Varoitus piraattivaatteista kiinassa!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Röpöttäjä
Viesti:

Re: Varoitus piraattivaatteista kiinassa!

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Ja viralliset Hree kauppiaat alkaa myydä piratteja? Tehty Intiassa. Vanhoissa vara parempi. Tai tehdään ite! Tietää mistä osat tulee.... :D
http://www.harley-davidson.com/wcm/Cont ... story=news" onclick="window.open(this.href);return false;

Lue NEW hakemistosta
jarmokuttinen

Viesti Kirjoittaja jarmokuttinen »

Röpöttäjä kirjoitti:Ja viralliset Hree kauppiaat alkaa myydä piratteja? Tehty Intiassa. Vanhoissa vara parempi. Tai tehdään ite! Tietää mistä osat tulee.... :D
http://www.harley-davidson.com/wcm/Cont ... story=news" onclick="window.open(this.href);return false;

Lue NEW hakemistosta
HD:lla on ollut jo jonkin aikaa kokoonpanolinja myös Brasiliassa. Tuovat kokoonpanon lähemmäksi asiakkaita ja kasvavia markkinoita. Ei mitään ihmeellistä siis. Yksi Brassi laite kävi aikoinaan meilläkin. Runkonumero vain poikkeaa amerikan malleista. Intia on nyt sitten seuraavana vuorossa. En usko, että näitä laitteita tulee euroopan markkinoille vaan saamme edelleen ameriikassa kasattuja pyöriä.

Jarmo
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joe Cool kirjoitti:
Ja älä Pertti tätä nyt ryhdy mainoksena poistamaan, vaikka itselläsi olisikin mahdolliset sponsorisopimukset kunnossa pohjanmaan paikallisdiilerin kanssa :mrgreen:
Osuit sikäli oikeaan, että todellakin olen lähikauppaa sponsoroinut jopa uuden pyörän oston merkeissä. On mielestäni mukavampi hoitaa "jälkipyykki" lähellä kotia ja samassa paikassa, mistä kampe on hankittukin. Tästä sponsoroinnista on ainakin minulle ollut huomattavaa hyötyä myös keskellä ajokautta tarvitsemani palvelun nopeudessa.
Eikä muuten tulisi mieleenikään, että menisin heille kyselemään, laittaisivatko saksasta tilaamiani renkaita, tai jotakin muuta halvalla tilattua palikkaa paikoilleen. Reilu peli pitää olla puolin ja toisin.
Olen varmasti vanhanaikainen, mutta mielestäni henkilökohtainen kaupanteko ja hyvä henkilökemia toimii edelleenkin.

Mitä tulee mainostamiseen ja kaupallisiin ilmoituksiin tällä foorumilla, säännöt kieltävät sellaisen yksiselitteisesti. Tämä ketju on pysynyt siltä osin hyvällä puolella, eikä ole tarpeen sitä katkaista.
Suorat henkilöön käyvät tölväisyt (en tarkoita itseeni kohdistuvia 8) ) ovat myös kiellettyjä , sellaiselle kirjoittelulle on runsaasti muita foorumeita.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Pertti
Eikä muuten tulisi mieleenikään, että menisin heille kyselemään, laittaisivatko saksasta tilaamiani renkaita,
No tölväistään sitten! Missä sitten laitatat ne Saksasta tilaamasi renkaat?
Meillä päin Euromestari- ketjun (nimi muutettu) liikkeet laittaa myös asiakkaan renkaita vanteille.
Kuva LIFEMEMBER
kcenter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kcenter »

Nyt tarvitaan oikeasti Jarmo hyvä selitys, suora lainaus Sinulta:

"Hintamuutokset tulevat koskemaan HD:n omaa tuotantoa ja lisenssivalmistajat ovat asia erikseen".

Mitä tämä tarkoittaa? Ole hyvä ja avaa vähän tyhmemmällekin mopoilijalle.

Mikä on HD:n omaa tuotantoa?????? Mikä taas on lisenssivalmistaja????????

Kyllähän Sinä "kauppiaana" hyvin tiedät että HD:n rättipuoli (mistä tämä ketju alkoi) myytiin huonoina aikoina Italialaisille vai.........

Ja tosta moraalista mitä meiltä mopoihmisiltä ei Sinun mielestä löydy sen verran, että oletko Sinä varmistanut ettei noiden liikkeessäsi myytävänä olevien Aasiassa valmistettujen takkien vetoketjuja ole ommellut 6 v poika/tyttö.

