Amatööri rautapään kanssa!

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JH
Viestit: 277
Liittynyt: 19:31 17.05.2004.
Paikkakunta: Oulu

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja JH »

Eihän näissä vanhemmissa woimakoneissa lämpimänä tahdo mittarille tulla painetta. Mulla -72 kestänyt useampia tuhansia vaikkei lämpimänä nouse mittari yhtään. Mulle sanottiin aikoinaan että on ominaisuus. Tarkista enskan kireys, mulla auttoi paljon nykimiseen. Samoin siihen vaikuttaa kaasuttimen ja sytytyksen säätö. Mutta muista ettei sporttia ole tarkoitettu tyhjäkäynnillä lätkyttämiseen, pitää käyttää kierroksia. Asiasta on aika paljon juttua jos hakee esim. sanalla raut*.
Kuva
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

JH kirjoitti: Mutta muista ettei sporttia ole tarkoitettu tyhjäkäynnillä lätkyttämiseen, pitää käyttää kierroksia.
Tässä se on kiteytettynä...eli alle 2000rpm ei pyörä vain toimi, "nykimis ominaisuutta" pahentaa kulunut vanha läppäkeihin sekä kärjellinen sytytys sekä löysä ensiö/toisioveto ketju/t.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Ja tässä tapauksessa kyseessä on evosportin öljynpaineongelmat. Nuo rautismurheet ovat vuosien takaista jorinaa... :wink:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

öljyt vaihoin ny sae 50:een, katotaan ny et auttaako vaivaan millään lailla
-86 1100cc evosportto
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

hazzinen kirjoitti:öljyt vaihoin ny sae 50:een, katotaan ny et auttaako vaivaan millään lailla
Mopopoika -65 kirjoitti:Ja tässä tapauksessa kyseessä on evosportin öljynpaineongelmat. Nuo rautismurheet ovat vuosien takaista jorinaa... :wink:
Tässä vain, jos lainaa tälläistä vanhaa topicia jossa kirjoitellaan jo otsikossa RAUTAPÄÄSTÄ vastauksia voi tulla....mitä vaan :wink:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
JH
Viestit: 277
Liittynyt: 19:31 17.05.2004.
Paikkakunta: Oulu

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja JH »

No jos asia koskee ihan eripyörää kuin otsikko niin voisi ehkä hakea sopivamman topicin tai tehdä uuden. Enpä hoksannut katsoa päivämääriä..
Kuva
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

joo tunnustan, menin tämän kaivamaan tuolla searchilla ja sattu osuun silmään tuo paineventtiilien prikotushomma. kun ollaan huomattu että välillä tulee kaameeta keuhkoomista uuden topicin alotuksesta ni vanhaa sitte säestin ko eip löytynny muita sopivia. mutta hyvä ko ompi tullunna avustusta onkelmaan ni taas jaksaa korjata :D
-86 1100cc evosportto
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

nonni, ny on käyty koettamassa koneet kuumaks ja kyllä se valo syttyi lopulta palamaan. se on plöräytettävä ölpät ulos ja alettava hieroon ton pumpun kanssa.
-86 1100cc evosportto
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

taitaa olla juu samaa vikaa ko tos mopopojan evopurilaassa. ku laitto akselin holkin lävitte ni väljää tuntu olevan. pumppu lähtee holkitukseen perjantaina
-86 1100cc evosportto
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Jos jousten prikottaminen kiinnostaa, niin nuo jouset löytyvät siitä öljynsuodattimen jalkaosasta. Toinen on sen suodattimen kierreosan sisällä (löytyy kun irrottaa kierreosan) ja toinen löytyy jalkaosan pohjasta.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Avatar
Bootsi
Viestit: 341
Liittynyt: 19:33 27.10.2006.
Paikkakunta: ArcticCircle

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Onkos toi jousi samaan tapaan kuin autoissa? Eli päästää "ylipaineen" ohi?
Prikoittaminen ei siis vaikuta tyhjäkäyntipaineisiin ollenkaan. :roll:
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

ilmeiseti jousta prikotetaan kireemmälle joten paine ei pääse niin helposti kulkemaan ja paineistuu enemmän ennen kun venttiili aukeaa.
-86 1100cc evosportto
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

Sepixlh kirjoitti:-79 ja uudemmat rautikset öljypumppu pitäisi lähteä pois ilman ihmeellisiä kikkailuja. Vanhemmissa vaatii moottorin irroituksen rungosta tai runkoputken katkaisemisen. Kannattaa muistaa breatherin ajoitus kun pumpun tällää takaisin...eli jakopään koppa pois ja tarkistamaan.
tuota, vielä tyhmä kyselee, siis onkos ny kyse breather valvesta? mitenkäs sen ny pitää sitte olla ko tällää sen pumpun takas paikalleen?
-86 1100cc evosportto
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Eikös sulla edelleenkin ole evosportsteri? Ei niissä mitään breatheria ole.
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

pumppu koluttu lävitte, kupariholkit vaihettu, edelleen painevalo syttyy kon kuumalla koneella laskee tupista irti, onkos ny sitte alettava prikotteleen niit venttiilejä?
-86 1100cc evosportto
Vastaa Viestiin