hd-ebaystä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Das Fette Sau
Viesti:

Re: hd-ebaystä

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

jiangzen kirjoitti:Olen mielessäni päättänyt, että jos firma hoitaa vastuunsa piakkoin ja reilusti,ilman kuluttajariitalautakuntaa ja käräjäoikeutta,tulen rahassa jonkin verran vastaan. Olkoon ne minun oppirahojani.
MIKS HELVETISSÄ??!!! 8O Onko se myyjä siun kaveri? Vai onko siulla jokunen tuppo ylimääräistä käteistä? Käsittääkseni se myyjä teki sitä pyöräkauppaa tarkoituksenaan hyötyä eli ottaa rahaa välistä (mikä on toki yrityksen toiminnan kannalta välttämätöntä), eli se ei ole mikään Punainen risti eikä se myyjä ollut tekemässä siulle pyyteetöntä kaverinpalvelusta! Ei sekään anna siulle ilmasi yhtään mitään, eikä edes tän ongelmatilanteen ilmetessä oo antanu siulle ees siun omia rahoja takaisin heti, niin en todellakaan ymmärrä, että miks tulisit vastaan, mutta omapa on tietysti asias.

Terveisin nm: Kohtuullisen monta avoimesti tai ovelammin hyväntahtoisen asiakkaan kusettamista yrittänyttä kauppiasta tavannut
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!

Yöjuna 2008
Sohveli 1975
jiangzen

Viesti Kirjoittaja jiangzen »

Palataan firman nimeen,kun juttu etenee johonkin suuntaan,toivottavasti pian. Kerron kyllä oliko ratkaisu sovinto vai kuluttajariitalautakunta. Hanski
jiangzen

No niin,kiitos kaikille jotka vaivautuivat kommentoimaan asiaani.Juttu on nyt saanut sellaisen käänteen että riideltyäni n.kuukauden suomalaisen välittäjän kanssa ilman ratkaisua,tuli amerikasta yllätystieto,että kyseinen kusettaja on saatu kiinni ja välttyäkseen lusimasta on tehnyt takaisinmaksu sopimuksen ja kehuu maksavansa rahat takaisin erissä.Mukana tuli paikallisen sheriffin nimi ja puh,numero,johon saa soittaa jos maksut takkuaa.Ensimmäinen erä tuli välittäjäfirman tilille eilen.Vaikka kuinka tekis mieli toivottaa tyyppi alimpaan helvettiin,karu totuus on et vain vankilan ulkopuolelta rahaa tulee takas.Joten nyt odotellaan osamaksuja ja sit uutta matoa koukkuun.Kaikki mielipiteenne olivat hyvin perusteltuja,joten vielä kerran kiitos niistä.
Das Fette Sau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

Ohhoh! 8O Kuulostaa aika uskomattomalta! Mutta mahtava juttu että saat, tai on ainakin hyvä mahdollisuus saada moporahat takaisin!
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!

Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Robusto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Robusto »

Erikoinen episodi, toivotaan että rahat tulee takaisin viimeistä taalaa myöden, mutta realistina täytyy sanoa että noilla faktoilla ameriikankaveri on viilari ja tekee mitä vaan välttääkseen kakun. Itse lähtisin perimään rahoja edelleen välittäjältä. Vaikuttaa vähän pelaamiselta homma, seuraavaksi välittäjä vetoaa siihen ettei maksuja olekaan kuulunut. Itse ottaisin luurin käteen soittaisin huvikseen jetsonille jo etukäteen, onko hommassa mitään perää. Aivan sama jos välittäjän tilille "on tullut rahaa", ainoa mikä merkkaa on sun tili, kerralla kaikki, näissä asioissa jää häviölle jos vähänkään antaa siimaa. Toivon olevani väärässä, mutta kyllä tämä kuulostaa vähän venyttelyltä koko homma.
- BHS -
Fireball
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fireball »

Jos sinä maksoit tälle suomalaiselle välittäjälle ja he ostivat pyörän, niin onhan sun saatava joka penni takaisin heiltä kun et kerran luvattua hyödykettä saanut. Hoitakoot itse jenkkilän pään sotkunsa miten parhaimmaksi näkee. Ottivat varmaan ansiokkaasta toiminnastaan välityspalkkionkin eikö niin? Ei nyt sentään ihan kaikkia liiketoiminnan riskejä voi asiakkaalla maksattaa.

