Tervehdys kaikille HD ihmisille ympäri suomen.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

pappa2
Viesti:

Tervehdys kaikille HD ihmisille ympäri suomen.

Viesti Kirjoittaja pappa2 »

Oon noviisi HD Motoissa, vaikka niitä ajellut pääasiassa Espanjassa jonkin verran. V- 1975 eka pärrä, ja yhtä Hontaa lukuunottamati kaikki olleet Sukisukeja. No voi sitä viiskybänenkin löytää itelleen vielä jotain huikean upeeta Moto rintamalla, vaikka luulee jo kaiken kokeneensa. :D Pari viimosta olleet Hayabusia, ja jotenkin alko tuntuun, että Liikaa tehoja, Liikaa vakuutusmaksuja jne jne . Kuis ollakkaan istahin ja ajoin -06 mallin V-Rodin sekä siitä Street mallin, ja HET koukusa . 8O :D

Ajaminen aikas eriluontoista kun "muutto haukalla", mutta huikeesti enämpi + puolia kuin - puolia.

Oikeestaan kaipaamaan jäin busasta vain vaihdenäyttöö. Senkin taitaa tähän saada. Tietty eurooppaa Baananopeudet putoo reippaasti tällä, mutta mihin täsä valmiissa maalimasa kiirus on . :)

Harmittaa ettei ollut Rodia jo Super Rallyn aikoihin, kun mun HD Frendit oli Espanjasta täällä . No Rallyja tulee ja menee, eli seuraavaan sit. :)

y.t : pappa2 :)
Pertti
Viesti:

Re: Tervehdys kaikille HD ihmisille ympäri suomen.

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Me ajetaan täällä Suomessa vähän niin kuin korvakuulolla, jos ei jaksa mennä pannaan pienempää pesään. Toisaalta ei täällä kyllä oikein ehdi ajokauteen niin paljon tottuakkaan, että kovin pitkiä matkoja täysillä uskaltaisikaan. Juuri kun alkaa tuntua siltä, että näinhän se kulkee, iskee talvi takaa päin ja mopot talliin. Onneksi on ainakin toistaiseksi vielä tullut talvi ja sen jälkeen uusi kevät.
Talven jäätikköjen jälkeen kaikki on aina yhtä jännittävää. Mutta se on kuin polkupyörällä ajo, kerran kun oppii, aina muistaa.
Kun syksy saa, Suomen mopomies palastelee laitteensa kylmässä sateessa parkkiksella, vie osat kerrostalokaksioon ja keväällä tuhkasta nousee taas uusi feenixlintu yrittämään don Quijoten tavoin taistelua tuulimyllyjä vastaan.
Onko todellakin keksitty ikiliikkuja, vai johtuuko tämäkin kaikki ilmaston muutoksesta.

Jk. Älä päästä irti koukusta!
moderattori

Romu rauhoittaa!
pappa2
Viesti:

JUU En . Jos täsä iässä löytää näitten kilometrien jälkeen näin upeen laitteen ja on jo ajanut 3000km pärstä pikkupoikamaisessa virneessä koko ajan naattien, ei tulis mieleenkään päästää irti ! :D
>> Muista ELÄÄ Tänään , Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä ! Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa . Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT ! <<
Bootsi

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Toisille oikeanmerkkisen pyörän löytäminen, vain kestää hieman kauemmin....

Tervetuloa porukkaan. :D
pappa2
Viesti:

Kiitos ! Motofrendipiirini melkos laaja ja ERITTÄIN monet parhaista kamuistani ajaa HD: lla. mm. Kaikki España motoristit Costa Blancalla siellä paikallisissa HD kerhoissa . Seinäjoen Super Rallyyn kun olin mukana roudaamasa tavaraa Busalla ja vähä luotsinakn niin poketkin jo virnuili, kun kaikki ratsattiin kaupunkin rajalla, että ootko eksynny vähä väärää porukkaan ? :D :D
>> Muista ELÄÄ Tänään , Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä ! Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa . Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT ! <<
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Onnittelut Rodista.

Minkälainen on tuo pakoputki -zydeemi siinä?
Loud valves save lives
pappa2
Viesti:

Pera kirjoitti:Onnittelut Rodista.

Minkälainen on tuo pakoputki -zydeemi siinä?

