Ajatuksia uusimman Kopteri-lehden pääkirjoituksesta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

Olen kyllä Hemulin kanssa samoilla linjoilla,kun ei ole rahaa niin silloin sitä ei tuhlatakkaan,ja mielummin duunaan esim.pakoputket tai vaikkapa tankin stretsit ite kun et kannan diilerille älyttömän kasan rahaa ja vastineeksi saan jotakin taivanin harittavaa laatua mitä tarvii kuitenkin fixailla kohdilleen.Ymmärrän kyllä ihmisiä keillä ei ole vaadittavia työkaluja käytössään tai ne ei muutenvaan pysy kädessä,mut tarkkana pitää olla,et mitä kilkkeitä siihen mopoonsa kaupasta ostaa ettei lopputulos oo sairaan kallis ja kauheen näköinen! Ja ehkäpä kaikilla tuomareilla yksinkertaisesti ole "silmää"katsoa kokonaisuutta,vaan tarttuvat johonkin erikoiseen yksityiskohtaan ja päättävät että se on siinä! Olen huomannut et kun jotakin osia on saanut onnistumaan kohtuu hyvin,niin moni kysyy suoraa et mistä olet ostanut ko.palan eikä meinaa millään uskoa et "ite oon värkännyt"! Niin ja muistakaa äänestää Hannaa :wink: en mäkään oo ite katellut mut kaverit kertoi :roll:
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Joo, samoilla linjoilla ollaan täälläkin. Tosin itselläni on sellainen "välimuoto" vielä tuohon asetteluun: katalooki vs. itsetehty, että jos en hallitse jotain työvaihetta (esim hitsaus) niin mulla on kavereita jotka jeesaa ja näin homma taas etenee. Jeesaan sitten niitä jossain muussa :wink:
Eräs toimenpide mitä käytän nykyään varsin paljon projektissani on AutoCADilla suunniteltujen osien teettäminen. Piirrän esim strutsit ja sitten ne laserleikataan ja viimeistellään. Tein esim jarrulevyt tällä menetelmällä - sain uniikit osat ja moni on kysellyt mistä niitä saa OSTAA.

Aika vähän tulee ostettua katalookiosaa - laatu on huonoa (yleensä) ja hinnat suolaisia. Joskus vaan pitää käyttää tervettä järkeä siihen että jos pienen ja merkityksettömän osan saa katalookista suht halvalla, kannattaako uhrata aikaa kyseisen osan tekemiseen kun sen voi käyttää tärkeämpiinkin kohteisiin.

Tuntuu myös siltä että noiden näyttelyiden tuomarit (varsinkin Hgin Am. Car Show) kiinnittää huomionsa arvostelun kohteeseen varsin eritavalla, joku mukamas kokonaisuuteen ja joku just johonkin yksityiskohtaan. Olen kyllä sitä mieltä että jos tää hippi-flake-Texas-tyyli jatkaa voittokulkuaan niin olis aikaa vaihtaa "levyä" :evil:
Kiinnostais myös KETKÄ ovat American Car Shown tuomaristossa 8O :idea:
Henkilökohtaisesti arvostan eniten Choppers Inc:in Billy Lanea ja hänen luomuksiaan, kuten esim navatonta takapyörää ja esim eloksoinnin suht runsasta käyttöä. Mies tekee rohkeita ja ennakkoluulottomia luomuksia, joilla rikotaan rajoja - siitähän näyttelykapineessa pitäisi olla kysymys, vai... :?: :?:
Noissa em. hippi-flake-Texas-pyörissä ei todellakaan ole mitään uutta - tämä kaikki on jo koettu -60-70 luvulla. Mutta tämä(kin) oli vain ja ainoastaan oma mielipiteeni.
Jokainen rakennelkoon kuten haluaa - PÄÄASIA ETTÄ RAKENNELLAAN :!:

Joo ja muistakaa tosiaan KATSOA ja ÄÄNESTÄÄ Idolsin Hanna Pakarista, ettei se vitun teinityttöjen vikisevä namupoika voita :twisted:

Vai mitä "Tuomari Lexa" :?: :wink:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Evo Chopper kirjoitti:Joskus vaan pitää käyttää tervettä järkeä siihen että jos pienen ja merkityksettömän osan saa katalookista suht halvalla, kannattaako uhrata aikaa kyseisen osan tekemiseen kun sen voi käyttää tärkeämpiinkin kohteisiin....arvostan eniten Choppers Inc:in Billy Lanea.... Mies tekee rohkeita ja ennakkoluulottomia luomuksia, joilla rikotaan rajoja - siitähän näyttelykapineessa pitäisi olla kysymys, vai...
Vähän pätkin tuota quotea mutta koittakaa kestää...