Jos nyt ei vielä suoranaisesti lakia ole rikottu niin hyvää kauppatapaa ainakin, elä missään nimessä anna armoa ja maksa mitään "oppirahoja". Firman nimi näkösälle vaan että muut osaa käyttää suoraselkäsempiä toimijoita, niitäkin onneksi riittää.

Itellä on kyllä ollu armollinen tuuri, pari HD.tä, muutaman auton ja satoja erillispaketteja meren takaa ostelleena ainoot höpöttäjät on ollu kotimaiset huolintayhtiöt satamassa velotuksineen, niiden toiminta tosin onkin laillistettua rosvousta :mrgreen: Tsemppiä sulle perintään, älä luovuta.
Sillä välin kun te mietitte minä oon ehtiny tekeen jo viis virhettä
jiangzen

Tere kaikille
Koska täällä palstalla on joskus puhuttu,et pitää kertoilla asiat loppuun saakka,niin tässä oman juttuni ratkaisu.Kuluttajariitalautakunta on todennut lausunnossaan (äänin 3-0),että olen yksin vastuussa kaikesta.Pyörän suomalainen välittäjäfirma ei ole heidän mukaansa kaupan osapuoli,joten heillä ei ole asiaan
mitään vastuuta.(kuluttajansuojalaki 12/1).Lisäksi ei voida todistaa heidän toimineen tahallaan rikollisesti
tai huolimattomasti.Myös amerikkalaisen huijarin shekit ensimmäistä lukuun ottamatta olivat katteettomia.Takaisin tullut raha on kyseisen välittäjäfirman tilillä,joten ilmeisesti he katsovat senkin kuuluvan heille.Voin tietenkin viedä jutun käräjäoikeuteen,mutta se ei muuta lautakunnan päätöstä.
Joten tässä teille varoittava esimerkki tosi elämästä,älkää tehkö näitä virheitä,jotka minä tein.
Jos jollakin on kysymyksiä,niin yv: voi lähettää.
TeHo

Viesti Kirjoittaja TeHo »

Onpas kuluttajariitalautakunnassa melkosia pässejä,ei jumankekka se voi noin mennä,en ymmärrä kyllä ollenkaan päätöstä!!!! 8O
AAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AAS »

Nyt nimet esiin, että osaa muut varoa!
XL1200S -98 ja FLHP -16
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

jiangzen kirjoitti: Voin tietenkin viedä jutun käräjäoikeuteen,mutta se ei muuta lautakunnan päätöstä.
Eräs rakennusurakoitsian ja kuluttajan välinen jupakka tutulla oli kuluttajariitalautakunnassa ja heidän päätös ei siinäkään asiassa mielestäni ollut oikea. Ei todellakaan! Kannustin viemään käräjille (myös turpa).

Vaikeaa on... Mä katsoisin kaikki kortit
-Know your enemy-
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Tästä opimme sen, että vain vakavaraisen firman kanssa hoidetaan noi jenkkituonnit ja raha siirtyy vasta, kun mopo on ostajan nenän edessä sovitussa kunnossa.

Tai sit kantaa koko riskin itse, ja ostaa suoraan ebaystä....

Kukaan ei oo niin viisas, kuin jälkiviisas....
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Sitten firman nimi esille niin muut osaavat välttää sitä
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
jiangzen

Niimpä,ja koko jutun alkuperäinen ideahan oli oli tietenkin se,että käyttämällä "luotettavaa" suomalaista
firmaa voidaan huijarit karsia pois jutusta.No, se ajatus meni totaalisen reisille.Tietenkin kaikki mitä tässä puhun on jälkiviisautta,mut nk. sanoin muille opiksi.Käräjäoikeudesta vielä sen verran,et jutun muutos mahdollisuus ehkä n.5% luokkaa ja rahaa menee kevyesti 5-6 tonnia vastustajan kuluihin(eli toinen pyörän hinta).Joten arvaatte, et riski on ihan tajuton.Mutta jos jollakin on hyviä ideoita,(tai huonojakin)nyt voi kertoa,ei meinaan upota enää syvemmälle.Kaikki yksityiskohdat asiasta saa yv:llä
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

jiangzen kirjoitti:rehti yritys hoitaa vastuunsa ilman oikeustoimia,varsinkin kun vastuu on melko kiistaton. En ole ihan varma lähettikö yhtiö reklamaation ennen 6viikkoa,mutta muistelen että teki niin.
Olen melko paljon suomalaisfirman informaation varassa,koska ebay tunnukset ja koko kaupankäynti on heillä. (Mulla ei ole tunnuksia).
Hanski
Siis sinä maksoit suomalaiselle firmalle joka osti tuotteen eBaysta omilla tunnuksillaan.

Ja sitten ei sitä tavaraa tullutkaa sille suomalaiselle välittäjäfirmalle - jolta/jonka kautta olit tavaran ostanut.
jiangzen kirjoitti:tuli amerikasta yllätystieto,että kyseinen kusettaja on saatu kiinni ja välttyäkseen lusimasta on tehnyt takaisinmaksu sopimuksen ja kehuu maksavansa rahat takaisin erissä. Mukana tuli paikallisen sheriffin nimi ja puh,numero, johon saa soittaa jos maksut takkuaa.
Ensimmäinen erä tuli välittäjäfirman tilille eilen.
Eli huijari maksoi takaisin ensimmäisen erän.
jiangzen kirjoitti:.Kuluttajariitalautakunta on todennut lausunnossaan (äänin 3-0),että olen yksin vastuussa kaikesta. Pyörän suomalainen välittäjäfirma ei ole heidän mukaansa kaupan osapuoli,joten heillä ei ole asiaan mitään vastuuta.(kuluttajansuojalaki 12/1).Lisäksi ei voida todistaa heidän toimineen tahallaan rikollisesti tai huolimattomasti.
Myös amerikkalaisen huijarin shekit ensimmäistä lukuun ottamatta olivat katteettomia.Takaisin tullut raha on kyseisen välittäjäfirman tilillä, joten ilmeisesti he katsovat senkin kuuluvan heille.
Tämäpä varsin kummaa.
Miten sinä olet kokonaan vastuussa kaupasta jos et kerran ole millään tunnuksilla ollut tuolla eBayssa?
Siis sillä välitysfirmalla ei ole mitään vastuuta?
Toisaalta on sekin oikein, koska muutenhan tuollaisia huijauksia voisi tehtailla välitysfirmoille.

Mutta miksi se välitysfirma ei maksa niitä sinulle kuuluvia rahoja takaisin?
Ethän ole firmalle mitään velkaa, kun se ei ole sinulle mitään toimittanutkaan (paitsi harmia).

Oletkos ollut sheriffiin yhteydessä noiden maksujen kanssa? Sinullahan on se numerokin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
jiangzen

Tere
Siis,kuluttajariitalautakunnan mukaan olen vastuussa kaupasta,vaikka en alkuperäistä myyjää ole koskaan
tavannut,en ole koskaan ollut minkäälaisessa yhteydessä,en antanut rahaa enkä pysty ostamaan mitään siitä
kauppapaikasta(ebay) jossa hän myi.Lisäksi en saa mitään tietoja ebay:lta,poliisilta enkä muualta,koska tiedot luovutetaan vain pyörän ostajalle ja rikosilmoituksen tekijälle(eli välittäjä)En ole keksinyt mitään rakoa tähän päättelyketjuun johon mut ajettu.Olen pelkästään välittäjän tietojen varassa,kaikki kaupan tiedot menevät hänelle.Olen ostaja suomen viranomaisten mielestä ja sivullinen usa:n viranomaisten ja kaupan mielestä.Tää on varmasti se paljon puhuttu paskarako.
Vastaa Viestiin