Kiitos vaan . Nää on pelkät sliparit, ja MELKO äänekkäät, joskin tasasella ajolla maantievauhdissa ihmeen hiljaset, kuten myös tyhjäkäynnillä. Sitten kun hanaa antaa niin murisee aikas komeesti . :D Sitä en tiiä mistä peräsin, oli pyöräsä kii kun ostin. Orggigsetkin toki sain mukaan, mutta näillä mennään, ääni kuitenkin niin matala, että desipeli jääpi kirkkaasti alle pikkukyykkyjen äänistä, ja esim. entisen BusaniKIN Yoshimura TRC putkien äänet paljon räikeemmät ja raaemmat ilman killereitä.

Toi äänipuoli AINA HD :ssa viehättänyt, kun kukaa ei oo vielä saanut plagioitua niitä. Äänissä on sitä "Meisseliä". 8O

Joskin täsä Rodissa ääni ei niin korostu kuin American malleissa, mutta lämpösenä kone kyllä käy ihan aitoon HD tyyliin.

Huh Hellettä ! Sain pykästyä laukut kiinni, sissyn tyynyä vielä oottelen, ja sitten ei enää muuta tule, edes plexiä, jos ei nyt sit ihan matalaa teettäsi pitkälle baanalle, että vähän ohjais tuulta kypärän ylitse . :)
Dynatar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dynatar »

Heissan kaikille :D Ilmoittaudun kans uutena HD:n omistajana, yes vihdoinkin sain
hommattua kauan haaveena olleen Harrikkani, joka on FXDC-08. Ajettu jo 2 kuukautta ja on mitä ihanin
pyörä ainaskin mulle, Honda 750 jälkeen :D
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Tervetuloa joukkoon, molemmat! :D
T. Timo Konttinen
Fxsts03
pappa2
Viesti:

vp.karjalainen kirjoitti:-Dynatar-

Miten H-D-harrastuksesi on nyt alkanut eroamaan toisen-merkkisen-pyörän-harrastamisen-jälkeen ?
No kiireet loppu heti . Toki mulla edelleen AIVAn huippufrendejä / Ystäviä Busa / kyykky puolella, mutta joteski alkoi viiskybäsenä tuntuun, että ei jaksa kääntää kahvaa hampaat irvessä, ja pelko persiissä, että näkikö reggarin, lähteekö lappu, paljonko oli yli, mikähän olikaan rajoitus, jne jne . Puhumattakaan mutkapätkien kauhutilanteista kun tuleekin rekka tai Hirvi vastaan tienleveydeltä .

Tämä oma ROD : ini Aivan helevetin hieno ajella suurin piirtein rajoitusten mukaan ja siltikin täsä ROD:issa se 89 KW vakiona, itellä ehkä muutama KW lissää pikkuvirien ansiosta. Hyvällä ja tuulettomalla kelillä aubahnilla uskoisin jopa pystyväni pitämään n. 140 - 160 km/h matkavauhtia tarvittaessa. SEKÄ silti nauttimaan ajosta. MYÖS potkua ihan riittävästi esim. nopeisiin ohituksiin TARVITTAESSA, JOSKIN eipä nuita ohituksia juuri oo tarvinnut tehä, autoilijat ajaa normisti sen verran reippaasti, että vauhti ihan riittävä yleisessä liikenteessä.

Busalla 250 km/h liikenteen niin salliessa aivan hyvä matkanopeus Saksan baanoilla ?! Mutta, etpä paljoo pysty herpaantumaan, vaikka edessä olisi täysin tyhjä tie .

HD ollut mulle AINA legendaarinen laite, mutta kun lähimmät ajokamut olleet nuorempana pääsäntöisesti kyykkymiehiä, niin Japseilla on ajeltu.

Nyt on ihan eri fiilis, ja "kiksit" tulee jostain ihan muusta kuin helevetinmoisista nopeuksista . Ja HD / Custom frendejä ja ystäviä enämpikin, kuin kyykkyporukka kamuja tätä nykyä.

EI kaduta pätkääkään . VAIKKA Busa luokassaan huippulaite, sen "kiksit" vaan alko kyllästyttään mua .