Uskoakseni olet, koska onhan Sinulla moraali onhan, onhan.

Kansalainen
jarmokuttinen

kcenter kirjoitti:Nyt tarvitaan oikeasti Jarmo hyvä selitys, suora lainaus Sinulta:

"Hintamuutokset tulevat koskemaan HD:n omaa tuotantoa ja lisenssivalmistajat ovat asia erikseen".

HD:n omalla tuotannolla ajan takaa HD:lta suoraan tulevia tuotteita jotka on itsessään numeroitu tyyliin xxxxx-xx esim suodatin 63798-99. Nämä hinnat on maahantuoja sekä HD europe määrännyt valmiiksi. Paljon tuotteita tulee myös ns. lisenssivalmistajilta jotka myyvät tuotteet suoraan kauppiaille tai erillisen agentuurin kautta joiden hinnoittelu riippuu aina millä hintaa ostetaan ja kuinka paljon. Osa näistäkin tulee yhä maahantuojan kautta, kuten esimerkiksi T-paidat joiden osto- ja suositushinnan he määrittelevät, ei HD.

Olit jo muualla tällä palstalla mainostanut tuota kiinasivustoasi. Yksikään virallinen kauppias ei voi ainakaan myöntää ostavansa noita piraattitakkeja myyntiin. Joku aftermarket diileri korkeintaan. Tätä HD seuraa aika tarkasti. Samoin kuin overseas myyntiä jota se jarruttaa jatkuvasti. Arvaapas onko jokainen Suomen kauppias yrittänyt tai suunnitellut ostavansa osansa suoraan ameriikasta halvan taalan aikaan? Varmasti on, mutta kun homma ei onnistu, kauppiassopimuksen vastaista. Samoin on englannissa kaksi liikettä suljettu ja yksi saanut kovan laskun sopimusrikon takia koska on myyneet tavaraa jälleenmyyjille.

Moraalista sen verran, että en ole vielä ymmärtänyt mitä hohtoa on siinä jos joku panee rahaa tuotekehitykseen, mainontaan ja valmistukseen, niin sitten tulee vinosilmä joka kopioi tuotteen ja myy huomattavasti halvemmalla ja toiset vielä ostavat tietoisesti näitä kopioita kuola poskella - ostin kun halvemmalla sain periaatteella.

Valaisiko tämä tarpeeksi pimeää polkuasi? Taidat olla sen sortin kaveri, että meillä on vielä paljon keskusteltavaa. Tartut pienimpäänkin aiheeseen ja alat siitä tehdä suurtakin asiaa. Kuvittelin, että tällä palstalla olisi aikuisia ihmisiä keskutelemassa asiasta fiksusti. Sanoppas nyt suoraan, mitä minä olen tehnyt, että olen saanut tämän jakamattoman huomiosi vai onko sinulla nyt tapana puuttua kaikkien sanomisiin? Vai tulinko minä nyt väärälle hiekkalaatikolle? :roll:

Jarmo
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

jarmokuttinen kirjoitti:
kcenter kirjoitti:Nyt tarvitaan oikeasti Jarmo hyvä selitys, suora lainaus Sinulta:

HD:n omalla tuotannolla ajan takaa HD:lta suoraan tulevia tuotteita jotka on itsessään numeroitu tyyliin xxxxx-xx esim suodatin 63798-99. Nämä hinnat on maahantuoja sekä HD europe määrännyt valmiiksi. Paljon tuotteita tulee myös ns. lisenssivalmistajilta jotka myyvät tuotteet suoraan kauppiaille tai erillisen agentuurin kautta joiden hinnoittelu riippuu aina millä hintaa ostetaan ja kuinka paljon. Osa näistäkin tulee yhä maahantuojan kautta, kuten esimerkiksi T-paidat joiden osto- ja suositushinnan he määrittelevät, ei HD.

Olit jo muualla tällä palstalla mainostanut tuota kiinasivustoasi. Yksikään virallinen kauppias ei voi ainakaan myöntää ostavansa noita piraattitakkeja myyntiin. Joku aftermarket diileri korkeintaan. Tätä HD seuraa aika tarkasti. Samoin kuin overseas myyntiä jota se jarruttaa jatkuvasti. Arvaapas onko jokainen Suomen kauppias yrittänyt tai suunnitellut ostavansa osansa suoraan ameriikasta halvan taalan aikaan? Varmasti on, mutta kun homma ei onnistu, kauppiassopimuksen vastaista. Samoin on englannissa kaksi liikettä suljettu ja yksi saanut kovan laskun sopimusrikon takia koska on myyneet tavaraa jälleenmyyjille.

