Tervehdys ja HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!!!!!
Hienoa, että tuli kannanottoja.
S&S: hienon pyörän voi kasata fiilikselläkin, jos näkemystä riittää. Ja onnistuu myös palikoiden kiinnityksellä ja rahalla, sillä pyörässä on kuitenkin aika monta osaa, jotka voi vaihtaa, joten erilaisia kaupastakin saatavia osia yhdistelemällä voi luoda uuden kokonaisuuden.
Näin on. Tuon suunnittelun voi pitää päässä ja jättää piirustuspaperit pois. Voihan piirustuspaperin tilalla olla pelkästään visio päänupissa tai voihan malleja kehitellä vaikka muovia, kartonkia jne. käyttäen. Kun mainitsit nuo kaupasta saatavat osat, niin ongelmaksi muodostuu helpolla se, että ne on siellä kaupan hyllyllä tai pelkästään luettelossa. Miltä ne sitten todellisuudessa näyttävät pyörässä? Ihannehan olisi kun niitä olisi käsillä ja niitä vain sovittelisi paikalleen ja katsoisi miltä näyttää ja ostais sit vasta kun vois todeta jess, näyttää hyvältä.
S&S: Kopioinnista... Missä kohtaa kulkee kopioinnin ja tyylisuunnan noudattamisen raja?
Hyvä kysymys. Harvoinpa niitä täydellisiä kopioita kukaan tekee näissä hommissa. Uuden luominen on vaikeaa, koska se vaatii jo alusta pitäen uutta ajatusta ja juuri noita papereita ja kyniä. Onko se kopioimista jos imuroi esim. netistä hienon pyörän kuvan, rakentaa samanlaisen ja muuttaa muutamia palikoita ja maalauksella väriä? Itse asiassa olen itse tekemässä lähestulkoon näin. Katsotaan sitten mitä tulee. Mutta ansaitseeko näin palkinnon?
E
vo Chopper: Lexa, kukas idols tuomari sä oot?
Mä olenkin H-DCF Iidols tuomari. Arvostelen puutarhatonttuja ja otan ryöpytyksiä vastaan. Ja Hanna muuten voittaa. (sovittiin niin).
Sporttiboy: Mä teen mopoa aina itselleni, ajettavaksi.
Tottakai. Toiset tekee vain kilpailuihin ja näyttelyyn (ehkä vain USAssa). Toiset sekä että ja toiset vain itselleen.
Hemuli: Sille emme voi mitään, että myös muotivirtaukset vaikuttavat tuomariston päätöksiin.
Näinkin on. Mutta muotivirtaukset luodaan kadulla. Suunnittelijat jalostavat ne näytille. Vaatii rohkeutta tuoda uutta esiin ja olla valmis ottamaan myös tuomioita vastaan.
Tänä päivänä on paljon ideoita ammennettavana vaikka mistä lähteistä. Ajatelkaa esim. kuinka paljon Giger (joka suunnitteli Alienin) on tuonut ideoita moneen muuhun suunnitteluun. Gigerin, Madmaxin ideoijan ja monen muun vastaavan suunnittelijan ideoiden jälkeen on tullut paljon uutta myös prätkän suunnitteluun. Katsokaas
www.bimbos-fighter.de ja sieltä airbrush. (Hemuli onneks ymmärtää saksaa). Okei tää on jotain muuta kuin koptereita mutta kuvaa uutta ajattelua. Tämä on vain yksi esimerkki. Varoitus herkille: Joe ette kestä japanense-pyöriä
Retroilu on nyt muotia, joten kunnon vanhat hippikopterit, maltan ristit jne. taitaa olla tulossa vai.
Ei muuta kuin rohkeutta toteutuksissa ja antakaa kukkien kukkia, sillä tänä vuonna tulee kevät!
Terveisin