Aika sitten näyttää oliko valinta TEKNISESTI hyvä vai ei ? :D :D Vielä ainakin yhtä HYMYÄ ! :D :D
Dynatar
Viesti:

Miten H-D-harrastuksesi on nyt alkanut eroamaan toisen-merkkisen-pyörän-harrastamisen-jälkeen ?
Samoilla linjoilla kuin pappa2 kirjoitti, japsi pyörä on ihan ok, mutta nykyinen ei jää kenenkään jalkoihin :lol:
Tosin huolettaa hieman miten uudesta pyörästä jo mutterit "ruostuu" samoin jarrulevyt :( ajettu vasta vähän päälle 4 tonnia, millä ne saa oikein putsattua 8O Saako niitä vaihdettua esim. kromattuihin :?
jensen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ihmettelen kysymystä? Enpähän ole ittessäni huomannut mitää eroa Harrikan hankinnan jälkeen. Täytyy olla jotain persoonallisuus häikkää jos merkki vaikuttaa siihen.
Shovel Harrikassa hyvä ääni ja kun ei oo kansissa nokkia niin pyörästä voi tehdä matalan. Japsissa on niin korkea tuo kone. Tuskin mikään merkki tuo ystäviä? Enpähään oo kyllä huomannut. Olen aina ollut kaikesta vähän ulkopuolella ja mielenterveys onglemista kärsivä peräkammarinmies.. Ei niin mahottoman cool tyyppi kaiketi. :D Prätkä mulla on ollut jo vuodesta 1978.
Joo mulla oli Pannu vuosina 93-95 mutta myin ja mulle jäi Harri paitoja joita en viittyt enää pitää kun ei ollut enää Harria.. Nyt voi pitää niitä taas kun on tuo Sohveli. Tänään mulla oli päässä Kawa lippis.
Ei minusta oiken pyörä merkistä kannata tehdä suurta numeroa. :) ps lippistä pakko pitää kun auringosta mulla ottaa pistoksen kun kalju pläsi päässä. :lol:
pappa2
Viesti:

jensen kirjoitti:Ihmettelen kysymystä? Enpähän ole ittessäni huomannut mitää eroa Harrikan hankinnan jälkeen. Täytyy olla jotain persoonallisuus häikkää jos merkki vaikuttaa siihen.
Shovel Harrikassa hyvä ääni ja kun ei oo kansissa nokkia niin pyörästä voi tehdä matalan. Japsissa on niin korkea tuo kone. Tuskin mikään merkki tuo ystäviä? Enpähään oo kyllä huomannut. Olen aina ollut kaikesta vähän ulkopuolella ja mielenterveys onglemista kärsivä peräkammarinmies.. Ei niin mahottoman cool tyyppi kaiketi. :D Prätkä mulla on ollut jo vuodesta 1978.
Joo mulla oli Pannu vuosina 93-95 mutta myin ja mulle jäi Harri paitoja joita en viittyt enää pitää kun ei ollut enää Harria.. Nyt voi pitää niitä taas kun on tuo Sohveli. Tänään mulla oli päässä Kawa lippis.
Ei minusta oiken pyörä merkistä kannata tehdä suurta numeroa. :) ps lippistä pakko pitää kun auringosta mulla ottaa pistoksen kun kalju pläsi päässä. :lol:

Juu kyl toikin taivaan tosi, motoristeja ollaan kuitenkin kaikki tyynni, oli sitten Japsi, Jenkki, Britti tai IHAN mikä tahansa moton alkuperämaa . 8)
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Dynatar kirjoitti:
Samoilla linjoilla kuin pappa2 kirjoitti, japsi pyörä on ihan ok, mutta nykyinen ei jää kenenkään jalkoihin :lol:
Tosin huolettaa hieman miten uudesta pyörästä jo mutterit "ruostuu" samoin jarrulevyt :( ajettu vasta vähän päälle 4 tonnia, millä ne saa oikein putsattua 8O Saako niitä vaihdettua esim. kromattuihin :?
Minä sipaisin Dremelillä jarrulevyjen aukoista ruosteet pois ja päälle hyllystä löytynyttä hopeanväristä hellanluukkujen maalaamiseen tarkoitettua, kuumakestävää, hopeanväristä maalia. Eipä ole kuudessa vuodessa enää ruostunut. Itse jarrupinnalta ruosteet lähtee jarruttelemalla ja niistä ei kannata olla huolissaan :D
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Dynatar
Viesti:

Voi hyvä ihme 8O Miksi pitää kaikki ottaa niin kirjaimellisesti 8O HD ei muuta persoonaa ainakaan itselläni ei ole muuttanut, olen sama mikä ennenkin. Aina vaan halunnut Harrikkaa ja nyt se on persiin alla. En hae ystäviä sen takia, niitä on ennestäänkin ja hyviä onkin, tietysti uusia aina mukava saada lisää, ystävilläni harvalla on HD, mutta yhdessä ajetaan ja nautitaan suomen suvesta :D
Vastaa Viestiin