Moraalista sen verran, että en ole vielä ymmärtänyt mitä hohtoa on siinä jos joku panee rahaa tuotekehitykseen, mainontaan ja valmistukseen, niin sitten tulee vinosilmä joka kopioi tuotteen ja myy huomattavasti halvemmalla ja toiset vielä ostavat tietoisesti näitä kopioita kuola poskella - ostin kun halvemmalla sain periaatteella.

Valaisiko tämä tarpeeksi pimeää polkuasi? Taidat olla sen sortin kaveri, että meillä on vielä paljon keskusteltavaa. Tartut pienimpäänkin aiheeseen ja alat siitä tehdä suurtakin asiaa. Kuvittelin, että tällä palstalla olisi aikuisia ihmisiä keskutelemassa asiasta fiksusti. Sanoppas nyt suoraan, mitä minä olen tehnyt, että olen saanut tämän jakamattoman huomiosi vai onko sinulla nyt tapana puuttua kaikkien sanomisiin? Vai tulinko minä nyt väärälle hiekkalaatikolle? :roll:

Jarmo
Mie jäin ihmettelemää noita siun selvityksiä "tuotantoa ja lisenssivalmistajat"?! Miusta oikein aiheellinen kysymys kcenter:iltä, mie en ymmärrä vastaustas. Jospa tällä hiekkalaatikolla ei kaikki selittelyt mene perille esim. nahkatakin ostajan näkövinkkelistä?! :roll: Aikuisia... :?:
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jarmokuttinen

OK. Eli yritän vielä selventää. Lisenssivalmistaja on taho joka ostaa HD:lta lisenssin omalle tuotannolleen ja myy sitten suoraan kauppiaille nämä tavarat. Nyt mm tulossa meille golf tarvikkeita, lasten vaatteita, pyyhkeitä yms lisenssivalmistajalta jossa ei ole HD europe tai maahantuoja välissä. HD:n omalla tuotannolla haen takaa tuotteita jotka HD teettää itse muualla ja tarvittaessa lätkivät niihin oman plakaattinsa ja tuotekoodin mukaan ja pakkaavat omiin pakkauksiinsa. Tämä tavara kulkee aina jokaisen portaan läpi kauppiaalle valmiiksi hinnoiteltuna.

Onhan se tosiasia, että ei HD itse tee mitään muuta kuin pyörät. Kaikkihan muu tule alihankkijoilta. Osalla on myyntilisenssi suorajakelua varten ja osa taas toimittaa tavaran HD:lle ja se jakelee itse sen omia kanaviaan pitkin. Vaatteissa yleisiä lisenssituotteita ovat T-paidat, lasten vaatteet, kolleget yms. Kauluspaidat, takit, ajovarusteet yms tulevat usein HD:lta itseltänsä. Tiedän, on aika sekavaa mikä on lisenssituote ja mikä HD:n teettämää ja jakelemaa tavaraa, mutta tuotekoodit ovat usein selkeä tapa erottaa. Perinteinen HD tuotekoodi on viisinumeroa viiva ja kaksinumeroa jonka perässä joskus kirjain sarja.

Jarmo
rikul
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rikul »

Kaveri toi mulle"aidon" HD-nahkatakin kiinasta. H 150 eeroo .Ei erota siitä kalliimmasta.
Electra Glide
kcenter
Viesti:

Joopa joo, näin minä arvelinkin, savolaista politiikkaa, et sitten vastannut kysymyksiin vaan rupesit spekuloimaan sekundäärisillä aspekteilla, markkinointi, maahanmuutto, tuotekehittely, tuki...... huh huh.

Jos ja kun Italialaiset omistavat HD:n rättibisneksen niin kenen kanssa tehdään kauppasopimukset, USA:ssa vai EU:ssa? haloo. Vai teettääkö Italiaanot takit USA:ssa, vastaa nyt hyvä ihminen kysymyksiin, sinähän tänne halusit tulla ongelmiasi levittelemään, minä vain olen täällä laatikolla paskaa taputtelemassa.

