Amatööri rautapään kanssa!
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Eihän näissä vanhemmissa woimakoneissa lämpimänä tahdo mittarille tulla painetta. Mulla -72 kestänyt useampia tuhansia vaikkei lämpimänä nouse mittari yhtään. Mulle sanottiin aikoinaan että on ominaisuus. Tarkista enskan kireys, mulla auttoi paljon nykimiseen. Samoin siihen vaikuttaa kaasuttimen ja sytytyksen säätö. Mutta muista ettei sporttia ole tarkoitettu tyhjäkäynnillä lätkyttämiseen, pitää käyttää kierroksia. Asiasta on aika paljon juttua jos hakee esim. sanalla raut*.
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Tässä se on kiteytettynä...eli alle 2000rpm ei pyörä vain toimi, "nykimis ominaisuutta" pahentaa kulunut vanha läppäkeihin sekä kärjellinen sytytys sekä löysä ensiö/toisioveto ketju/t.JH kirjoitti: Mutta muista ettei sporttia ole tarkoitettu tyhjäkäynnillä lätkyttämiseen, pitää käyttää kierroksia.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Ja tässä tapauksessa kyseessä on evosportin öljynpaineongelmat. Nuo rautismurheet ovat vuosien takaista jorinaa...
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Amatööri rautapään kanssa!
öljyt vaihoin ny sae 50:een, katotaan ny et auttaako vaivaan millään lailla
-86 1100cc evosportto
Re: Amatööri rautapään kanssa!
hazzinen kirjoitti:öljyt vaihoin ny sae 50:een, katotaan ny et auttaako vaivaan millään lailla
Tässä vain, jos lainaa tälläistä vanhaa topicia jossa kirjoitellaan jo otsikossa RAUTAPÄÄSTÄ vastauksia voi tulla....mitä vaanMopopoika -65 kirjoitti:Ja tässä tapauksessa kyseessä on evosportin öljynpaineongelmat. Nuo rautismurheet ovat vuosien takaista jorinaa...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Amatööri rautapään kanssa!
No jos asia koskee ihan eripyörää kuin otsikko niin voisi ehkä hakea sopivamman topicin tai tehdä uuden. Enpä hoksannut katsoa päivämääriä..
Re: Amatööri rautapään kanssa!
joo tunnustan, menin tämän kaivamaan tuolla searchilla ja sattu osuun silmään tuo paineventtiilien prikotushomma. kun ollaan huomattu että välillä tulee kaameeta keuhkoomista uuden topicin alotuksesta ni vanhaa sitte säestin ko eip löytynny muita sopivia. mutta hyvä ko ompi tullunna avustusta onkelmaan ni taas jaksaa korjata
-86 1100cc evosportto
Re: Amatööri rautapään kanssa!
nonni, ny on käyty koettamassa koneet kuumaks ja kyllä se valo syttyi lopulta palamaan. se on plöräytettävä ölpät ulos ja alettava hieroon ton pumpun kanssa.
-86 1100cc evosportto
Re: Amatööri rautapään kanssa!
taitaa olla juu samaa vikaa ko tos mopopojan evopurilaassa. ku laitto akselin holkin lävitte ni väljää tuntu olevan. pumppu lähtee holkitukseen perjantaina
-86 1100cc evosportto
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Jos jousten prikottaminen kiinnostaa, niin nuo jouset löytyvät siitä öljynsuodattimen jalkaosasta. Toinen on sen suodattimen kierreosan sisällä (löytyy kun irrottaa kierreosan) ja toinen löytyy jalkaosan pohjasta.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Onkos toi jousi samaan tapaan kuin autoissa? Eli päästää "ylipaineen" ohi?
Prikoittaminen ei siis vaikuta tyhjäkäyntipaineisiin ollenkaan.
Prikoittaminen ei siis vaikuta tyhjäkäyntipaineisiin ollenkaan.
Re: Amatööri rautapään kanssa!
ilmeiseti jousta prikotetaan kireemmälle joten paine ei pääse niin helposti kulkemaan ja paineistuu enemmän ennen kun venttiili aukeaa.
-86 1100cc evosportto
Re: Amatööri rautapään kanssa!
tuota, vielä tyhmä kyselee, siis onkos ny kyse breather valvesta? mitenkäs sen ny pitää sitte olla ko tällää sen pumpun takas paikalleen?Sepixlh kirjoitti:-79 ja uudemmat rautikset öljypumppu pitäisi lähteä pois ilman ihmeellisiä kikkailuja. Vanhemmissa vaatii moottorin irroituksen rungosta tai runkoputken katkaisemisen. Kannattaa muistaa breatherin ajoitus kun pumpun tällää takaisin...eli jakopään koppa pois ja tarkistamaan.
-86 1100cc evosportto
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Eikös sulla edelleenkin ole evosportsteri? Ei niissä mitään breatheria ole.
Re: Amatööri rautapään kanssa!
pumppu koluttu lävitte, kupariholkit vaihettu, edelleen painevalo syttyy kon kuumalla koneella laskee tupista irti, onkos ny sitte alettava prikotteleen niit venttiilejä?
-86 1100cc evosportto