Kaikkea ei tosiaan voi/kannata tehdä itse. Katalogeja ei kannata kokonaan hylätä, itse löysin hienon ledivalon taakse vaikka olin moisen päättänyt jo itse tehdä. Viimeistään kun näin kapistuksen kädessäni osoittautui valinta oikeaksi, ei kannata tuhlata työtunteja/komponentteja sellaiseen minkä saa lähes valmiina kaupasta. Pitihän siitä kuitenkin kromit poistaa ja kiillottaa mutta lähes sellaisenaan kelpasi.

Billy Lane... hmmm... 8O mikäli miehen tyyliä pitäisi kommentoida yhdellä sanalla, olisi se "ennakkoluuloton". Silti kaikkea ennakkoluulottomuutta ja rajojen rikkomista tärkeämpää on hallitun kokonaisuuden säilyttäminen. Lanella tämä toimii näennäisestä kaaosteoriasta huolimatta.

Mitä sitten Pakariseen tulee - muija sattuu kattomaan sitä samalla kun kirjotan tätä, en mä muuten... :oops: - niin mitä ihmettä ne on tehny sen fledalle? Tommosia näkee yleensä aamulla peilistä turhan rankan illan jälkeen... :twisted:
Evo Chopper

Enkös mä just käyttäny sitä samaa sanaa Hemuli, ENNAKKOLUULOTON. Kyse oli nimittäin nimenomaan niistä Lanen pyöristä.
Mitä tulee kokonaisuuteen Lanen pyörissä, niin kokonaisuus on ERITTÄIN hallittu, se on just sellanen mitä tuon tyylisen pyörän pitää ollakin - extreme!
Ei ihme että kaveri on TOP3:ssa USA:n pyöränrakentelijoista puhuttaessa.
Pieni ajatusleikki: Lane olisi tuonut Cadillac-pyöränsä debyyttinäyttelyyn American Car Showhun - palkinto vai ei :?: :?:
Miten olis käyny perisuomalaisen "kateus-ilmiön" :twisted:

Katalogikommenteista olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Offtopic: Hanna Pakarinen oli taas paras ja osoitti olevansa rock :!:
Seuraava HDCF-bileiden esiintyjä HUOM HUOM :!: :D
Jo ton näköinen eukko heräis vierestä aamulla ku Hanna, niin mä olisin "taivaassa" :wink:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

No joo, myönnetään että valmisosien laadussa ja varsinkin istuvuudessa on ollut sanomista... Mutta sen verran munkin autotallista työkaluja löytyy että saan ne istutettua. Ja se vanha totuus että hyvä ja halpa tulevat eri paketissa on tullut opittua jo vuosia sitten, ikävä kyllä kantapään kautta kuten usein käy. Siksi koetankin nykyisin ostella muuta kuin taivaallista roinaa, sikäli kun budjetti antaa periksi.

Sitten taas tuo kysymys, että mikä sopii mihinkin on kai lähinnä makukysymys... Vaikka kyllä esim. massiiviset billet-kikkareet bobberissa ottavat simään, mutta jos rakentaja on niin tarkoittanut ja on ratkaisuun tyytyväinen, niin mitäpä siinä mulla on sanomista. Voi tosin olla ettei palkintoa näyttelyssä tule, mutta toisaalta tuossa on saattanut sytyä uusi billet-bobber -tyyli :twisted:

Lanesta... Taas on palattava mustin palleihin, mun makuni on melko konservatiivinen, joten mielestäni monet Lanen simppelimmän tyyliset vehkeet ovat järjettömän hienoja... Mutta kaverin tuotannosta löytyy kyllä sitten aika paljon niitä meikäläiselle liian radikaalejakin häkkyröitä.

Meidänkin muijalla oli telkkari auki :lol: Hannasta tuli ainakin mun idoli.
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

No tietysti järjen kanssa pitää pelata,eihän kaikkia osia tietenkään kandee ite väsäillä ja svapeistahan tuntuu löytyvän aika mukavasti ja halvalla käytettyjä aihioita joten voi surutta antaa laikan laulaa!!! :twisted: Joo ja jos sen Idols Hannan sais jollakin ilveellä huijattua himaan,niin sitä ei kyllä tarvittis kustomoida,menis kyllä ihan tollasenaan ainakin yhden"ajokauden" :wink:
Sporttiboy
Viesti:

TÄYSIN OFF TOPIC

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Pakarisen customointi on vähän sama juttu kun mopon kanssa, kun on hyvät tekijät saa ihmeitä aikaan!!!

Tosin pari kertaa paikalla olleena voin sanoa että hyvä lähtökohta helpottaa hommaa niinkuin moponkin kanssa :lol: :lol: :lol:
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Mä oon kanssa ihan samaa mieltä että ei niitä katalogeja voi ihan pistää pannaan koska kaikkia osia ei voi/pysty tekemään itse. Ja morkkaatte taiwan paskaa. Onhan se paskaa sinänsä mut halpaa sellasta. Tarkoitin vain tiettyjä osia mitä voi ostaa. No itse asiassa tarkoitin esim. tankkeja. Kuka jätkä vääntää autotallissaan stretsitankin? Aika harva. Taiwan paskasta saa helvetin hyvän aihion. Pikusen heittää niiden mitat, on epäsymmetrisiä mut so what? Kuiteskin jos haluut laittaa eriloistankin sun pyörääs niin kuitenkin sit joutuu muuttaa... Tai sit muutat sit satulaas. Tai jotain muuta. Taiwan osa on ihan hyvää perusmateriaalia, rakennusmateriaalia. Mä kanssa teen itse aika paljon (vittu kun ei oo sorvia tallilla, jeesais aika paljon, joutuu teettää kaikki koneistus/sorvaushommat muualla). Siis tää nyt vaan tähän kataloogi juttuun 8) . Ja muuten tilasin jenkeistä tankin, halvan sellaisen ja on varmasti tehty Taiwanissa :) . Ja en haluua ostaa kallista sellasta koska se ei käy kuitenkaan omaan tarkoitukseen.

Te puhutte Billi Lanen pyöristä ja ne on kyllä todella asiallisi. Siis tietyllä tavalla... ja on niissä asennetta... ja helvetin ennakkoluulotonta rakentelua, niin se pitääkin mennä. Mä tykkään sen pyöristä siinä mielessä kyllä. Kaverilla on asennetta. Ja jotkut niistä on helvetin hhienoooja. Sitä vaan ihmettelen että täällä ei ole koskaan mainittu suomalaista gurua, Esa Saloa missään? Missä ootte lähimailla nähnyt kliinimpiä ja hienommin rakenneltuja koptereita? Ja kaveri rakentaa VAAN itselleen ja omaksi huvikseen, ei niitä saa ainakaan tällä hetkellä kilpiin. Mä nostan Esalle hattua ja kumarran syvään, todella syvään..........

Sellasia pyöriä on lähinnä Easyridersissa jenkeissä. Ja naapurimaassa Ruotsissa, ehkä muutama :) . Ja loppupelissä mä en ees hirveest kyllä diggaa noit Easyriders pyöriä, jenkkien maku on jotenkin erilainen kuin meillä, tai ehkä mulla. Tai ehkä ne on liian siitejä ja rahalla rakennettuja. Ja siellä voi olla että lehteen ei pääse ellei ole jotain uutta ja mullistavaa. Tai just ihan vitun paljon rahalla rakennettu.

Sen takia, tai ei sen takia, mut mun mielestä paljon paremman näkösiä pyöriä on ruotsalaisessa MCM:ssä kun Easyriderissa, paljon ennemmin ostan sen lehden koska siinä on yleenäs 2 todella tyylikästä ja maulla rakennettua pyörää naapurista, toisin kuin jenkkilehdessä 10 rahalla tehtyä ja ei niin hiennnoa, mun mielestä. Mut nää on näit fiilis juttuja 8).

