jiangzen kirjoitti:rehti yritys hoitaa vastuunsa ilman oikeustoimia,varsinkin kun vastuu on melko kiistaton. En ole ihan varma lähettikö yhtiö reklamaation ennen 6viikkoa,mutta muistelen että teki niin.
Olen melko paljon suomalaisfirman informaation varassa,koska ebay tunnukset ja koko kaupankäynti on heillä. (Mulla ei ole tunnuksia).
Hanski
Siis sinä maksoit suomalaiselle firmalle joka osti tuotteen eBaysta omilla tunnuksillaan.
Ja sitten ei sitä tavaraa tullutkaa sille suomalaiselle välittäjäfirmalle - jolta/jonka kautta olit tavaran ostanut.
jiangzen kirjoitti:tuli amerikasta yllätystieto,että kyseinen kusettaja on saatu kiinni ja välttyäkseen lusimasta on tehnyt takaisinmaksu sopimuksen ja kehuu maksavansa rahat takaisin erissä. Mukana tuli paikallisen sheriffin nimi ja puh,numero, johon saa soittaa jos maksut takkuaa.
Ensimmäinen erä tuli välittäjäfirman tilille eilen.
Eli huijari maksoi takaisin ensimmäisen erän.
jiangzen kirjoitti:.Kuluttajariitalautakunta on todennut lausunnossaan (äänin 3-0),että olen yksin vastuussa kaikesta. Pyörän suomalainen välittäjäfirma ei ole heidän mukaansa kaupan osapuoli,joten heillä ei ole asiaan mitään vastuuta.(kuluttajansuojalaki 12/1).Lisäksi ei voida todistaa heidän toimineen tahallaan rikollisesti tai huolimattomasti.
Myös amerikkalaisen huijarin shekit ensimmäistä lukuun ottamatta olivat katteettomia.Takaisin tullut raha on kyseisen välittäjäfirman tilillä, joten ilmeisesti he katsovat senkin kuuluvan heille.
Tämäpä varsin kummaa.
Miten sinä olet kokonaan vastuussa kaupasta jos et kerran ole millään tunnuksilla ollut tuolla eBayssa?
Siis sillä välitysfirmalla ei ole mitään vastuuta?
Toisaalta on sekin oikein, koska muutenhan tuollaisia huijauksia voisi tehtailla välitysfirmoille.
Mutta miksi se välitysfirma ei maksa niitä sinulle kuuluvia rahoja takaisin?
Ethän ole firmalle mitään velkaa, kun se ei ole sinulle mitään toimittanutkaan (paitsi harmia).
Oletkos ollut sheriffiin yhteydessä noiden maksujen kanssa? Sinullahan on se numerokin.