Best of Buell...??
-
Terroristo
Jännä miten paljon toi buell puhuttaa! Jos mä haluaisin itelleni jonkun street fighterin niin ilman muuta joku muu kun buell esim. japsivehkeitä löytyy ihan varmaan mitkä kyykyttää buellia miten vaan ja onhan halvempikin.Mut kyl mä taas toisaalta ymmärrän niitäkin merkkifiikkejä ketkä haluaa ajaa miljoonaa porukan kärjessä,ja sit kun vierelle karauttaa joku varteenotettava (väärällä) merkillä ajava kilpakumppani,ni sit kiroillaan bilepaikalla et per..leen japsit,vaikka totuus taitaa olla et ei viittiny lahtee skabaamaan kun tietää valmiiks kuka olis ollu voittaja.
Tuo oli kyllä turhaa provosointia. Tällä forumilla kirjoittavat ihmiset elävät ja ymmärtävät amerikassa valmistettua ilmajäähdytteistä V-2 moottoria eivätkä edes halua että siinä olisi kilo per heppa tehopainosuhde. Jos itse pidät japanilaista pyörää varteenotettavana vaihtoehtona, mene ja osta sellainen.
Sitä paitsi uskaltaisin väittää, että hyvällä mutkatiellä osaavan kuskin käsissä voi japaninkyykyllä olla tekemistä pysyä Buellin perässä. Ei se raaka teho mutta se vääntö...
Älkää lähtekö kääntämään tätä loistavaa keskustelua tähän suuntaan. Pidetään se hymyssä suin käytävänä itsensä ja Buellin kehuskeluna...
Sitä paitsi uskaltaisin väittää, että hyvällä mutkatiellä osaavan kuskin käsissä voi japaninkyykyllä olla tekemistä pysyä Buellin perässä. Ei se raaka teho mutta se vääntö...
Älkää lähtekö kääntämään tätä loistavaa keskustelua tähän suuntaan. Pidetään se hymyssä suin käytävänä itsensä ja Buellin kehuskeluna...
lifestyle of (becoming) poor and desperate : The Biker
juu ei s..tana nyt lähetä tolle "mun faijalla on isompi ku sun faijalla"-juttuun... Ehkä se tosi asia että eri ihmisille mp edustaa erilaisia asioita .. sekä japsi-HooDee-Bemari-Goldwing että Jawa porukoissa on kaikissa se joka haluaa: A:Brassailla, B:Nauttia ajosta , C: ajaa kovempaa/paremmin/pidemmälle kuin muut, D:myös rakentaa pyöräänsä ja E: saada tussua
: Ne tyypit joihin olen HooDee piireissä tutustunut kuuluu pääsääntöisesti ryhmiin A,B,C,D ja ehdottomasti E
eli kaiken kaikkiaan, samassa sateessa me kurvaillaan, oli se sitten twini, rivikutonen/nelonen,yxmukinen,tms... HossBossithan ei sateessa ajele
hieman meni of the topic..
PS: Harrikat höpöttää, mut Nipponit nipottaa
eli kaiken kaikkiaan, samassa sateessa me kurvaillaan, oli se sitten twini, rivikutonen/nelonen,yxmukinen,tms... HossBossithan ei sateessa ajele
hieman meni of the topic..
PS: Harrikat höpöttää, mut Nipponit nipottaa
"Don´t tell me, show me..."
ei ollu mikään vuodatus
mitä ne nyt puhuu, se mikään vuodatus ollut sanoin laittavani listan niistä asioista jotka mopooni on korjattu buellin edustajan toimesta. ja ei lähdetä kisaamaan täällä jap mopoja ja hoodeetä vastaan ne on ihan eri foorumeja ne. vielä sen verran etten kyllä kadu ostosta vaikka paikat siitä hajoiskin ja vaikka öljyä ruikkii huohottimesta niin mitä sitten
. antaa ruikkia, ei todellakaan haittaa minua.ajelee pois vaan. 
Terppanat kaikille,
Virhe #1: Vertaan japanilaista moottoripyörää amerikkalaiseen.
Virhe #2: Muita moottoripyöriä ei ole kuin edellämainitut.
Virhe #3: Ostan H-D: n tai Buellin ja lähden kisaamaan moottoritielle jonkin muun merkin kanssa, joka on alunpitäen kehitetty nopeaksi.
Virhe #4: Olen kiinnostunut muusta moottoripyörämerkistä kuin kerhoon kuuluvilla ja on kiva kirjoitella H-CF -foorumiin ja kertoa, että tiedän paremman.
Still H-D & Buell
Buell on voittanut kaikki ns. American Race -kisat. Katsokaa vaikka netistä. Eli luokkansa nopein.
Voimia
Virhe #1: Vertaan japanilaista moottoripyörää amerikkalaiseen.
Virhe #2: Muita moottoripyöriä ei ole kuin edellämainitut.
Virhe #3: Ostan H-D: n tai Buellin ja lähden kisaamaan moottoritielle jonkin muun merkin kanssa, joka on alunpitäen kehitetty nopeaksi.
Virhe #4: Olen kiinnostunut muusta moottoripyörämerkistä kuin kerhoon kuuluvilla ja on kiva kirjoitella H-CF -foorumiin ja kertoa, että tiedän paremman.
Still H-D & Buell
Buell on voittanut kaikki ns. American Race -kisat. Katsokaa vaikka netistä. Eli luokkansa nopein.
Voimia
Tervehdys,
Onko kukaan paloitellut Bulusia?
Aloittelen tässä -puraa ja kokoa koko pyörä- projektia.
Näyttää siltä, että nyt on ensin rakennettava hyvä matala pöytä, johon nostetaan koko bulunen. Hyvä pieni saksitunkki ja kaksi nostovartta omilla jaloilla, pyörän eteen ja taakse. Niihin vinssit, joilla koko pyörä nousee ylös rungosta hihnoilla.
Ajattelin teettää nostovarret (hirsipuun näköiset). Onko jollakin moisia tarpeita, niin saispa samalla?
Lähtiskö se tästä.
Onko kukaan paloitellut Bulusia?
Aloittelen tässä -puraa ja kokoa koko pyörä- projektia.
Näyttää siltä, että nyt on ensin rakennettava hyvä matala pöytä, johon nostetaan koko bulunen. Hyvä pieni saksitunkki ja kaksi nostovartta omilla jaloilla, pyörän eteen ja taakse. Niihin vinssit, joilla koko pyörä nousee ylös rungosta hihnoilla.
Ajattelin teettää nostovarret (hirsipuun näköiset). Onko jollakin moisia tarpeita, niin saispa samalla?
Lähtiskö se tästä.
Moi Lexa. Harmi, että kukaan ei ole vastannut kysymykseesi, mutta yritän auttaa parhaani kykyni mukaan. Otin nimittäin asiasta selvän: viimeksi pulu on paloiteltu Helsingin Eläinmuseon konservoinnin laitoksella ja tämä tapahtui "suurena armon vuonna" 1954. Myöhemmissä poliisikuulusteluissa havaittiin, että kyse olikin sepelkyyhkystä, eli pulun maalaisserkusta. Eläinmuseosta kannattaa kuitenkin tiedustella tämän murheellisen tapahtumasarjan tarkkoja yksityiskohtia. Samalla voit käydä katsomassa vitriiniä, jossa landepulu on nyt täytettynä ja siten uuteen stuukiin rakennettuna

Taidat Lexa rakentaa jotain ihan muuta kuin pientä siloista pulua. "Ruma ankanpoikanen", kertoi jo Feodor Dostojevski lasten lorussaan: Muistelmia kuolleesta prätkätallista. Mutta kuten ollaan nähty jo rottaralleissakin: rumuuden estetiikka on se juttu, joka toimii. Sitä on Buelli, ensinäkemältä helvetin ruma, mutta sitten silmä alkaa nähdä siinä kauneutta 
Lexa iski suoraan Bulusien arkaan paikkaan! Tuli aikanaan tuota nosturi/telineongelmaa pähkäiltyä, helppohan siitä on saada jompi kumpi pää ylös mutta että koko pyörä - kimurantimpi homma.
Tässä niksmannin toteutus aiheesta:

Itse lähtisin kuitenkin siitä, että koneen pohjasta tulisi löytyä kolme/neljä pistettä jotka mittaamalla pystyy rakentamaan tukevan pukin purku/rakennushommiin. Takana kannattanee suunata katse tuonne svingin kiinnityspisteisiin ja edessä iskarin kiinikkeeseen. Kannattaa ehkä tehdä kiinteä alusta nostomekanismien sijaan ja nostaa pyörä vaikka ketjutaljalla sen päälle.
Hirsipuu? Ei kai tässä vielä niin huonosti mene... Jospa vähän lisäisi lääkitystä...
Tässä niksmannin toteutus aiheesta:
Itse lähtisin kuitenkin siitä, että koneen pohjasta tulisi löytyä kolme/neljä pistettä jotka mittaamalla pystyy rakentamaan tukevan pukin purku/rakennushommiin. Takana kannattanee suunata katse tuonne svingin kiinnityspisteisiin ja edessä iskarin kiinikkeeseen. Kannattaa ehkä tehdä kiinteä alusta nostomekanismien sijaan ja nostaa pyörä vaikka ketjutaljalla sen päälle.