MORAALI, varmasti en ole ainoa joka nyt haluaa tietää oletko varmistanut tuotteen myyjänä että niiden tuotantoon ei ole käytetty lapsityövoimaa, vai onko kaikki aikasi mennyt edellä mainittuihin, markkinointi, maahanmuutto, mainonta, tuotekehittely... hommiin. Vinkki välillä kannattaisi myydäkkin jotain henkensä pitimeksi.

Tuo linkin Kinukki firma on Sinun helppo tarkastaa HD:n lisenssi valmistajien listalta. Et muuten arvaa mistä Chicagon diilerin rätit tulee.

Se jos Sinä noin Älykkäänä kaverina olet EU alueella tehnyt noin upeat sopimukset maahantuojan kanssa ei varmasti ole meidän paskan taputtelijoiden ongelma ja kuten varmaan olet täällä huomannut ei ihmiset ole kovinkaan innostuneesti lähdössä maksamaan Sinun, markkinointi, maahanmuutto, mainonta, tuotekehittely laskuja kun eivät tarvitse kuin nahkarotsin.

kansalainen
Jusahdus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusahdus »

jarmokuttinen kirjoitti: Perinteinen HD tuotekoodi on viisinumeroa viiva ja kaksinumeroa jonka perässä joskus kirjain sarja.

Jarmo
minäkin tilasin suoraan kiinasta nylon race takin joka kyllä näyttää ja tuntuu aidolta ja kauppias mainosti sitä mainitsemallasi viisi numeroa, viiva, kaksi numeroa ja kirjain tuotekoodilla....

eikä ollut kun rapiat 100 euroo halvempi...

ymmärrän kyllä sen tosiasian että jokaisen välikäden pitää saada osuutensa tuotteesta, mutta se näkyy sitten siinä hinnassa minkä me maksamme...
minä henkilökohtaisesti ainakin ostan sieltä mistä halvemmalla saa...

Jusa
"Ja kadonneen rispektin metsästys..."
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Ostaisin vaikka mitä H-D "krääsää" kotomaasta jos täältä vaan saisi, mut kun ei saa!!!
Sitä pääsee aina kurkkaan noiden ameriikan diilereiden katalookeja ja kaikkee kivaa olis jos sais.
Eli tänne saadaan niin tuhottoman pieni valikoima ( ja naisena puhun nyt vaatteista :D ) mulle ei hinta ole ainut vaikuttava asia.
-Päkä-
kcenter
Viesti:

Nyt kyllä olen tosi tyytyväinen itseeni sen lisäksi että olen tosi hyvän näköinen ja kiva. Sain tänne laatikkolle elämää näin harmaana päivänä.

Oikeasti minulla ei ole mitään tietoa mistään, kunhan nyt vain järjestin puuhaa tänne.

Ainoa varma tieto mikä minulla on ettei minuun tartu hullunlehmäntauti koska olen Sika.

Sitäpaisi ajelen Suzukilla, mutta ei kai sillä ole väliä.

Hyvää jatkoa kaikille, niin piraateille kuin aidoillekin.

Kansalainen
Ilkimys

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

kcenter
Oikeasti minulla ei ole mitään tietoa mistään, kunhan nyt vain järjestin puuhaa tänne.
Ainoa varma tieto mikä minulla on ettei minuun tartu hullunlehmäntauti koska olen Sika.
Sitäpaisi ajelen Suzukilla, mutta ei kai sillä ole väliä.
että olen tosi hyvän näköinen
Doniin! Tässä nyt sitten näätte millaisia piraatit ovat: hyvännäköisiä japanialaisia sikoja! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kysymys: kumpi on tärkeämpää se, että rotsissa lukee H-D vai se, että rotsi on HYVÄ?
jarmokuttinen

No näinhän se asia on, eurot sanelee mistä tavara ostetaan. Itsekin teen aina vertailuja kalliimmissa ostoksissa ja halvalla pitäisi aina saada. Sitä ei voi kiistää. Siksipä sitä yrittää saada myös tavarat sellaisella hinnalla, että niitä voisi myydäkin. Oma tarvike/vaatevarasto on uskoaksemme suomessa laajin (en nyt mene varamna tietona väittämään), mutta silti enemmän pitäisi olla. Ongelma on vain siinä, onko sille tavaralle ostajia jos vielä lisää kasvatetaan? Ulkomailta kun saadaan vielä vähän halvemmalla.

Kiitoksia tiiviistä keskustelusta ja hyvää viikonloppua. Taidan aloittaa lauantai-illan vieton saunan ja elokuvan parissa.

Jarmo
Lukittu