Paras lehti on Street Chopper http://www.streetchopperweb.com, pikku mainos :D . Mut tietenkin KOPTERIn jälkeen, onhan se meidän suomalaisten oma lehti.

Ei tässä voi paljon pullistella kun itse rakentaa ekaa Sportster, no tai joo :) Sportsteria ettei Hesalaiset sekoita raitsikkaan :) . No vitsit vitseinä. Eilen vähän väsäilin nettisivuja jos jollee ois vaikka apua rakentelussa. Ettei jokaisen tarvi miettiä kaikkia asioita uudestaan, kerrankun joku on jotain tehnyt niin helppo siitä jatkaa. Tuli vaan mieleen että Mopopojan sivuilt sain jotain ideoita.

Mut kuiteskin niinkun joku sano että rakentaa meistä jotkut ja jotkut ei, mut samaa porukkaa ollaan ja se on hienoa.

Tämä on kirjoitettu "hiukan" kännissä (2,5 promillee) 8) , mut halusin sanoa oman mieleipiteeni....
Viimeksi muokannut Jorke, 01:16 03.01.2004.. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jorke
Viesti:

Johan tuli kirjoitettua romaani 8O... eihän kukaan noin pitkään jaksa lukee...
Jugi

Viesti Kirjoittaja Jugi »

x
Viimeksi muokannut Jugi, 23:01 05.10.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jorke
Viesti:

No ne ei ole vielä netissä, omalla koneella niitä rakentelin. Ilmestyy jossain vaiheessa tohon alas olevaan painikkeeseen.
wilhelmi

pääkirjoitus

Viesti Kirjoittaja wilhelmi »

sitä mä vaan et tossahan on koko pointti siihen kopterin pääkirjoitukseen...meinaan tää idols juttu....enää kaksi jäljellä....äänet jakautuu...mut hanna voittaa ylivoimaisesti...tarkotan et joku on kyllä siitä voittajasta erimieltä...eli makuja on monia......ei mulla muuta ku et on suorastaan velvollisuus hoitaa se hanna voittoon on se niin jees lyyli ja mahtava laulun ääni.
Evo Chopper

Jep, oot oikeassa Wilhelmi!
Hanna voittoon ens perjantaina! Hannaa pitää äänestää ehdottomasti kunhan se tyttö nyt valitsis noi biisinsä hieman paremmin. Ei sinänsä, ei HIMissä mitään vikaa oo, päinvastoin. Mut ei ihan sopinu Hannan äänelle.
Jees lyyli on, upeen näköinen ja mahtava ääni :!: Kohokohtia oli kun Hanna lauloi Bon Jovin "Wanted dead or alive"... sais se tulla vaikka pääralliin lauleskelemaan... :P

Tää rakentelu- ja pääkirjoitusaihe taitaa olla loppuunhöylätty asia - Idols onkin paljon kiinnostavampi :wink: heh heh...
Itseasiassa paras viihdeohjelma mitä telkkarista tällähaavaa tulee - ja onnittelut suomen kansalle että se hedelmäkakku-teinipoika äänestettiin eilen ulos :twisted:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Taitaa olla niin että katalogeissa 80% osista on tawanin poikien väsäämää vähemmän laadukasta kamaa. Kuitenkin paljon niitä näkyy pyörissä jopa näyttelypyörissä. Joissain näyttelyissä olen vieraillut ja tuomaristojen päätökset noudattavat lähes poikkeuksetta tiettyä samaa kaavaa 8O
Saman tyyppiset/tyyliset pyörät ovat kärjessä, olisko näyttelyn järjestäjien syytä harkita tuomaristojen kokoonpanoja uudestaan :?: Rakentelu kaipaa uusia tuulia eikä tuollainen "tuomarilinja" sitä kyllä millään tavalla edistä.

Hanna HDCF:n bileisiin laulamaan 8)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Siinä vaiheessa kun Hanna tuon skaban voittaa, veikkaan ettei (edes) HDCF:llä ole varaa mimmin keikkapalkkioon. Siitä pitää kilpailun järjestäjä ja levy-yhtiö huolen... :evil: Tämä tietohan perustuu siis edelleen kuulopuheisiin, enhän nyt minä tuollaista seuraa... :oops:

Joten toivotaan ettei pimu voita jolloin sen saakin jo halvemmalla! :twisted:
Vastaa Viestiin