Cromfel kirjoitti:Nyt on uudet 20w50 öölit etupääs ja keula on ku uus. ... Varmuuden välttämiseksi pistin sen 4 desii per putki ku kuitenki piirunverran pitemmät nuo putket

Samaa varmaan ajatteli se joku, joka joskus ryssi muinoista Hondaani muutenkin kaikista mahdollisista paikoista

Iskareihin oli lorautetu jotain öljyä todella paljon, luonnollisesti vielä eri määrät eri putkiin, kai sekin varmuuden välttämiseksi

Epäilemättä tämänkin hemmon mielestä keula oli kuin uusi operaation jälkeen

Jämäkkä ja ties vaikka mitä ...
Sepixlh kirjoitti:pka kirjoitti:Cromfel kirjoitti:
Paljokohan mahtaa tollanen "oikea" öljy maksaa? Toi moottoriöljy tais olla 8 eskoo
Hydrauliikkaöljy perinteisesti ollut halvinta öljyä
Tässä taas säästetään tuopin hintaa...
ehkä vielä ajo-ominaisuuden kustannuksella.
... no lopputulos oli se, että keula alkoi jo noin 60-80 km/h nopeuksissa mutkaan kantatessa täristää ja vatkata niin,että oli pakko ajaa mutkiin hiljempaa. Juuri tästä syystä lorautin iskareista öljyt pois ja totesin, että likaista öljyä tuli eri määrä kummastakin putkesta, liikaa kummastakin. Kun tarkoitus oli vaan katsoa mitä siellä oli ja miten paljon, en edes lähtenyt öljykauppaan. Nappasin tallin hyllystä ylijäämäöljyä, joka oli joskus jäänyt sinne lojumaan, oli 15/40 moottoriöljyä ja panin tarkasti oikean määrän kumpaankin putkeen.
Läksin nopeasti koeajolle ja silloin saattoi todellakin sanoa, että keula oli kuin uusi

Nimittäin öljynvaihdon jälkeen se putosi muutaman sentin alemmas, alkoi oikeasti joustaa ja koko pyörän ajoasento muuttui ja ravistus mutkissa oli tipotiessään ja suoraan ajo esim. mottoritiellä oli mahdollista ensimmäistä kertaa normaaleilla liikennenopeuksilla
Vahvistan tämän kokemuksen valossa sen, että
öljyllä ja sen määrällä on väliä, paljonkin. Sinne ne moottoriöljyt sitten jäivät kun homma alkoi toimia, en tiedä liekö nykyinen omistaja niitä koskaan vaihtanut. Itse olen Harrikoihin sitten ostanut alan kaupoista iskariöljyt, eivät ne purkit kai maksaneet kuin jotain kympin huitteille. Mutta määrästä olen ollut hyvin tarkka tuon Honda-opetuksen jälkeen...