Mulla on niitä parikymmentä eripuolilta maailmaa, lähinnä kyllä usan eri kaupungeista. Suomesta en ole ostanut itselle kuin yhden tai kaksi. Tuliaiseksi noita on saanut kantaa varsinkin jenkkeihin.
Suurimmassa osassa on vielä laput kiinni
Mutta itse asiaan, olen törmännyt pariin piraattitakkiin suomessa ja kyllä ne molemmat erotti varsin nopeasti alkuperäisestä. Vaikka aika surkea on tuo kiinassa tehty aitokin takki. Mulla on joku 4-5 vuotta vanha "Torque" takki ja se on hyvä. Nyt viimeksi usassa käydessä ostin tuollaisen "Thunder hill " takin ja se on kyllä aika p...ka. Herää tietty kysymys miksi piti edes ostaa...
Paljon noista alkuperäisosista, siis niistä mustissa laatikoissa olevista palikoista, on myös valmistettu kiinassa tai muualla sillä suunnalla. Eikä siinä mitään jos on oikeanlaista ja toimivaa kamaa. Jää companyllekkin enempi katetta kun kamat saadaan murto-osalla entisisä kustannuksista, paikkaahan se hieman tuota romahtanutta pyörämyyntiä. Monessa muussa bisneksessä muuten itse kone tai laite myydään pienellä katteella ja sitten huolloilla, varaosilla ja up gradeilla tehdään tulosta. Mitenkä companylla voikaan mennä huonosti kun itse laitteessa on kovat katteet ja vielä jälkihoito puolellakin revitään mitä irti lähtee