hd-ebaystä
hd-ebaystä
Tere kaikille,ostin suomalaisen firman kautta vanhan hd:n amerikan ebay:stä,mutta myyjä osottautui täydeksi roistoksi, joten piti rahat eikä antanut pyörää.Ebay:tä asia ei kiinnosta,ja rikosilmoitukset ym,tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa.Hyviä neuvoja ja vaikka solitaarisuutta kaivataan.Hanski
-
Das Fette Sau
- Viesti:
Re: hd-ebaystä
Mitä sen suomalaisen firman edustaja sanoi? Oliko se amerikaano sen firman mies maailmalla vai mikä tän firman osuus asiassa oli?
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Joo,firma on suomalainen,jolta tilasin ns.avaimet käteen paketin,eli pyörän osto ebaystä,kuljetus Suomeen,tullaus ym.Amerikkalainen pyörän myyjä os.kusettajaksi.Rahat olen antanut tälle suomalaiselle firmalle.Hanski
Jos sä olet antanu rahat kotimaiselle yritykselle niin oletan että sulla on mahdollisuus saada rahoja takaisin. Kyllä nuo kotimaisten firmojen vastuut käsittääkseni on aika kovia. Huonolla tuurilla tosin oikeuteen ja rahojen saanti kestää. Se tosin pieni paha jos vaan saa rahat takaisin. Toivottavasti jokin vakuutus sitten korvaa yritykselle?
Oliko myyjä / pyörä sinun valkkaama vai kotimaisen diilerin?
lisäys: Niin kaikki varmasti yrittää maksattaa laskun sulla, mutta tiukka linja ja nyrkkiä pöytään eikä tuumaakaan periksi. Se usein auttaa. Oletko jutellu jo oman vakuutus yhtiön kanssa?
Oliko myyjä / pyörä sinun valkkaama vai kotimaisen diilerin?
lisäys: Niin kaikki varmasti yrittää maksattaa laskun sulla, mutta tiukka linja ja nyrkkiä pöytään eikä tuumaakaan periksi. Se usein auttaa. Oletko jutellu jo oman vakuutus yhtiön kanssa?
-Know your enemy-
-
Das Fette Sau
- Viesti:
Kerkiskin samankaltainen vastaus, mitä aioin kirjoittaa, tulla sillä aikaa kun kirjauduin sisään.
Joo, eikun vaan ensin kyselet siltä suomalaiselta firmalta rahojas takaisin, sillä jos hyö siitä pyörän välittämisestä perivät palkkiota nii heillä on aika kovat vastuut ja velvollisuudet asiassa. Varsinkin jos ovat jo ottaneet rahat vastaan nii heillä on kyllä velvollisuus antaa joko pyörä tai rahat, eihän se siun vika oo jos heidän "tavarantoimittajansa" kusettaa!
Jos ei rahoja ala kuulua takaisin nii eiku käräjille!
Lisäys: Onko siulla jotain kauppakirjaa, kuittia, tilaussopimusta / -vahvistusta kaupasta?
Lisäys 2: Aloita asian vieminen eteenpäin maanantai-aamuna soittamalla kuluttajansuoja-asiamiehelle, nii saat varmaan "ässiä hihaan".
Joo, eikun vaan ensin kyselet siltä suomalaiselta firmalta rahojas takaisin, sillä jos hyö siitä pyörän välittämisestä perivät palkkiota nii heillä on aika kovat vastuut ja velvollisuudet asiassa. Varsinkin jos ovat jo ottaneet rahat vastaan nii heillä on kyllä velvollisuus antaa joko pyörä tai rahat, eihän se siun vika oo jos heidän "tavarantoimittajansa" kusettaa!
Jos ei rahoja ala kuulua takaisin nii eiku käräjille!
Lisäys: Onko siulla jotain kauppakirjaa, kuittia, tilaussopimusta / -vahvistusta kaupasta?
Lisäys 2: Aloita asian vieminen eteenpäin maanantai-aamuna soittamalla kuluttajansuoja-asiamiehelle, nii saat varmaan "ässiä hihaan".
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Niimpä,vastuusta Suomessa,eli lakimiehen mukaan kyseessä on ns."välittäjärike" joten viimepelissä suomalainen firma on vastuussa.Pyörän valitsin itse,kaikki loppu oli firman heiniä.Rahat todennäköisesti saa takaisin n.vuoden riitelyn jälkeen.Pointti on,pystyykö kukaan keksimään ideaa painostaa Amerikan puolta eli ebay:tä tai myyjää tai viranomaisia,jolloin asiat vois vähän nopeutua.Hanski
-
Das Fette Sau
- Viesti:
Eikös tää e-Bay oo aika puolueeton osapuoli, vähän niinku Keltainen pörssi tai Huuto.net. Tuskimpa heitä mikään vastuu tässä koskee, mutta tää on vain mututietoa. Kaipa voit kokeilla paikalliselle seriffille soittaa, jos tiedät missä ja kuka se myyjä on, mutta voi olla aika heikkoa...
Luulis, että siinä vaiheessa kun käräjäkutsu tippuu postiluukusta sinne suomalaiseen firmaan, niin ollaan hieman halukkaampia maksamaan, kun kai ne ymmärtää itsekin, että loppujen lopuksi joutuvat korvaamaan, ja käräjiltä voi lisäks tulla muitakin kuluja. Minkälainen firma se muuten on; onko ollut toiminnassa pitkään, työntekijöiden määrä, onko toimitiloja vaiko pelkästään tietokone ja puhelin yksityisasunnossa tms.... Jos se on joku uus pikkupulju nii voihan se olla, että välittäjä huutaa "Mukki!", ja sen jälkeen varattomalta konkurssipesältä voi olla paha saada mitään. Vai miten se menee Oy-lain mukaan (vai onko se firma Ky?), vastaako toimitusjohtaja koko henk.koht. omaisuudellaan firmastaan?
Mutta soita nyt ekana kuitenkin sinne kuluttajansuojavirastoon, ne voi soittaa sinne firmaan suoraan. Miulla oli kerran melkolailla erilainen käsitys yhen purkaamon kanssa siitä, että mitä tarkottaa "täydellinen" auton moottori, ja ensin n. 3 viikkoa hoidin asiaa ihan asiallisesti ja rauhallisesti itse niiden kanssa, mutta sitten alkoi jo vähän vituttamaan niiden venkoilu ja soitin kuluttajansuojavirastoon, niin sen jälkeen sain muutamassa päivässä rahat pois sieltä. Kai ne yritti väsyttää, että jättäisin asian sikseen, kun kysymys oli kuitenkin vaan reilusta 250 eurosta. Siulla voi olla vähän isommasta rahasta kyse.
Luulis, että siinä vaiheessa kun käräjäkutsu tippuu postiluukusta sinne suomalaiseen firmaan, niin ollaan hieman halukkaampia maksamaan, kun kai ne ymmärtää itsekin, että loppujen lopuksi joutuvat korvaamaan, ja käräjiltä voi lisäks tulla muitakin kuluja. Minkälainen firma se muuten on; onko ollut toiminnassa pitkään, työntekijöiden määrä, onko toimitiloja vaiko pelkästään tietokone ja puhelin yksityisasunnossa tms.... Jos se on joku uus pikkupulju nii voihan se olla, että välittäjä huutaa "Mukki!", ja sen jälkeen varattomalta konkurssipesältä voi olla paha saada mitään. Vai miten se menee Oy-lain mukaan (vai onko se firma Ky?), vastaako toimitusjohtaja koko henk.koht. omaisuudellaan firmastaan?
