Rungon maalaus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

KvL

Re: Rungon maalaus

Viesti Kirjoittaja KvL »

makela68 kirjoitti:120? pyysi Pulverimaalaamo Rekilä Juurikorvessa Kotkan lähellä rungon maalauksesta kun juur tänään kysyin. Kehui pulveri/jauhemaalauksen parhaaksi mahdolliseksi kestoltaan. Maalaa moottorit kans ja hoitaa suojauksen ennen puhallusta ja maalausta, ei osannu sanoa moottorimaalauksen hintaa ennen näkee kuinka paljon suojauksiin menee aikaa,ite maalaus lienee pienin homma moottorin kanssa.
Meinaan tässä talven mittaan myös runkoni "jauhattaa" ja olen tuossa vähän hintoja tiedustellut täälläpäin.
Tuusulan sisällä sain yhdestä paikasta tarjouksen 50? ja toisesta 250-300?. Samasta hommasta, eli muualla etukäteen puhallettu runko, paikan päällä pesu+suojaus+maalaus.
Ja olen nähnyt yhden tuon halvemman mestan maalaaman rungon, ei valittamista.

Eli kannattanee varmaan soitella kaikki paikat läpi.
tinde123
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tinde123 »

Eleko Tattarisuolta antoi puhelimessa arvion 200-300 rungon puhalluksesta ja pulverista. Kun sitten vein rungon sinne ja kysyin ruostesuojausta alle, hinta olikin 300-400. Mainitsin puhelinkeskustelusta jollon äijä totesi että saat sen sinkkimaalauksen pohjalle, kaikki yht. 300. Tämä siis kuittihinta.

Rungon vein viime viikon torstaina, tänään tuli puhelu että saa hakea pois. Nopeeta oli, ja kun saan haettua rungon keskiviikkona, voin kertoa millaista jälkeä tuli... 8)

tinde
jensen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mistäs niin hullu maalari löytyy että 50e maalaa rungon? Ei pysy se pulju kyllä kauaa pysy pystössä. Mie olen halvalla joskus hommia tehnyt jos joku uusi juttu jota kokeillut että miten se onnistuu?
50 eurolla ei kyllä mitään järkeä maalailla. Miehän tekaisin nuorena burn outin kun kylän lahoja Datsun Cherryjä paikkasin ja maalasin.. Kälmiä olivat. Aina mahottomat puheet että tuossa pikku ruostekukkasia ja ei muuta kuin hio pois mutta kun meikä alkoi hioa niin helman vaihtoon ja urakka oli jotain 1500 markkaa.. Siinä sitten laskeskelin että juman kauta mutta nämä tarvikkeet maksaa 1350 markkaa jo mulle jää hulppea 150 markka työstä.. Vähän motivaatiot meni heikoksi. 50 euroa epäilyttävän halpa.
:lol:
KvL

Viesti Kirjoittaja KvL »

jensen kirjoitti:Mistäs niin hullu maalari löytyy että 50e maalaa rungon? Ei pysy se pulju kyllä kauaa pysy pystössä. Mie olen halvalla joskus hommia tehnyt jos joku uusi juttu jota kokeillut että miten se onnistuu?
50 eurolla ei kyllä mitään järkeä maalailla. Miehän tekaisin nuorena burn outin kun kylän lahoja Datsun Cherryjä paikkasin ja maalasin.. Kälmiä olivat. Aina mahottomat puheet että tuossa pikku ruostekukkasia ja ei muuta kuin hio pois mutta kun meikä alkoi hioa niin helman vaihtoon ja urakka oli jotain 1500 markkaa.. Siinä sitten laskeskelin että juman kauta mutta nämä tarvikkeet maksaa 1350 markkaa jo mulle jää hulppea 150 markka työstä.. Vähän motivaatiot meni heikoksi. 50 euroa epäilyttävän halpa.
:lol:
Siis kyse onkin ennalta(muualla) puhtaaksi puhalletun rungon jauhemaalauksesta, ainoastaan pesu + sovittujen paikkojen suojaus ennen värjäystä.
Ei siis pahemmin pohjatöitä.
Tämä ilmeisesti kun rungon maalaa mustaksi, tekevät vissiinkin jonkun ns. oikean työn ohessa.
Näin sen käsitin. Taitaa hinta nousta kun lähretään värikartalla toisaalle.
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Erinäisten kikkareiden kanssa onkin tullut toimittua niin, että marssii suoraan maalarille. Kysyy, mitä värejä jauheella jonossa ja millä aikataululla? Sopivaa yleensä löytyny, eikä hinta täten huimannu.

