takki maksaa Brezhnevlandiassa 755 egee, niin jokuhan vetaa valista ja ihan helvetisti. Tuossa on ojalan laskuopin mukaan 181 egee eroa. Ihan heti en nielase etta diileri maksaa ton verran ylimaaraista esim. rahdissa tai varastoinnissa. Sen lisaksi on satavarmaa etta germaanin hinnassa on myos diilerille ihan jees siivu.

Toisaalta, kaikki "aluperainen" HD kama on torkeasti ylihinnoiteltua. Kaikkialla. Itse olen nyt Teksasissa ja kylla kannattaa harkita kahteen kertaan ostaako HD vai aftermarket. Hinnoissa on aikalailla eroa.
Jusahdus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusahdus »

jarmokuttinen kirjoitti:

Jarmo
minun mielestä, tällä tyhmälläkin päällä laskettuna, siinä on silti 200 ekua hintaeroo...
sillä rahalla saa esim. aikasta paljon bensaa harrikkaan...
"Ja kadonneen rispektin metsästys..."
Röpöttäjä
Viesti:

Ja halavalla lennolla voipi käyvä Dresdenissä sovittamassa ja juomassa kaljat! Mie ainakin käyn. Suosittelen muuten kauppaa kaikin puolin. Palvelu on hyvää ja jos ei ole hyllyssä välitön tieto nettiin ja kysymys haluaako jälkitoimituksen ja koska on perillä.
jarmokuttinen

Jusahdus kirjoitti:
jarmokuttinen kirjoitti:

Jarmo
minun mielestä, tällä tyhmälläkin päällä laskettuna, siinä on silti 200 ekua hintaeroo...
sillä rahalla saa esim. aikasta paljon bensaa harrikkaan...
Juu, ei olla vielä samassa hintatasossa, mutta oikeaan suuntaan matkalla kuitenkin. Yksi välikäsi on ilmeisesti enemmän vielä ottamassa omansa kun germaaneilla.

Jarmo
Lukittu