Mutta soita nyt ekana kuitenkin sinne kuluttajansuojavirastoon, ne voi soittaa sinne firmaan suoraan. Miulla oli kerran melkolailla erilainen käsitys yhen purkaamon kanssa siitä, että mitä tarkottaa "täydellinen" auton moottori, ja ensin n. 3 viikkoa hoidin asiaa ihan asiallisesti ja rauhallisesti itse niiden kanssa, mutta sitten alkoi jo vähän vituttamaan niiden venkoilu ja soitin kuluttajansuojavirastoon, niin sen jälkeen sain muutamassa päivässä rahat pois sieltä. Kai ne yritti väsyttää, että jättäisin asian sikseen, kun kysymys oli kuitenkin vaan reilusta 250 eurosta. Siulla voi olla vähän isommasta rahasta kyse.
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Olen jutellu firman omistajan kanssa,ja kuten arvaatte ei ollu mitään mieltäylentävää,mut firma on toiminimi joten oma omat rahat on takuuna,mut kundi menee ens viikolla jenkkeihin ja yrittää hoitaa asiaa paikan päältä.Olen luvannu oottaa matkan jälkeiseen aikaan.Tarkistin kundin taustat internetistä ennen kun otin ekan kerran yhteyttä,oli toiminut 4 vuotta ja ihmeeks kaikki asiakkaat olleet tyytyväisiä,joten siksi valkkasin hänet.Näyttää siltä et tää juttu on hänellekin vähän liikaa,mut luulis olevan ainakin rahallista motivaatiota selvittää.Kaikista rahansiirroista on tiedot,mut itse pyörä valikoitui ebayn sivuilta suoraan,ja asiasta sovittiin e-maililla(jotka ovat tallella).Hanski
Todella paska homma ihan teille molemmille. Kuvauksesi mukaan ko. myyjä tuntuu olevan kuitenkin rehti yrittäjä ja sinä rehti ostaja. Koita muistaa ja muistuttaa myös myyjää et asiat voi riidellä ei ihmiset, koska katastrofin ainekset on kuitenki ilmassa. Vika on siina ebay myyjässä, mutta pahaa vaan pelkään et sieltä tuskin mitään saa jos kerran on epärehelliseksi kerran päättänyt ryhtyä. Toivon mukaan vakuutus yhtiö korvaa tämän homman yrittäjälle joka (pitäis) korvata sulle. Jäitä hattuun. Tuskin ihan pian ainakaan rahoja tulee takas...
-Know your enemy-
Hei. Minulla oli melkolailla samanlainen juttu joka alkaa olla loppusuoralla.
Otappa yhteyttä Yv:llä.
Otappa yhteyttä Yv:llä.
PayPal tunnareiden ongintaa ja vähän kiusaa...
http://www.youtube.com/watch?v=4piJWkWv ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=aOM1Bsbq ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=4piJWkWv ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=aOM1Bsbq ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Jos se suomalainen yritys on ostanut sinulle sen pyörän e-bay:stä niin se on ainoa joka voi tehdä kaupasta valituksen. E-bay:ssä tehdyistä kaupoista täytyy aina tehdä mahdolliset valitukset kuuden viikon sisällä ostohetkestä, eli jos et ole saanut mitään tavaraa kuuden viikon sisällä niin heti pitää avata n s "dispute".
Itteläni kävi kolme vuotta sitten niin että ostin kanadasta keulan ja maksoin siitä USD300. Kaveri kehui lähettäneen keulan ja minä tyhmänä odottelin pari kuukautta ennen kuin tein e-bay:lle valituksen. Sain vaan vastauksen sieltä että kaupanteosta on mennyt yli kuusi viikkoa joten ei voida autaa. Pikkuisen otti pattiin mutta minkä teet.
ELI AINA PITÄÄ TEHDÄ VALITUS ENNEN KUIN SE 6 VIIKKOA ON MENNYT.
Olen toki tämän jälkeen ostanut paljon tavaraa E-bay:stä. Eihän yksi kusipää voi estää sitä. Toki olen tämän jälkeen ollut hyvin tarkka että tavarat on minulla ennen kuin 6 vkoa on mennyt umpeen.
Rehti suomalainen yritys antaisi sinulle rahat takaisin heti. Sen jälkeen se hoitaisi itte ne jenkkeihin maksetut rahat ittelleen. Tämä olisi minun mielestä kunnon yrittäjän asiakaspalvelua.
Itteläni kävi kolme vuotta sitten niin että ostin kanadasta keulan ja maksoin siitä USD300. Kaveri kehui lähettäneen keulan ja minä tyhmänä odottelin pari kuukautta ennen kuin tein e-bay:lle valituksen. Sain vaan vastauksen sieltä että kaupanteosta on mennyt yli kuusi viikkoa joten ei voida autaa. Pikkuisen otti pattiin mutta minkä teet.
ELI AINA PITÄÄ TEHDÄ VALITUS ENNEN KUIN SE 6 VIIKKOA ON MENNYT.
Olen toki tämän jälkeen ostanut paljon tavaraa E-bay:stä. Eihän yksi kusipää voi estää sitä. Toki olen tämän jälkeen ollut hyvin tarkka että tavarat on minulla ennen kuin 6 vkoa on mennyt umpeen.
Rehti suomalainen yritys antaisi sinulle rahat takaisin heti. Sen jälkeen se hoitaisi itte ne jenkkeihin maksetut rahat ittelleen. Tämä olisi minun mielestä kunnon yrittäjän asiakaspalvelua.
07:a ultra
Tietenkin jos on P-A nii mistäs annat. Ei pikkufirmojen kassat varmaan oikein kestä, vaikka olis kuin rehti.JI kirjoitti: Rehti suomalainen yritys antaisi sinulle rahat takaisin heti. Sen jälkeen se hoitaisi itte ne jenkkeihin maksetut rahat ittelleen. Tämä olisi minun mielestä kunnon yrittäjän asiakaspalvelua.
Ultra -07
Olen samaa mieltä oikestaan kaikkien kirjoittajien kanssa,rehti yritys hoitaa vastuunsa ilman oikeustoimia,varsinkin kun vastuu on melko kiistaton. En ole ihan varma lähettikö yhtiö reklamaation ennen 6viikkoa,mutta muistelen että teki niin. Olen melko paljon suomalaisfirman informaation varassa,koska ebay tunnukset ja koko kaupankäynti on heillä. (Mulla ei ole tunnuksia).Joka tapauksessa firman omistaja on nyt usa:ssa ja lupasin odottaa matkan tulokset. Olen mielessäni päättänyt, että jos firma hoitaa vastuunsa piakkoin ja reilusti,ilman kuluttajariitalautakuntaa ja käräjäoikeutta,tulen rahassa jonkin verran vastaan. Olkoon ne minun oppirahojani. Ebay on varmasti erinomainen paikka ostaa,koska tavaraa on mielettömästi ja jokus jopa kohtuuhinnalla. Haluan kuitenkin varoittaa ns.ebay takuusta(50000) ajoneuvon ostajalle,nimittäin se koskee kuulemma vain usan ja kanadan kansalaisia. Ebay lähetti mulle sähköpostin asiasta. Se ettei asiasta kerrota missään,ei edes vakuutuksen ehdoissa,oli musta vähän paskamaista. Kuitenkin vakuutusta mainostetaan joka ajoneuvon vieressä ja ebay kuulemma myy tavaraa yli 60:neen maahan,ostajan suoja annetaan 2:teen maahan,melko tasapuolista,vai mitä? Hanski
-
Evo Chopper
Eikös olisi jo aika ilmoittaa tämän "firman" nimi ettei vahinko lähde kiertämään?
Itse en ainakaan osta kanukeilta mitään, jenkkeihin luotan.
Suomalaisetkin ovat pääosin rehtiä porukkaa, mutta löytyy tästäkin maasta kusettajia
Itse en ainakaan osta kanukeilta mitään, jenkkeihin luotan.
Suomalaisetkin ovat pääosin rehtiä porukkaa, mutta löytyy tästäkin maasta kusettajia