Jumpe
T for Texas

Viesti Kirjoittaja T for Texas »

Kylmäkosken Jauhemaalaus, Kylmäkoski. Saat samalla puhalluksen naapurifirmassa ja heti tuoreeltaan uuden pinnan, ei ehdi rauta ruostua. Värivaihtoehtoja monta ja palvelu hyvää, hinta satasen paikeilla. Pikkuosat kannattaa lasikuulapuhaltaa itse, jos mahdollista.

T
- Back to the roots of Vintage American mc-racing -
jouni-K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouni-K »

Lisätään nyt vielä yksi vinkki.
Mä olen käyttänyt pari runkoa Nummelassa, lafkassa nimeltä TJR-pinta. Se on siinä sen ison sinkityslaitoksen vieressä. Toinen maksoi pari vuotta sitten muistaakseni 150,- ja toinen viime kesänä satasen, jäykkäperiä molemmat. Kierteet (sisä-) olin suojaillut ite pyörittelemällä reikään jonkin sopivan pultin, loput suojaukset tekivät siellä.
Jossain Klaukkalassa joku paja lupaili maalata alle satkulla (50-80 ?), mutta ei kuulemma pystynyt puhaltamaan sitä ainakaan silloin. En muista tämän puulaakin nimeä, mutta kuukle auttaa.
Tuon Nummelan mestan työn jälki kelpaa ainakin minulle, eipä siinä valittamista liene muillakaan. Oli sellanen tarra ovipielessä, josta voisi päätellä siellä ennenkin pyöriä maalaillun...

***jouni-K
Eteenpäin elävän mieli!
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

millai ne pystyy moottorin maalaamaan onko kellään jossain kuvia ennen ja jälkeen,
mulla vakio perusharmaa,,
vakiolohkot vissiin kanssa maalattu harmaiks, ku pyhkäsin somalilla ni tuli alta kirkas pinta onko ne alumiinia vai jotain valua,,
jensen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Olen kuullut että jotkut lasikuulapuhaltaa koko posan ja maalaavat. Joilakin on vissiin niin iso puhalluskaappi että konekin mahtuupi. Saapi olla tarkkana kun tulppaa reijät ettei koneeseen pääse kuulat.
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

ok. on varmaan joku väri mikä kestää "kuumassakin", katellu ku mustia noi koneet nykyää, (esim. icemanin pyörien koneet), onko ryppyväri oma värinsä vai joku tekniikka. (esim. kuumentamalla saati),
makela68

Viesti Kirjoittaja makela68 »

Aion viedä shovelin koneen pulverimaalaukseen, otan kuvat ennen ja jälkeen,niin katotaan mimmonen tulee, tapahtuu tämän talven aikana.
Seppo65

Viesti Kirjoittaja Seppo65 »

Sooda puhallus on paras kokonaisen koneen puhallukseen.Ei tarvitse kuin tukkia pakoaukot ja ölvä pumpun lähdöt sekä tukkia kaasari.Kaasari sekä muut kikeet voivat olla paikoillaan,kromi osia ei tarvitse suojata erikseen. Itse puhallutin koneen,laatikon ja sisemmän enska kopan hintaan 90?.Nyt vanha shovellin tekniikka on kuin uusi päältä päin...........Niin ja tämä tapahtui Tampereella.
motohead

Viesti Kirjoittaja motohead »

sooda puhallus on paras ja märkä maali rungoon jauhemaalaus on halpa ja kestävä jos käy vahinko
että maali naarmuntuu korjaus maksaa uuden rungon verran 11v kokemusta
motohead

Viesti Kirjoittaja motohead »

jauhemaaali ei pysy koneen kyljessä ja jos joutuu uudelleen puhaltaa maalin pois rungostna tulee kuin peruna pelto
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

motohead kirjoitti: jauhemaalaus on halpa ja kestävä jos käy vahinko
että maali naarmuntuu korjaus maksaa uuden rungon verran
No ei se tosiaan niin kovin helposti naarmuunnu ja jos naarmuuntuukin, niin aina voi pakkeloida naarmun pilloon ja paikkamaalata päälle - tällä tulee jo jokseenkin hyvä lopputulos, jota omistajan lisäksi ei välttämättä kukaan huomaa.

Sinänsä hyvä näkemys tuo pulveroidun korjauksen vaikeus, eri näkökulmat ovat keskustelun suola ja ideakin :!:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin