FLHTC:n rengas valinta

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

cvd

FLHTC:n rengas valinta

Viesti Kirjoittaja cvd »

Pitäisi H#¤% sohvaan saada renkaat.
Minkälaiset renkaat kannattaisi valita ko pyörään, onko kokemuksia metzelereistä 880 marathon tai sitten dunloppi, taikka pirelli. Mites koko? 130/90-16 on normaali edessä ja takana, mutta rengasmyyjät myisivät taakse kokoa 150/80-16. Mahtuuko tuo rengas 130 tilalle. pyörässä perus hihnaveto ei mitään modauksia.
I like two kind a music, rock and roll.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tulee vähän molon näköinen 150-kumista 3" vanteella. Metzeler ME880:lla ajaa moni, kehuja on myös saaneet nämä nykysohviin asennettavat erikoisvahvat Dunlopit.

Kyseessä on painava pyörä joten kannattaa kiinnittää huomiota renkaan kuormituslukuun. Kaverilla oli Electrassa aikoinaan Avonin Gangsterit ja sanoi että oli aivan karmea ajaa, sitten kun vaihtoi noihin em. Dunloppeihin niin muuttui kuulemma laakista.
Vallu
Viesti:

Kaikkea kokeillut

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Olen noissa omissa sohvissani kokeillut vissiin kaikkia renkaita mitä on myynnissä. Lopputulema on se, että nykyisin käytän tehtaan suosittelemia H-D Dunloppeja. Niitä saa Saksasta varsin edullisesti. ( n. 100 ? +rahti). Ja puheet Dunlopin liukkaudesta on mun mielestäni pelkkää urbaania legendaa.

Kuva
cvd

Viesti Kirjoittaja cvd »

Mikä dunlopin malli se oikein on kun niitä on niin monta ja itesellä tällä hetkellä vissiin miseliinit ni en löydä mallia.
OIsko saksaan webbi osoitetta.
Joe Cool
Viesti:

Re: Kaikkea kokeillut

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti: H-D Dunloppeja. ...puheet Dunlopin liukkaudesta on mun mielestäni pelkkää urbaania legendaa.
Minulla ovat olleet valkosivu Dunlopit nyt '75 FLH:ssa alla 5000 km ja aika paljon on tullut ajettua myös 2 päällä tuosta. Vähän sateellakin, enkä kyllä voi liukkautta moittia minäkään.

Yksi mielenkiintoinen seikka on kyllä ollut kuluminen. Mittailin juuri niitä tallilla ja takarenkaassa oli 4 mm pintaa jäljellä :!: :?:

Millaisia kilometrejä te matkamiehet olette noilla ajelleet?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vallu
Viesti:

Täältä

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Täältä löytyy vastaus:

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... nkaat.html

Ja mitä ajomatkaan tulee niin tollanen 10-12000 km tulee ajeltua takagummilla ja tuplat etugummilla. Vaihdan aika varhaisessa vaiheessa kun olen sitä mieltä, että renkaat on väärä paikka säästää. (Elämä on opettanut :-))

Kuva
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Metzelerit on Elviksen valinta. Pirun hyvät ajaa ja kestäneetkin kohtalaisesti. Maailmalta on tosin kuulunut, että viimeisimmissä Brasiliassa :!: valmistetuissa olisi ongelmia sivujen kestävyyden suhteen - mun on tehty Germaaniassa. Maailmalla isot pojat ovat kehuneet myös Dunlop Elite 3:sta.
FXSTS 1992
Rossi
Viesti:

Conti Milestone vakioleveydellä

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Olen ollut tyytyväinen Contin Milestone'en matkalehmän renkaana, niin edessä kuin takana.
Vakioleveys on riittänyt - samoin kantavuus kax-päällä-matkakamojen kanssa.
Mun mielestä hyvä hinta-laatu-pito-kestävyyssuhde.
cvd

Viesti Kirjoittaja cvd »

Otin mezelerit 880 maratoonit valkosivulla, löyty lopussa ne kantavuus taulokotikin duellin kirjasta, tämän perusteelle tilasin mynetmototsta, kiitos linkistä vallulle(minusta olivat halvat siellä) Katotaan millaiset tulee. Milestonet papan 1100 viragossa ja pelaa erittäin hyvin. Maxxisesta hyvät muta lyhyet kokemukset (kuluivat alle 5000km puhki, mikä lie ollu).
Vee
Viesti:

Re: Conti Milestone vakioleveydellä

Viesti Kirjoittaja Vee »

