FLHTC:n rengas valinta
FLHTC:n rengas valinta
Pitäisi H#¤% sohvaan saada renkaat.
Minkälaiset renkaat kannattaisi valita ko pyörään, onko kokemuksia metzelereistä 880 marathon tai sitten dunloppi, taikka pirelli. Mites koko? 130/90-16 on normaali edessä ja takana, mutta rengasmyyjät myisivät taakse kokoa 150/80-16. Mahtuuko tuo rengas 130 tilalle. pyörässä perus hihnaveto ei mitään modauksia.
Minkälaiset renkaat kannattaisi valita ko pyörään, onko kokemuksia metzelereistä 880 marathon tai sitten dunloppi, taikka pirelli. Mites koko? 130/90-16 on normaali edessä ja takana, mutta rengasmyyjät myisivät taakse kokoa 150/80-16. Mahtuuko tuo rengas 130 tilalle. pyörässä perus hihnaveto ei mitään modauksia.
I like two kind a music, rock and roll.
Tulee vähän molon näköinen 150-kumista 3" vanteella. Metzeler ME880:lla ajaa moni, kehuja on myös saaneet nämä nykysohviin asennettavat erikoisvahvat Dunlopit.
Kyseessä on painava pyörä joten kannattaa kiinnittää huomiota renkaan kuormituslukuun. Kaverilla oli Electrassa aikoinaan Avonin Gangsterit ja sanoi että oli aivan karmea ajaa, sitten kun vaihtoi noihin em. Dunloppeihin niin muuttui kuulemma laakista.
Kyseessä on painava pyörä joten kannattaa kiinnittää huomiota renkaan kuormituslukuun. Kaverilla oli Electrassa aikoinaan Avonin Gangsterit ja sanoi että oli aivan karmea ajaa, sitten kun vaihtoi noihin em. Dunloppeihin niin muuttui kuulemma laakista.
Kaikkea kokeillut
Olen noissa omissa sohvissani kokeillut vissiin kaikkia renkaita mitä on myynnissä. Lopputulema on se, että nykyisin käytän tehtaan suosittelemia H-D Dunloppeja. Niitä saa Saksasta varsin edullisesti. ( n. 100 ? +rahti). Ja puheet Dunlopin liukkaudesta on mun mielestäni pelkkää urbaania legendaa.

Re: Kaikkea kokeillut
Minulla ovat olleet valkosivu Dunlopit nyt '75 FLH:ssa alla 5000 km ja aika paljon on tullut ajettua myös 2 päällä tuosta. Vähän sateellakin, enkä kyllä voi liukkautta moittia minäkään.Vallu kirjoitti: H-D Dunloppeja. ...puheet Dunlopin liukkaudesta on mun mielestäni pelkkää urbaania legendaa.
Yksi mielenkiintoinen seikka on kyllä ollut kuluminen. Mittailin juuri niitä tallilla ja takarenkaassa oli 4 mm pintaa jäljellä
Millaisia kilometrejä te matkamiehet olette noilla ajelleet?
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Täältä
Täältä löytyy vastaus:
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... nkaat.html
Ja mitä ajomatkaan tulee niin tollanen 10-12000 km tulee ajeltua takagummilla ja tuplat etugummilla. Vaihdan aika varhaisessa vaiheessa kun olen sitä mieltä, että renkaat on väärä paikka säästää. (Elämä on opettanut
)

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... nkaat.html
Ja mitä ajomatkaan tulee niin tollanen 10-12000 km tulee ajeltua takagummilla ja tuplat etugummilla. Vaihdan aika varhaisessa vaiheessa kun olen sitä mieltä, että renkaat on väärä paikka säästää. (Elämä on opettanut

