Mistä Sportsterin siirtosarja pitkäjalkaiselle?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

zouns

Viesti Kirjoittaja zouns »

..jos tästä kirjoitus-sarjasta täytyy joku johtopäätös vetää niin optimaali härräkkäkuski on "mäyräkoiran sukua".. lyhyet jalat ja pitkä selkä...
tai vaihtoehtoisesti vähän pitemmät kädet...

silloin ei ole ongelmia sovitella itseään pyörän selkään.. siirtosatsit on normaaleilla kiinnityksillä sopivan matkan päässä eikä polvet jää koukkuun.. ja pienellä yläkehon taivutuksella vielä yltää ohjailemaan sujuvasti tätä maantielle viejää...

:D

-Z-
Palatable
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palatable »

Don Quijote kirjoitti:Enpä tiedä Kirkkonummesta, mutta jos Helsinki ei ole liian kaukana :)
kannattaa kysyä esimerkiksi Primasta:
http://www.verhoomoprima.com/

Tai keltaisilta sivuilta, kohdasta "verhoomoja" Soitat muutaman läpi ja kyselet vaihtoehtoja. Jotkut suutaritkin ehkä osaavat auttaa.

Hinta on sitten suoraan verrannollinen työmäärään, materiaaliahan tuohon ei juurikaan mene.

Omaani tein uuden mallin muotoilemalla kahdenistuttavan singleksi, lyhentämällä pohjaa ja verhoilin itse.
Ensimmäisen koeversion ja parin viikon ajelun jälkeen päätin laittaa toppaukset vielä kokonaan uusiksi ja vein sitten ammattilaiselle verhoiltavaksi.
Pohjana on HD:n oma sopivasti lyhennettynä ja takakiinnityksen reikä on siirretty suunnilleen keskelle takalokkaria, eli alkuperäisten singlen ja tuplan kiinnitysten väliin.
Laitan kuvia tänne, kunhan saan satulan verhoomosta. Selvittää hieman tätä sekavaa esitystä :wink:
Hieno homma tosta lähtee.
Joo eihän mulla hirvee muutos ois pakollista ku se persuksen takana oleva kohouma pois pieneltä matkalta. No sit mahdollisen matkakaverin penkki kyl pienenis, Noh eiköhän siihen mahu viel! Tulee senverran liki sit ;))
On se sit nii inanaa!
vexil

Viesti Kirjoittaja vexil »

joo, paljon on tullut hyviä neuvoja, kiitos vaan. yhtään siirtosarjaa ei oo vielä asennettu eikä edes kuvaa nähty vaikka kossua on kyllä suunnitellessa mennyt jo useampia pulloja. mutta ne tulee kun on kalliilla rahalla tilattu - terveiset vaan kaikille "kossu" koneistajille. ja kuvat nettiin kun asennettu - tietty.
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Noniin, tässä pari fotoa satulasta, toivottavasti selventää. Normaalisti sportyn soolositsin takaosa on suunnilleen iskarien yläpään pultin kohdalla, siis sivulta katsottuna. Tässä pääsee hieman taaemmaksi ja ajoasennossa on enemmän valinnanvaraa. Toimii ainakin mulla hyvin :D

Kuva Kuva Kuva Kuva
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Kyseltiin kuvia... mun sivulla on ainakin nää mun värkkäämät. Ihan mustaa rautaa maalattuna. siirtää tappeja eteenpäin 12 cm, mutta palikathan voi tehdä millä mitoituksella tahansa...

http://personal.inet.fi/cool/juha.liesi ... siirto.jpg
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
vexil

Nokia 7650 otettuja kuvia siirtosarjasta

joo, 400ekeä ne sitten makso (Biketown), mutta olen tyytyväinen. Kuvia ohessa olevasta osoitteesta.
http://vexi45.tripod.com/kuvat.htm
Viimeksi muokannut vexil, 08:07 21.05.2004.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spora

Re: Nokia 7650 otettuja kuvia siirtosarjasta

Viesti Kirjoittaja Spora »

Sopiko hyvin? Onko tukevat? Itsellä on Zodiagin ja ne ovat vähän huterat Vaihdevipu löystyy vaikka käytän ruuvilukitetta :(
vexil

on nuo aivan tukevat ja siististi kromattu, oon nyt ajanu noin 400km ja toimii hyvin. tärinä tulee kyllä jalkoihin tuossa 90km/h jälkeen samoin kuin alkuperäisissäkin mutta välitykset pitää vielä vaihtaa.
Spora

Viesti Kirjoittaja Spora »

Noitahan sitten voisi ajatella, sopiiko orkkis jalkatapit? Löytyisi sellaiset tarinä vaimennetut. Jos sulla on 883:n välitykset niin ilman muuta kannattaa vaihtaa etuhihnapyörä 27->29 niin vaikuttaa noin 15km/h vauhtia lisää samalla kierrosluvulla eli rauhoittaa tärinöitä mukavasti juuri matkanopeudessa
vexil

alkuperäiset paremmin vaimennetut jalkatapit käy mutta pitää vähän reikää isontaa originaalissa on 3/8" ja näissä on 10mm ruuvilla kiinni. Itse en vielä ole vaihtanut odotan ensin että saan nuo välitykset vaihdettua ja saa tuntuman tärinöistä.
Vastaa Viestiin