Rossi kirjoitti:Olen ollut tyytyväinen Contin Milestone'en matkalehmän renkaana, niin edessä kuin takana.
Vakioleveys on riittänyt - samoin kantavuus kax-päällä-matkakamojen kanssa.
Mun mielestä hyvä hinta-laatu-pito-kestävyyssuhde.
Mulla ei kestäny noi continental milestonet kauheen hyvin ja varsinkin takarengas oli huono kestämään. Itse ostin omaani lopuksi pelkkiä etukumeja ja ne kesti takana paremmin ja ajettuus oli parempi. Sit omalla vastuulla moiset kokeilut.
harley-pilot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harley-pilot »

Vee kirjoitti:
Itse ostin omaani lopuksi pelkkiä etukumeja ja ne kesti takana paremmin ja ajettuus oli parempi. Sit omalla vastuulla moiset kokeilut.
Olen nähnyt yhden tällaisen kokeen lopputuloksen. Vajaan 1000km ajon jälkeen takana käytetty eturengas loppu kokonaan. Kokeilija ei ollut ihan tyytyväinen lopputulokseen.

Itse olen aikaisemmin suosinut matkapyörässä Dunlop alkuperäis kumeja. Niillä ajaa kokemuksen mukaan n. 16000 km jolloin on vielä pintaa. Olen myös kuullut positiivistä palautetta Michelinin Magadam renkaasta. Näitä on vuosia käyttäneet muutamat kaverit jotka ajaa 20-30000 vuodessa, eli ei se varmaan ole huono. Nyt tosin on alla Metzeler 880 marathon, samalla muutin vanne kokoja. Eturengas on saksassa tehty ja takarengas brasiliassa. Näin se globalisopinti muuttaa valmistusmaita.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Avon:lta on tullut venom-r:n seuraaja cobra. Kokemuksia ei taida olla kellään tästä renkaasta mutta tuskimpa se vanhasta renkaasta on ainakaan huonontunut.

Linkki avonin sivulle
Vee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee »

harley-pilot kirjoitti:Vee kirjoitti:
Itse ostin omaani lopuksi pelkkiä etukumeja ja ne kesti takana paremmin ja ajettuus oli parempi. Sit omalla vastuulla moiset kokeilut.
Olen nähnyt yhden tällaisen kokeen lopputuloksen. Vajaan 1000km ajon jälkeen takana käytetty eturengas loppu kokonaan. Kokeilija ei ollut ihan tyytyväinen lopputulokseen.
Juu nää rengas jutut on makuasiota ja ajo ominaisuudet myös. Melkomoinen ero on vaan noiden etu ja takakumin kankaiden määrissä joten jos siitä pitäis päätellä niin etukumi on laadukkaammin tehty. Muuten ihan ok rengas mutta mulla meni hermot kun piti kolme rengasta vaihtaa kesässään taakse niin ei oikein ollu kestävyys kohillaan.

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... highlight=
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Etu- ja takarenkaiden käytöstä, kopipeistattu Metzelerin sivulta:
Metzeler kirjoitti:When producing tires, the top cap is heated with an angle bump on the carcass. To prevent the detachment of the assembled edges the tire has to be mounted (concerning the main stress: acceleration force at the rear wheel or brake force at the front wheel) corresponding to the respective declaration.
Therefore the declaration of the driving direction at the tires� sidewall is a very important safety regard and has to be noticed absolute. It is not allowed to mount front tires at rear wheels.
In case you intend to mount a rear tire on a front wheel it has to be assembled contrary to the driving direction declaration (direction of the arrow at the tires� sidewall). Please observe the standards in your country. In any doubts we kindly ask you to consult your dealer.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tämähän menikin yllättäen minullakin omakohtaiseksi tämä pohdinta, kun menin kulutuspintaa mittaamaan :roll: 8O Kun viime keväänä ostin kokonaan uudet orggispyörät JW Boonilta (olivat ihan virallisessa laatikossa), niissä olivat nuo mm. tuossa yo. aiheessa manatut "yli 10 vuotta vanhat dunlopit" vanteilla. Tuumin, että näillä nyt ajaa meikäläisen vähäisiä ajoja ties miten monta kesää. Mutta ilmeisesti laatikossa säilytetty uusi kumi ei menekään muoviksi, ei kovetu eikä ole liukas. Kun kerran kuluu tuota vauhtia, että 4 mm on enää jäljellä 5000 km jälkeen. :P Taitaa mennä renkaan vaihdoksi talvella tätä menoa ja valkosivua pitää olla alla, muuten ei ajo maistu samalta :lol: Nyt kokemuksenne ovat siis hyvinkin arvokkaita :)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin