Mitä ihmeen vapauden tunnetta?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

57pannu
Viesti:

Mitä ihmeen vapauden tunnetta?

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Lainaus on suoraan uuden Bike lehden pääkirjoituksesta. Siinä Biken uusi päätoimittaja Sami Salonen kertoo seikkaperäisesti motoristin vapauden tunteesta ja niistä fraaseista mitä siihen kuuluu. Ja toteaa ihan asiallisesti että vapaudentunne arkisessa moottoripyöräilyssä on eri asia kuin mielikuvissa.

Sitten hän yllättäen liittää toisiinsa vapaudentunteen ja pukeutumiskoodin. Sporttipyörä kuskeilla pitää olla Tamada maalattu kypärä ja nahkapuku ja touring miehillä ja kurapyörämiehillä oma koodinsa.

Mutta sitten alkoi kyykky keulimaan, kaikkien kurjinta on Harrikka kuskeilla. Lainaus Bike 6/2008" Heillä vasta hankalaa onkin, kun vaatetusta myöten kaikki pitää olla oman merkin ja sen luoman tyylin mukaan hankittua". No niin mitä nämä Honda, Yamaha jne edelleen nahkapuvut ja baaritakit sitten ovat?

No sattuuhan sitä kaikenlaista. Bike lehteä lukevat monenlaiset moottoripyöräilijät, myös Harrikka kuskit. Yleensä on vaarallista luoda näitä streotypioita. Itse olen Harrikka ja Triumph kuski henkeen ja vereen, vaikka pukeutumiskoodi ja ulkoinen habitus ei sitä edellytäkään. Toisaalta ajelen myös crossi Yamahalla. :D
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Tuommoiset kommentit todistavat mielestäni kyseisen henkilön omaa kypsymättömyyttä tähän moottoripyörä harrastukseen.
Kokkonen

Re: Mitä ihmeen vapauden tunnetta?

Viesti Kirjoittaja Kokkonen »

57pannu kirjoitti: Lainaus Bike 6/2008" Heillä vasta hankalaa onkin, kun vaatetusta myöten kaikki pitää olla oman merkin ja sen luoman tyylin mukaan hankittua".
No ei tuo nyt hirveesti pieleen mennyt, tuolta se varmaan "ulkopuoliselta" näyttää ja "sisäpiirikin" sitä haluaa. Paitsi ei se mitään hankalaa ole eikä vastenmielistäkään, kun ympärilleen kattelee... :wink:
Vallu
Viesti:

Just näin

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Kokkonen
Paitsi ei se mitään hankalaa ole eikä vastenmielistäkään, kun ympärilleen kattelee...
Justiinsa näin! Ikinä ei tartte miettiä ja valkata minkälaisia rättejä ostaa. Musta farkut resmannilla ja paidat klubikaupasta ja siinä se on! :D
Kuva
hemuli
Viesti:

Re: Just näin

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vallu kirjoitti:...Ikinä ei tartte miettiä ja valkata minkälaisia rättejä ostaa...
Taitaa alkaa ikä meikäläiselläkin painaa kun täytyy jo toisena päivänä peräkkäin yhtyä Vallun sanomisiin :lol: ...

Taannoin hesarin toimittaja teki juttua jonka joku saattoi lehdestä löytääkin - kysyi sitten muiden joutavanpäiväisyyksien lisäksi näistä vaatteista, mm. miten pukeudutaan "biker-juhliin" :twisted: ... Tähän oli helppo vastata että näissä hommissa on koko ajan sopiva varustus päällä, niin arkeen kuin juhlaankin.

Tuota merkkiuskollisuutta en kyllä menisi allekirjoittamaan, ei taida meikäläisellä monessakaan rytkyssä tehtaan logoa olla - itse asiassa kaikki nekin on jostain lahjaksi saatuja.
Loimis

Viesti Kirjoittaja Loimis »

Juu kyllähän tässä on enempiä ajattelematta tiettyä pukeutumis / ulkonäkö koodia pidetty yllä. Sitä kun on jostakin asiasta oikein kiinnostunut niin sitä mukautuu siihen "omaan" ympäristöönsä mieluusti myös ulkonäöllisesti. Mutta eipä se juurikaan vaikealta ole tuntunut.

Omaan pukeutumis koodiin liittyen muistuu mieleen muutaman vuoden takaa hauska tapaus kun olin seurasaaressa kävelyllä. Äitinsä kanssa vastaan tullut pikkupoika hihkaisi äidillensä "katso äiti oikea merirosvo" :roll:
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Mutta sitten alkoi kyykky keulimaan, kaikkien kurjinta on Harrikka kuskeilla. Lainaus Bike 6/2008" Heillä vasta hankalaa onkin, kun vaatetusta myöten kaikki pitää olla oman merkin ja sen luoman tyylin mukaan hankittua". No niin mitä nämä Honda, Yamaha jne edelleen nahkapuvut ja baaritakit sitten ovat?

No sattuuhan sitä kaikenlaista. Bike lehteä lukevat monenlaiset moottoripyöräilijät, myös Harrikka kuskit. Yleensä on vaarallista luoda näitä streotypioita. Itse olen Harrikka ja Triumph kuski henkeen ja vereen, vaikka pukeutumiskoodi ja ulkoinen habitus ei sitä edellytäkään. Toisaalta ajelen myös crossi Yamahalla. :D[/quote]

Mulla on kaksi työtä, arkisin myyntiedustaja ja monena viikonloppuna dj. On häitä, 40- ja 50-vuotisjuhlia, ei hautajaisia toistaiseksi, johin tilataan dj.
En päivä- tai iltatyössäni halua kauheasti kailottaa muille ajavani HD:lla, ollessani töissä.
Mulla on pyörälle oma tallipaikka ihan muualla kuin kotona, samoin ajovarusteet tallissa. Ihan tarkoituksella.
Kun ajeluun tulee lähdettyä, niin ihan jotain muuta vaatetta päälle kuin arkivarustus. Ko. varustusta ei käytetä kapakkabileissä.
On selkämyksessä HD-logo, rintapielessä on HDCF-pinssi ja samoin IB-pinssi, yhdeksän vuotta vanhat nahkahousut(uskottavuutta :lol: ), nahkatakki 60-luvulta tai 2000-luvulta. Siinä kaikki HD-tuotteista.
Kun päätös ajoonlähtemisestä on tehty(nyt ei mahdolllista taka-akselin teknisen vian vuoksi), niin täytyy myöntää, että tuntuu hyvältä heittää työasu pois ja laittaa ajoasu päälle(miedosti sanottu).
Ja HD-logo saa kyllä näkyä ajossa ollessani.Itseasiassa on hauskaa vaihtaa "roolia" lähtiessäni ajelemaan.
Kaikki arkinen jää taakse ja ajelusta tullessani vaihdan samaan arkeen, mutta ei tylsään sellaiseen.
Tervettä kokemusta rikkaampi.
Kun katsoo virallisten HD-logoilla varustettujen rättien hintoja Suomessa virallisen putiikin valikoimassa, niin kyllä hymy hyytyy ja ostohalut jäätyy.
Ne HD-miehen tarinat ei kovin kauaksi mene todellisuudesta. :D
Viimeksi muokannut jutaharri, 00:35 25.06.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Oletko vielä kaapissa??
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Pertti kirjoitti:Oletko vielä kaapissa??

Olen ja pysyn :D
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Kaipa se on ajokamojen kanssa sama juttu kuin sen prätkänkin kanssa...

We believe the machine you sit on can tell the world exactly where you stand...tai sitten vaan...we believing wearing black because it doesnt show any dirt or weakness 8)

koko raina:
http://youtube.com/watch?v=vlZ4ONTb9i0
Sportster alla jälleen.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Nyt multa on sitte menny se viimeinenkin katu-uskottavuuden pisarakin kun oon ostanu itelle Ducatin nahkatakin kesäkelien ajotakiksi :( eikä se ole edes kokonaan musta.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

jutaharri kirjoitti:...Kun päätös ajoonlähtemisestä on tehty...
Tarviiko siitä erikseen päättää 8O ? Katsoin eilen ihan huvikseni että koska olen edellisen kerran tankannut autoa, viimeinen merkintä löytyi huhtikuulta...

Okei, jotkut eivät pysty työnsä luonteen takia käyttämään pyörää hyötyajossa mutta silti...
Loimis

Viesti Kirjoittaja Loimis »

jutaharri kirjoitti: Kun katsoo virallisten HD-logoilla varustettujen rättien hintoja Suomessa virallisen putiikin valikoimassa, niin kyllä hymy hyytyy ja ostohalut jäätyy.
Ne HD-miehen tarinat ei kovin kauaksi mene todellisuudesta. :D
Jep mm. tuon takia vaikka tässä on jo kohta kaksi vuosikymmentä tullut näiden härveleiden kanssa pelattua ostin vasta tänä keväänä ensimmäisen HD-vaatteeni. Sen verran täytyy mainostaa että kyseinen huppari on kyllä aivan erinomainen lämpimien ja miksei vähän viilempienkin ilmojen ajotakki. Itselläni se on nyt kuukauden ollut aktiivi käytössä ja olen erittäin tyytyväinen. Se on kevyt ja näyttää ihan normi hupparilta mutta on täysin vesitiivis. Eilen testasin tuon käytännössä kun ajoin kaksi tuntia kaatosateessa pelkkä huppari päällä ja alla t-paita. ei tullut vesi läpi.

Tommonen: http://www.harley-davidson.com/mcm/mcm_ ... cale=en_US
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

hemuli kirjoitti:
jutaharri kirjoitti:...Kun päätös ajoonlähtemisestä on tehty...
Tarviiko siitä erikseen päättää 8O ? Katsoin eilen ihan huvikseni että koska olen edellisen kerran tankannut autoa, viimeinen merkintä löytyi huhtikuulta...

Okei, jotkut eivät pysty työnsä luonteen takia käyttämään pyörää hyötyajossa mutta silti...
Mulla ainakin päätös on helppo :D. Joka arki aamu, kun pitää lähteä töihin, isken pyörän tulille.
wla4245

Viesti Kirjoittaja wla4245 »

nicnac kirjoitti:we believing wearing black because it doesnt show any dirt or weakness 8)
eli weakness = kuset housussa...

t.vellu
Vastaa Viestiin