Hirsipuu? Ei kai tässä vielä niin huonosti mene... Jospa vähän lisäisi lääkitystä...
No voi hitto... näyttää ihan bulusen raadolta. Sisälmykset vielä sisällä. Sehän on suolistamatta.
Ymmärrän ideasi ja se on ihan hyvä. Mun ajatuksena olisi, että kun se roikkuu taljoilla siitä pyrstönkiinnityksestä ja mainitsemastasi etuosasta (rungosta). Nostetaan sen verran, että svingi ja etupää voidaan irroittaa. (ei oo pakko ottaa niitäkään heti) Laitetaan puukehys koneen alle. Sidotaan kone, kehys ja koko pöytäalusta toisiinsa. Nostetaan runko ylös, jolloin kone jää nätisti pöydälle. Kone siirretään nätisti sivulle myöhempää tarkastelua varten. Lasketaan runko alas ja käydään kimppuun ja paloitellaan lisää.
En menis kiikkumaan siihen pyörän päälle, enkä varsinkaan siihen hirsipuuhun.
Onko järkeä hitusenkaa
Kauppateknikko ja lihansyöjä
Ymmärrän ideasi ja se on ihan hyvä. Mun ajatuksena olisi, että kun se roikkuu taljoilla siitä pyrstönkiinnityksestä ja mainitsemastasi etuosasta (rungosta). Nostetaan sen verran, että svingi ja etupää voidaan irroittaa. (ei oo pakko ottaa niitäkään heti) Laitetaan puukehys koneen alle. Sidotaan kone, kehys ja koko pöytäalusta toisiinsa. Nostetaan runko ylös, jolloin kone jää nätisti pöydälle. Kone siirretään nätisti sivulle myöhempää tarkastelua varten. Lasketaan runko alas ja käydään kimppuun ja paloitellaan lisää.
En menis kiikkumaan siihen pyörän päälle, enkä varsinkaan siihen hirsipuuhun.
Onko järkeä hitusenkaa
Kauppateknikko ja lihansyöjä
Terve!
Tässä niitä Service Bulletin -tietoja joita on tehty tai ainakin piti tehdä Buellille. Tietääkseni Suomen maahantuoja on huolehtinut näistä huollon yhteydessä. Se on toinen juttu onko pyöriä kiikutettu niihin. Mites muissa maissa on hoidettu tämä? Kannattaa tsekata, kun tuotte ulkomaista. Tuossa linkissä on pdf-tiedostoja.
http://www.saintjohn.nbcc.nb.ca/marriot ... tm#Recalls
Terveisin
Hornettibulu
PS. Tän ois ehkä voinut siirtää tekniselle puolelle, niin saatais Buell-juttua jaettua osiin. Alkaa olee jo aikamoinen aihe tää Bulunen. Tämä kyyhkyläinen on saanut jo tässä stoorissa uusia nimiäkin. Hienoa!
Tässä niitä Service Bulletin -tietoja joita on tehty tai ainakin piti tehdä Buellille. Tietääkseni Suomen maahantuoja on huolehtinut näistä huollon yhteydessä. Se on toinen juttu onko pyöriä kiikutettu niihin. Mites muissa maissa on hoidettu tämä? Kannattaa tsekata, kun tuotte ulkomaista. Tuossa linkissä on pdf-tiedostoja.
http://www.saintjohn.nbcc.nb.ca/marriot ... tm#Recalls
Terveisin
Hornettibulu
PS. Tän ois ehkä voinut siirtää tekniselle puolelle, niin saatais Buell-juttua jaettua osiin. Alkaa olee jo aikamoinen aihe tää Bulunen. Tämä kyyhkyläinen on saanut jo tässä stoorissa uusia nimiäkin. Hienoa!
Itse koen ongelmaksi esittämässäsi hirsipuuteoriassa
sen että pyörä ei ole tukevasti kiinni missään vaan keikkuu taljojen varassa. Periaatteessahan runkoa ja konetta ei tarvitse erottaa toisistaan kuin siksi aikaa kun maalaat niitä puutarhatonttuja runkoputkiin. Eli konetta voidaan pitää peruselementtinä jonka ympärille koko loppubulu rakentuu. Pukki takaa kiinni svingin kiinnikkeeseen ja edestä iskarin etukiinnikkeeseen, siinä on ja pysyy.