Moro
meikäläinen irroitteli talvella vanhat öljyletkut ja laittelin uudet nyt äskettäin,mutta kappas vaan,
öljynpainevalo palaa käynnissä eikä öljy tunnu kiertävän edes suodatimelle.
Eli jos jollakulla olis samanlainen pyörä tältä osin (evo softail -87) jossa on hevosenkenkä säiliö,
suodatin ja lauhdutin keulassa.Lähinnä kiinnostaa säiliöltä lähtevät letkut,pohjassa säiliön
takaosassa on menoletku,kummanpuoleiseen öljypumpun liittimeen letku kytketään,pumpussa
on kaksi liitintä rinnakkain ja pumpun yläpuolella on yksi liitin lohkossa.Näistä liittimistä
lähtevien letkujen määränpää on vähän hakusella...?
Säiliön etuosassa alhaalla on kaksi letkukaraa "takanatsan" lisäksi.
Siinä tapauksessa että letkut on tullut laitettua oikein,onko olemassa joku operaatio
letkujen vaihdon jälkeen jolla tuo öljynpainevalo saadaan vähän himmenemään..?
Evo Softailin öljyletkut
Re: Evo Softailin öljyletkut
Mulla -88 evo ja hevosenkenkätankki. Hyvä tapa varmistaa öljypumpulle menevä letku on iroittaa letkut ja katsoa mistä letkusta tulee öljyä ulos kun kaadat öljytankkiin öljyä. Tämä on hyvä tapa varmistaa että koneelle menee öljyä, hevosenkenkä tankkejakin taitaa olla erilaisia.
Se paksumpi mistä tulee myös öljyä ulos on tyhjennyt putki joten se tukkoon. Se toinen letku mistä tulee ekaksi öljyä menee siihen öljypumpun uloimpaan liittimeen. Mulla ainakin se on öljytankissa takimmainen lähtö.
Se sisempi öljypumpun lähtö suodattimelle. Mulla ei ole mitään lauhditinta joten siitä en tiedä mihin väliin se tulee. Sitten se öljypumpun yläpuolinen letku öljyn paluukanavaksi öljytankiin.
Ja jos ei vielä valo himmene niin hanki pienempi wattinen poltin..
Se paksumpi mistä tulee myös öljyä ulos on tyhjennyt putki joten se tukkoon. Se toinen letku mistä tulee ekaksi öljyä menee siihen öljypumpun uloimpaan liittimeen. Mulla ainakin se on öljytankissa takimmainen lähtö.
Se sisempi öljypumpun lähtö suodattimelle. Mulla ei ole mitään lauhditinta joten siitä en tiedä mihin väliin se tulee. Sitten se öljypumpun yläpuolinen letku öljyn paluukanavaksi öljytankiin.
..ei ehkä paras mutta halvin..
Et kai tosissas.....kallio kirjoitti:
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Pertti kirjoitti:Et kai tosissas.....kallio kirjoitti:
Ja voihan siihen myös laittaa himmentimen niin alkaa öljyvalo himmetä..tai niinkuin minä tein omassa häksättimessäni, ota koko varoitus valo veks...
Juu tämähän on just se paras ohje...kallio kirjoitti: Ja voihan siihen myös laittaa himmentimen niin alkaa öljyvalo himmetä..tai niinkuin minä tein omassa häksättimessäni, ota koko varoitus valo veks...
Ei korjata tietämättömänä taikka etenkin laiskana sitä varsinaista vikaa vaan työnnetään strutsin lailla pää pensaaseen...
ÄLÄ HEMMETISSÄ AINAKAAN POISTA SITÄ VAROITUSVALOA !
Myös Evossa ja Shovelissa, jos pumppu on ihan tyhjä niin se ei välttämättä lähde pumppaamaan eli imemään sitä öljyä automaattisesti, vaikka usein kuula falskaakin öljyt kampikammioon.
Siitä pumpun edestä se iso ruuvi auki ja katsoo tuleeko öljyä.
Öljytankin paluuletkusta katsoo palaako öljy öljytankkiin.
Tärkeimmät letkut on paluu ja syöttö.
Öljyletkut tyypillisesti EVO öljytankista:
Koko juttu löytyy tuolta:
http://www.hdtalking.com/oil_related_ti ... uting.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Huumorilla huumorilla.smuige kirjoitti:Juu tämähän on just se paras ohje...kallio kirjoitti: Ja voihan siihen myös laittaa himmentimen niin alkaa öljyvalo himmetä..tai niinkuin minä tein omassa häksättimessäni, ota koko varoitus valo veks...![]()
![]()
Ei korjata tietämättömänä taikka etenkin laiskana sitä varsinaista vikaa vaan työnnetään strutsin lailla pää pensaaseen...
-87 vehkeessä on erilainen öljypumppu kuin tuossa kuvassa mutta linjat menee samankaltaisesti. öljytankin letkut juuri noin.
-
heritage angeleye
Kiitos tiedoista, kyllä homma alkoi pelittämään, eikun menoks