Eli tullessani Chapter 3 porukka ajosta Suvirannasta viime torstaakina poikkesin tankkaamaan Herwoodin Teboilille. Kun tankkauksen jälkeen painoi starttii niin NAKS. kaikki virrat katos ? Ei helevetti. Jonkun aikaa renkkailtuani virrat päälle / pois, syttyi taas mittari valot loistamaan ja kaikki näytti olevan OK. MUTTA starttii ja NAKS, sekä koko laite pimeni ? NO. Vaimolle soitto ja työnneltiin 2km Rodi kotipihaan ja matkalla ihan yhtäkkiin alko hälyt huutaan ja virrat palasi ? Iltamyöhä ja äkkii räpläsin hälyt päältä ja kokeilin starttii ...... Edelleen NAKS: ja virrat katosi, no nyt jätin virtakytkimen on asentoon, ettei hälyt vingu ilta-aikaan. 2km hikisen työntöurakan jälkeen Rodi kotikatokseen ja huoltomanuaali handyyn.
No ko. tilanteeseen ohjekirja antoi tasan 2 vaihtoehtoo. Akku kaput, tai joku maadoitus liitoksista löysällä, koska solenoidikin ropisi välillä kun starttii painoi.
Aamulla sitten Biken kimppuun, vaikka aikas kädetön yleensä huoltohommissa olenkin, niin soitin muutaman puhelun SGN bikesiin Turkuun, jossa aivan huippuhemmo asentaja nimeltä Jarmo ehti omien duuniensa ohella jeesaan puhelin ohjeilla n. puolenkymmentä kertaa.
Eli. Ekax kokeilin ihan Boch yleislaturilla akun, ja paukahti heti vihreelle, eli tuntu, että akku ok. No Kuoret irti ohjeen mukaan, ilmanputsari irti ja piuhat näkyviin. Kävin kaikki läpi akun päästä ja - johdon myös toisesta päästä, eli irti putsaus CRC :llä ja kiinni kunnolla. Ei auttannu, välillä sain virrat bikeen, niin että hälykin toimi ja valot loisti kirkkaana, mutta sarttii ja NAKS sekä solenoidi ropsutti. Ei helevata?
No kerran vielä soitin "Jarmolle" Turkuun, ja hänkin mietti pitkään, KUNNES hokas " Hei onko sulla apu akkuu, JOS kuitenkin kokeilisit käyntiin sen avulla ? " No minä ruuvasin "Rellun Pimpulasta" uudehkon akun irti käynnistys kaapelit kiinni , Starttiin ja eka potkusta käyntiin. Voe Venäjä mikä helpotuksen tunne.Tosin KUN nappasin - piuhan irti ja Rodi sammui saman tien. Piuha kii uuudestaan ja käyntiin, sekä annoin käydä koneen lämpöseks, jonka jälkeen lähti pari kertaa käyntiin JOPA omalla akulla. SIIS AKKU .
Sitten ujuttaan akku ulos varsin ahtaasta kolostaan ja mitä VITTUA, YUASA japstki akku ja 10 amp/h, vaikka kaikkien ohjeiden mukaan pitäsi olla HD oma , sekä 12amp/h. Lisäksi mun muistaaksen YUASA akku erittäin asentoherkkä, SIIS pitäisi olla pystyasennossa, EIKÄ vaakatasossa, kuten Rodissa akku on.
No lähin paikka mistä uuden HD akun sain hyllystä oli SGN Bikes Turku. Kohtuu kallis akku, mutta Jani Koskinen kuitenkin laski siähen neton netto hinnan ja pisti lataukseen valmiiksi, kun lähin Rellun pimpulalla kohti Turkkusii akun hakuun. Sieltä himaan akku kiinni ja RODI vörkki kuin ei mitään vikaa olis ollutkaan. Nyt parin päivän ajon jälkeen, edelleen kaikki OK. SEKÄ muutamaan asiaan kiinnittänyt huomiota, esim. mittari ja muut valot ei enää himmene ja kirkastu tyhjäkäynnin tahtiin. SIIS eka omistaja oli jostain syystä laittannut japsi akun Rodiin ?? Miksi ?? Hinta eroo vain pari kolme kymppii ??
Tästäkin syystä HD mahtilaite, kun kaikkeen pääsee käsiksi verrattain helpolla, jos nyt vaikka vertaa uuskoppaseen Hayabusaan, jossa pelkkä katteiden purku vaatii "tyyliin" parin päivän kurssin.
ps. Muuten Urbaanin legendan mukaan, jossa uskossa itsekkin olen ollut, V-Rod, Night-Rod ja Muscle valmistus Porchen tehtaalla euroopassa ?? EI kuulemma pidä paikkansa. Eli HD tehtaita tasan neljä, sekä kaikki Ameriikasa. Rungon numerosarjasta näkee missä laite nähnyt päivänvalon. Yhdestoista merkki, ja viimenen kirjain ennen pitkää numerosarjaa minulla k , eli "synnytetty" Kansas City Missouri U.S.A, muita tehtaita : Wauwatosa Wisconsin, York Pensylvania ja Tomahawk Wisconsin. Rodien koneet pohjautuu vanhaan rataHarleyn 1000r koneeseen, ja saksalaisinssit ainoastaan konsultoineet Rodien kehitystyössä.
ELI ehta Yankee peli V-Rod myös. Näin mulle kerrottin ??