Metzelerit on Elviksen valinta. Pirun hyvät ajaa ja kestäneetkin kohtalaisesti. Maailmalta on tosin kuulunut, että viimeisimmissä Brasiliassa
valmistetuissa olisi ongelmia sivujen kestävyyden suhteen - mun on tehty Germaaniassa. Maailmalla isot pojat ovat kehuneet myös Dunlop Elite 3:sta.
FXSTS 1992
Conti Milestone vakioleveydellä
Olen ollut tyytyväinen Contin Milestone'en matkalehmän renkaana, niin edessä kuin takana.
Vakioleveys on riittänyt - samoin kantavuus kax-päällä-matkakamojen kanssa.
Mun mielestä hyvä hinta-laatu-pito-kestävyyssuhde.
Otin mezelerit 880 maratoonit valkosivulla, löyty lopussa ne kantavuus taulokotikin duellin kirjasta, tämän perusteelle tilasin mynetmototsta, kiitos linkistä vallulle(minusta olivat halvat siellä) Katotaan millaiset tulee. Milestonet papan 1100 viragossa ja pelaa erittäin hyvin. Maxxisesta hyvät muta lyhyet kokemukset (kuluivat alle 5000km puhki, mikä lie ollu).
I like two kind a music, rock and roll.
Re: Conti Milestone vakioleveydellä
Mulla ei kestäny noi continental milestonet kauheen hyvin ja varsinkin takarengas oli huono kestämään. Itse ostin omaani lopuksi pelkkiä etukumeja ja ne kesti takana paremmin ja ajettuus oli parempi. Sit omalla vastuulla moiset kokeilut.Rossi kirjoitti:Olen ollut tyytyväinen Contin Milestone'en matkalehmän renkaana, niin edessä kuin takana.
-
harley-pilot
- Viesti:
Vee kirjoitti:
Itse olen aikaisemmin suosinut matkapyörässä Dunlop alkuperäis kumeja. Niillä ajaa kokemuksen mukaan n. 16000 km jolloin on vielä pintaa. Olen myös kuullut positiivistä palautetta Michelinin Magadam renkaasta. Näitä on vuosia käyttäneet muutamat kaverit jotka ajaa 20-30000 vuodessa, eli ei se varmaan ole huono. Nyt tosin on alla Metzeler 880 marathon, samalla muutin vanne kokoja. Eturengas on saksassa tehty ja takarengas brasiliassa. Näin se globalisopinti muuttaa valmistusmaita.
Olen nähnyt yhden tällaisen kokeen lopputuloksen. Vajaan 1000km ajon jälkeen takana käytetty eturengas loppu kokonaan. Kokeilija ei ollut ihan tyytyväinen lopputulokseen.Itse ostin omaani lopuksi pelkkiä etukumeja ja ne kesti takana paremmin ja ajettuus oli parempi. Sit omalla vastuulla moiset kokeilut.
Itse olen aikaisemmin suosinut matkapyörässä Dunlop alkuperäis kumeja. Niillä ajaa kokemuksen mukaan n. 16000 km jolloin on vielä pintaa. Olen myös kuullut positiivistä palautetta Michelinin Magadam renkaasta. Näitä on vuosia käyttäneet muutamat kaverit jotka ajaa 20-30000 vuodessa, eli ei se varmaan ole huono. Nyt tosin on alla Metzeler 880 marathon, samalla muutin vanne kokoja. Eturengas on saksassa tehty ja takarengas brasiliassa. Näin se globalisopinti muuttaa valmistusmaita.
Avon:lta on tullut venom-r:n seuraaja cobra. Kokemuksia ei taida olla kellään tästä renkaasta mutta tuskimpa se vanhasta renkaasta on ainakaan huonontunut.
Linkki avonin sivulle
Linkki avonin sivulle
Juu nää rengas jutut on makuasiota ja ajo ominaisuudet myös. Melkomoinen ero on vaan noiden etu ja takakumin kankaiden määrissä joten jos siitä pitäis päätellä niin etukumi on laadukkaammin tehty. Muuten ihan ok rengas mutta mulla meni hermot kun piti kolme rengasta vaihtaa kesässään taakse niin ei oikein ollu kestävyys kohillaan.harley-pilot kirjoitti:Vee kirjoitti:Olen nähnyt yhden tällaisen kokeen lopputuloksen. Vajaan 1000km ajon jälkeen takana käytetty eturengas loppu kokonaan. Kokeilija ei ollut ihan tyytyväinen lopputulokseen.Itse ostin omaani lopuksi pelkkiä etukumeja ja ne kesti takana paremmin ja ajettuus oli parempi. Sit omalla vastuulla moiset kokeilut.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... highlight=
Etu- ja takarenkaiden käytöstä, kopipeistattu Metzelerin sivulta:
Metzeler kirjoitti:When producing tires, the top cap is heated with an angle bump on the carcass. To prevent the detachment of the assembled edges the tire has to be mounted (concerning the main stress: acceleration force at the rear wheel or brake force at the front wheel) corresponding to the respective declaration.
Therefore the declaration of the driving direction at the tires� sidewall is a very important safety regard and has to be noticed absolute. It is not allowed to mount front tires at rear wheels.
In case you intend to mount a rear tire on a front wheel it has to be assembled contrary to the driving direction declaration (direction of the arrow at the tires� sidewall). Please observe the standards in your country. In any doubts we kindly ask you to consult your dealer.
Tämähän menikin yllättäen minullakin omakohtaiseksi tämä pohdinta, kun menin kulutuspintaa mittaamaanVee kirjoitti: http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... highlight=
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus